۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |
دسته‌بندی نشده

چشم انداز ارتباط فناوری های کمپانی Bosch مخصوص فرودگاه ها را ارائه می کند

شرکت چشم انداز ارتباط به عنوان نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش محصولات نظارت تصویری و کنترل تردد Bosch Security در ایران، آخرین فناوری ها و تجهیزات این کمپانی را بر اساس نیاز مصرف کنندگان ارائه می نماید. این مجموعه که دارای کادری مجرب و فنی در حوزه سیستم های حفاظتی و همین طور ICT کشور است، پروژه های وسیع اجرایی، تأمین تجهیزات مانند کنترل ترافیک تهران، تبریز و قزوین، فولاد خوزستان، مخابرات استان تهران، شرکت ایرانسل و راه آهن جمهوری اسلامی ایران را نیز در رزومه خود دارد. در راستای فعالیت های این شرکت و به منظور شناساندن فناوری های فرودگاهی، شرکت چشم انداز ارتباط به معرفی آخرین فناوری های لازم برای این حوزه پرداخته است.

 امنیت و حفاظت در فرودگاه‌ها همواره امری بسیار حیاتی بوده که برای حفظ این محیط از ابزارهای مختلفی همچون دوربین‌های مداربسته استفاده می‌شود. بر اساس آخرین تحقیقات آماری از شهرهای بزرگ ایالات متحده و انگلستان، بعد از نصب دوربین‌های مداربسته در پارکینگ‌ها 51 درصد، در فرودگاه‌ها 23 درصد و در سایر مراکز عمومی نیز 7 درصد از میزان جرایم کاسته شده است. کمپانی بوش (Bosch) نیز فناوری‌های بسیاری را برای محیط‌های خاص و به‌ویژه فرودگاه‌ها طراحی کرده است. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به مواردی از قبیل فناوری‌های رزولوشن Ultra HD و 4K، فناوری استارلایت (Starlight)، فناوری تصویربرداری محتوامحور (CBIT)، ویدئوآنالیتیک‌های مختلف، فناوری تبدیل سیگنال‌های ویدئویی به صورت داینامیک (Dynamic Transcoding)، نرم‌افزار مدیریت تصاویری ویدئویی و موارد بسیار دیگر اشاره کرد. در ادامه به ارائه‌ی توضیحاتی برای این موارد می‌پردازیم.

فناوری استارلایت

دوربین‌های جدید نظارت تصویری شبکه‌ای که به صورت بیست و چهار ساعته در هفت روز هفته فعالیت می‌کنند، از همیشه بهتر هستند. دوربین‌های Bosch با فناوری استارلایت (Starlight) بالاترین کیفیت مربوط به نظارت تصویری را حتی در شرایط نوری بد نیز ارائه می‌کنند. این فناوری در دوربین‌های جدید بوش توانسته باعث ارتقای آنها گردد و امتیازات مثبت زیر را در خود دارا می‌باشد:

 حساسیت بهتر و بیشتر به نور

  • انتخاب از میانِ گزینه‌های رزولوشن مختلف
  • فرم‌فاکتورهای مختلف
  • میزان محدوده‌ی پویایی (Dynamic Range) تا 120 دسی‌بل
  • نرخ فریم‌هایی تا 60 فریم بر ثانیه
  • استفاده از ویدئوآنالیتیک داخل دوربین

برای اولین بار، کمپانی بوش در سال 2012 دوربین‌های استارلایت را روانه‌ی بازار کرد. این دوربین‌ها به منظور ارائه‌ی تصاویری عالی، حتی در شرایط نوری بسیار ضعیف طراحی شده‌اند. در حالی این دوربین‌ها تصاویری تمام‌رنگی را در شرایط تاریک تولید می‌نمایند که دوربین‌های دیگر رقبا در همان شرایط نوری، تصاویری سیاه و سفید دارند و همین طور جایی که دوربین‌های استارلایت بوش تصویر سیاه و سفید عرضه می‌نمایند، دوربین‌های دیگر هیچ تصویری ندارند.

مجموعه محصولات دوربین‌های شبکه‌ای و استارلایت ساخت کمپانی Bosch گزینه‌های بیشتری از رزولوشن (720p، 1080p، پنج مگاپیکسل) و همین طور فرم‌فاکتورهایی از قبیل دوربین‌های باکس ثابت، دام ثابت و یا دام متحرک و همین طور دوربین‌های متحرک قدرتمند برای شرایط سخت ارائه می‌نمایند. مجموعه محصولات استارلایت همچنین میزان dynamic range تا 120 دسی‌بلی را در شرایط مختلف نوری و بدون در نظر گرفتن نور جلویی و پشتی عرضه می‌کنند و همچنین نرخ فریم تا 60 فریم بر ثانیه را دارند تا تصویر اشیای متحرکی که سرعت بالایی دارند، ساده‌تر گرفته شود.

