۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

مدیرعامل کمپانی Videotec: رشدبسیار خوبی در بازار ایران داشته ایم

السیو گروتو (Alessio Grotto) رئیس و مدیرعامل کمپانی ایتالیایی ویدئوتک Videotec در گفتگوی اختصاصی با دنیای حفاظت، با ذکر اینکه شرکتش در سال 1986 تأسیس شده و امسال سی‌امین سالگرد تأسیس آن است، گفت: سی سال است که ما در بازار حضور داریم. شرکت ما در شمال شرق ایتالیا و نزدیک شهر ونیز قرار دارد. ما حدودv 125 نفر پرسنل داریم که بر روی تحقیقات، توسعه، طراحی و تولید محصولات و همین طور خدمات و پشتیبانی فعالیت می‌کنند. وی ادامه داد: ما سه شرکت زیرمجموعه داریم که یکی در فرانسه، دیگری در هنگ‌کنگ و بعدی در ایالات متحده قرار دارد. این شرکت‌ها به عرضه، خدمات و پشتیبانی محصولات در آن مناطق می‌پردازند. ما همچنین در بیش از صد کشور دنیا حضور و در این کشورها حدود 360 نمایندگی داریم. این همکاری ما همواره به صورت مداوم بوده است. آقای گروتو همچنین با ذکر این نکته که تمامی محصولات این شرکت در ایتالیا تولید می‌شوند، گفت: تمامی محصولات موجود در کاتالوگ‌های ما در ایتالیا طراحی و تولید می‌شوند.

همکاری دوجانبه با فرصت‌های زیاد

رئیس و مدیرعامل کمپانی Videotec در مورد همکاری خود با شرکت حفاظت الکترونیک عرفان نمایندگی ویدئوتک در بازار ایران گفت: من و یوسف [مصطفوی] بیش از ده سال است که با هم همکاری داریم. به نظرم دیگر زمانش بود که به ایران بیایم. بنابراین تمام تلاشم را کردم تا بتوانم به اینجا بیایم و چیزهای بیشتری در مورد بازار ایران متوجه شوم و فرصت‌های تجاری اینجا را بهتر درک نمایم. همچنین مایل بودم ببینم که برای کمک به نمایندگی‌مان چه کاری از دست ما بر می‌آید تا بتوانیم در کنار یکدیگر در این بازار رشد نماییم. آقای گروتو ادامه داد: همکاری بین شرکت من با یوسف را همراه با فرصت‌های بسیار زیادی می‌بینم و رشد ثابتی برای این بازار برای هر دو شرکت پیش‌بینی می‌کنم. ما در این سال‌ها بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده‌ایم و همواره کسب و کارمان در کنار یکدیگر به شکل روزافزون همراه با رشد بوده است.

امید به آینده بازار

السیو گروتو همچنین در مورد فروش شرکت خود گفت: ما رشد بسیار خوبی در بازار ایران داشته‌ایم. البته از نقطه نظر کشورهای مختلف به صورت کلی، فروش شرکت ما در حال رشد است؛ اما در بخش‌های مختلف با مشکلاتی هم روبرو هستیم. به عنوان مثال، در بخش نفت و گاز، امسال کاهش قابل توجهی از نظر فروش داشته‌ایم. برای ما که معمولاً حدود 35 درصد از فروش خود را از بخش نفت و گاز داریم، امسال سال خوبی در این حوزه نبود.

 اما اکنون کمی مشکلات رفع شده و کشورهای مختلف در حال سرمایه‌گذاری مجدد هستند.

وی در مورد آینده‌ی فروش محصولات حفاظتی در بخش نفت و گاز نیز اضافه کرد: به نظرم کمی زمان لازم است تا بهای نفت ثبات پیدا کند، امــا بســیار به این بازار خوشبینم.

ما همچنان به توسعه محصولات در این حوزه ادامه می‌دهیم. لازم به ذکر است که 35 درصد از بازار انرژی مختص نفت، گاز و زغال سنگ است و این امر تا بیست، سی سال آینده به همین ترتیب خواهد ماند. اما من به آینده‌ی این صنعت بسیار امیدوارم.

بازار ایران و تأثیرات پسابرجام

رئیس و مدیرعامل کمپانی Videotec با اشاره به تحریم‌های چند سال گذشته و شرایط کنونی که این تحریم‌ها در حال برداشته شدن هستند، به دنیای حفاظت گفت: مسلماً این شرایط فرصت بسیار خوبی برای ما به شمار می‌رود. این وضعیت قطعاً برای ایرانی‌ها و بازار این کشور نیز فرصت به شمار می‌رود، چرا که بدون تحریم، تجارت و کسب و کار ساده‌تر انجام می‌شود و باعث رشد بازار می‌گردد.

در ادامه آقای نیکلا ریسی، مدیر بخش خاورمیانه کمپانی Videotec در مورد بازار ایران گفت: من حدود ده سال پیش به شرکت Videotec ملحق شدم، البته شرکت ما پیش از آن با بازار ایران کار می‌کرد، اما یک سال بعد از اینکه به Viedeotec ملحق شدم، به عنوان مسئول بازار ایران انتخاب گردیدم. ایران بازار بسیار خوبی برای ما بود.

در سال‌های ابتدایی حضور ما در ایران، روابط دوستانه‌ای با مشتریان ایرانی داشتیم، اما فروش ما چندان خوب نبود. با این وجود، سال به سال و به دنبال نشست‌های مختلف به روابط تجاری خوبی در ایران با کارشناسان این بخش دست پیدا کردیم.

آقای ریسی در مورد میزان فروش به بازار ایران نیز گفت: فروش ما در بازار ایران همواره با رشد همراه بوده است. این امر حاصل تلاش هر روزه‌ی شرکت حفاظت الکترونیک عرفان و ما می‌باشد.

مدیر بخش خاورمیانه کمپانی Videotec با تقسیم‌بندی تجارت با ایران، به چند دوره‌ی پیش از تحریم، دوران تحریم و بعد از تحریم گفت: پیش از تحریم‌ها حضور ما پاسخی به نیاز بازار بود و با اعلام نیاز از