فناوری Ultra HD و 4K

پوشش یک محیط وسیع و شناسایی اشیا از فاصله‌ی بسیار دور یک امر چالش‌برانگیز است. در همین راستاست که کمپانی Bosch به ارائه‌ی فناوری 4K ultra HD در دوربین‌های سری DINION IP ultra 8000 MP پرداخته و در این دوربین‌ها رزولوشن 12 مگاپیسکلی ارائه کرده تا جزئیاتی عالی از تصاویر حتی در حال زوم شده به دست آید. این دوربین‌ها که نرخ فریم بسیار عالی 20 فریم بر ثانیه در وضوح 12 مگاپیکسل و 30 فریم بر ثانیه در وضوح 4K ultra HD را دارند، به کاربران این امکان را می‌دهند که تصاویر اشیای متحرک را با وضوح بسیار بالا مشاهده نمایند. این سرعت و این رزولوشن‌ها سطحی از جزئیات را در اختیار کاربران می‌گذارند که هنگام جمع‌آوری مدرک برای ارائه به مراجع قضایی تفاوت با دوربین‌های دیگر کاملاً قابل تمایز هستند. تصاویر به ‌دست آمده دارای جزئیات بسیار عالی و برای آنالیز مؤثر هستند. قابلیت دوربین‌ها در ارائه‌ی یک تصویر با زاویه باز و امکان مولتی‌فوکوس در یک تصویر کمک می‌کند تا کاربران تصویری با جزئیات کامل را داشته باشند و بر روی بخشی از تصویر فوکوس نمایند و در عین حال تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر را نیز در اختیار بگیرند. در واقع با این دوربین‌ها مشتریان می‌توانند تصاویری با جزئیات کامل را از هر جایی داشته باشند. «مناطق هدف در تصاویر» (ROI) امکان زوم را در جزئیات تصاویر 4K ultra HD فراهم می‌نماید. تصاویر نزدیک از مناطق هدف در تصاویر به صورت یک استریم مجزا ارسال می‌شوند، بنابراین نمای کلی و نمای جزئی به صورت همزمان قابل مشاهده هستند. ردیابی هوشمند مناطق هدف، امکان ردیابی خودکار افراد و یا اشیا را در یک قاب تصویر با زاویه‌ی بسیار عریض فراهم می‌سازد، بنابراین کاربران هیچ گاه اطلاعاتی را از دست نمی‌دهند. قابلیت مولتی‌استریم دوربین‌ها که بسیار نوآورانه می‌باشد، قابلیت یکپارچه‌سازی با محصولات و نرم‌افزارهای مدیریت تصاویر ساخت شرکت‌های ثالت و همچنین مدیریت ساده‌ی داده‌های ویدئویی بزرگ و وسیع را ارائه می‌نماید و بدین ترتیب بار اضافه شده بر روی شبکه کاهش می‌یابد. با رزولوشن‌های 4K ultra HD و 12 مگاپیکسل می‌توان تصاویری فراتر از HD داشت. تصاویری با جزئیات فراوان امکان تشخیص افراد یا کوچک‌ترین جزئیات را امکان‌پذیر می‌سازد و تا حد زیادی باعث افزایش تأثیر آنالیز انجام گرفته در گذشته می‌گردد. امکان ارسال آلارم در مواقع لزوم با هوشمندی به‌کاررفته داخل دوربین قابلیت ویژه‌ای است که در دوربین‌های کمپانی بوش از قبیل سری DINION IP ultra 8000 MP سطح این دوربین‌ها را بالاتر از سطح صنعت می‌برند. این دوربین‌ها با تکنیک‌هایی هوشمند می‌توانند کیفیت تصاویر را افزایش و هزینه‌های سیستم نظارت تصویری را کاهش دهند.

فناوری تصویربرداری محتوامحور

تمامی دوربین‌های کمپانی بوش مجهز به فناوری تصویربرداری محتوامحور (CBIT) شده‌اند تا بیشترین کیفیت تصاویر IP را در هر زمان و مکان ارائه دهند. تصاویر گرفته شده توسط این دوربین‌ها بیشتر روی محتوای تصاویر صحنه متمرکز است. با توجه به حرکت، تنوع شدت نور، نوسانات نوری مقابل و پشت دوربین، تنظیمات آن به صورت مداوم و به شکل پویا تغییر می‌کند. این امر امکان ردیابی هوشمند و همین طور شناسایی موارد مورد نظر در تصاویر را فراهم می‌نماید و در عین حال نرخ‌بیت را در پایین‌ترین سطح خود نگاه می‌دارد. در نتیجه، هزینه‌های ذخیره‌سازی تصاویر و همین طور اشغال شدن پهنای باند شبکه تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد، بدون اینکه کیفیت تصاویر دچار افت گردد. با فناوری CBIT، نیازهای روزافزون محیط‌های مختلف به جزئیات تصویری اضافه‌تر رفع می‌گردد. با فناوری CBIT، تمرکز کمپانی بوش بر روی ساختارهای نظارت تصویری در جهت رفع نیازهای حداکثری کاربران نظارت تصویری قرار گرفته است. بسته به نوع مدل دوربین‌ها، این فناوری سه نوع قابلیت مختلف را ارائه می‌نماید: کاهش نویز داینامیک و هوشمند (Intelligent Dynamic Noise Reduction Intelligent Auto Exposure و ردیابی هوشمند (Intelligent Tracking). با فناوری IDNR تمام تلاش مسئولین کمپانی بوش روی کاهش هزینه‌های ذخیره‌سازی و همین طور بار تحمیل شده به شبکه قرار گرفته است.

در سیستم‌های نظارت تصویری، اشیای متحرک معمولاً مهم‌ترین اشیای مورد نظر هستند. قابلیت ردیابی خودکار امکان شناسایی اشیا را بر اساس قوانین از پیش‌تعریف شده یا یک کلیک ساده فراهم می‌نماید. در سیستم‌های کمپانی بوش، قابلیت ردیابی هوشمند باعث می‌گردد تا کاربران هیچ گاه رد اشیا و افراد را در تصاویر گم نکنند و همواره از آخرین محل جغرافیایی سوژه اطلاع داشته باشند. همچنین با این قابلیت تصاویری با کیفیت مناسب ارائه می‌شود تا هیچ گاه سوژه‌های مورد نظر از دسترس خارج نشوند.

برخی از دوربین‌های کمپانی بوش، از قبیل MIC IP 7000 همچنین دارای یک قابلیت مه‌زدایی خودکار هستند که در مواقع هوای مه‌آلود یا دیگر کنتراست‌های محیطی قابلیت دید آنها افزایش می‌یابد. هنگام مشاهده‌ی تصاویر دارای مه، این قابلیت دوربین تضمین می‌دهد که قدرت دید دوربین کاهش نمی‌یابد. بر اساس نیازهای کاربران این قابلیت می‌تواند هم به صورت دائمی فعال باشد و هم با استفاده از برخی قابلیت‌های آنالیتیک تعریف شده، درون دوربین‌ها فعال گردد.

ویدئوآنالیتیک

افزایش درخواست‌های کاربران برای جزئیات تصویری و تعداد روزافزون دوربین‌های شبکه‌ای نتایجی را با خود به همراه آورده است. میزان حجم بسیار وسیع اطلاعات نیاز به ارزیابی و مشاهده شدن دارند تا در مواقع ضروری از اطلاعات آنها استفاده گردد. ویدئوآنالیتیک‌های کمپانی بوش که داخل دوربین‌ها قرار گرفته، کمک می‌کنند تا اطلاعات وسیع ارزیابی و مدیریت گردند. این فناوری داده‌های وسیع و بزرگ در صحنه‌ها را هنگام ضبط تصاویر مورد بررسی قرار می‌دهد. بدین ترتیب تنها اطلاعات مرتبط ارسال می‌شود و خیلی سریع و ساده مدرک لازم از تصاویر به دست می‌آید و آلارم‌های لازم ارسال می‌گردد. در نتیجه، نیاز به ضبط ساعت‌ها تصویر حذف و مدیریت آنها بیش از همیشه ساده می‌شود. برای استفاده‌ی بهتر از این فناوری، کمپانی Bosch دو نوع مختلف ویدئوآنالیتیک را برای محصولات خود ارائه کرده است: ویدئوآنالیتیک ضروری و ویدئوآنالیتیک هوشمند.

سیستم مدیریت ضبط تصاویر ویدئویی

مدیریت و پردازش حجم وسیعی از داده‌های ویدئویی کارِ بسیار سختی است. فناوری مدیریت تصاویر ضبط‌شده‌ی ویدئویی (VRM) به کاربران کمک می‌کند تا حجم وسیعی از داده‌ها را با قابلیت اطمینان بالا و با کمترین هزینه مدیریت نمایند. فناوری VRM، بدون اینکه نیاز به سرورهای شبکه باشد، این امکان را به دوربین می‌دهد که داده‌های مرتبط ویدئویی را به صورت مستقیم برای دستگاه‌های ذخیره‌سازی موجود ارسال نماید. این امر در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند و میزان تعمیرات و نگهداری سیستم کاهش می‌یابد و در عین حال قابلیت اطمینان به سیستم بالاتر می‌رود. فضای ذخیره‌سازی موجود در سیستم‌های نظارت تصویری به صورت بهینه‌تر به کار می‌رود، چرا که سیستم VRM به صورت خودکار بار ارسال استریم‌های ویدئویی را متوازن و حجم اضافی را به سمت فضای ذخیره‌سازی آزاد و خالی می‌فرستد.

قابلیت Dynamic Transcoding

پهنای باند محدود باعث شده که انتقال تصاویر HD بر روی موبایل غیرممکن باشد. قابلیت Dynamic Transcoding هر دو قابلیت انتقال تصاویر زنده به صورت یکنواخت و همین طور دسترسی فوری به تصاویر HD را در هر زمانی که مورد نیاز باشد، بدون نیاز به در نظر گرفتن میزان پهنای باند در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از آنجا که کاربران در هر زمان نمی‌توانند همه جا حضور داشته باشند، با این حال توسط تصاویر دوربین‌های مداربسته بر روی موبایل امکان کنترل و نظارت بر تصاویر زنده و ضبط شده از هر جایی امکان‌پذیر شده است. قابلیت Dynamic Transcoding همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا فوری، داده‌های ویدئویی مورد نظر خود را از میان صدها ساعت تصویر ضبط شده به دست آورند. بدین ترتیب دسترسی به کاربران به تصاویر HD از هر جایی و هر مکانی فراهم می‌گردد. همین امر همچنین کمک می‌کند که کاربر حتی هنگامی که در بیرون از محل به سر می‌برد، روی رویدادهای مشکوک بیش از پیش متمرکز شود. اپلیکیشن امنیت حفاظت تصویری که برای هر دو نوع سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS طراحی شده، همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که در تصاویر موقعیت‌های دوربین‌های مختلف، تنها با لمس صفحه گردش کند. افراد کنترل کاملی بر تمامی دوربین‌ها و قابلیت‌های PTZ و فوکوس آنها دارند. هنگامی که موبایل خود را با خود این طرف و آن طرف می‌برید، واسط کاربری و کنترل‌های حرکتی آن را به کار بگیرید، دوربین‌ها به صورت کاملاً منطبق با هم حرکت می‌کنند. به سادگی در میان تصاویر ضبط شده جستجو کنید و هر زمان که ویدیو متوقف است، تصاویر را با کیفیت HD ملاحظه نمایید. قابلیت پشتیبانی از منطقه‌ی مورد دلخواه (ROI) به کاربران امکان آن را می‌دهد تا هنگام مشاهده‌ی تصاویر زنده یا ضبط شده، درون مناطق مورد نظر خود در تصویر زوم کنند. تصاویر نزدیک از منطقه‌ی مورد دلخواه به صورت استریم مجزایی ارسال می‌شود تا کاربر بتواند به صورت همزمان هر دو حالت را ملاحظه و در ادامه بدون از دست دادن تصویر کلی روی جزئیات فوکوس نماید. فناوری Dynamic Transcoding به صورت خودکار، استریم ویدیویی رزولوشن بالا را با توجه به پهنای باند موجود تغییر می‌دهد، بدون اینکه کیفیت تصاویر دستخوش تغییر شود. تمامی اطلاعات همچون رزولوشن اصلی و نرخ فریم، بدون آنکه نیاز به در نظر داشتن پهنای باند باشد، نگهداری می‌شوند. همین مسئله، به کاربران امکان دسترسی به تصاویر ویدیویی یکنواخت را از هر جایی می‌دهد و آنها می‌توانند به سادگی رویدادهای جالب و یا مشکوک را شناسایی نمایند. هنگامی که رویدادی شناسایی می‌گردد، افراد می‌توانند فوراً دگمه توقف را بزنند و تصاویر HD را با سطح کیفی مناسب از جزئیات مورد نظر ملاحظه نمایند.

کیفیت و نوآوری یکی از اصول کمپانی بوش

بیش از 125 سال، نام برند و اعتبار کمپانی بوش هم‌ردیف کیفیت و قابلیت اطمینان آمده است. کمپانی بوش، عرضه‌کننده‌ی جهانی راهکارها و فناوری‌های نوآورانه، محصولات خود را همواره منطبق با آخرین استانداردهای خدمات و پشتیبانی عرضه می‌نماید.

کمپانی بوش محصولات بسیار وسیعی را در حوزه، حفاظت، ایمنی، ارتباطات و راهکارهای صدا و تصویر ارائه می‌دارد که در ساختارهای مختلفی در سراسر دنیا، از تأسیسات دولتی گرفته تا ساختمان‌های عمومی و شرکت‌ها، مدارس و منازل مسکونی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

ثبت یک پاسخ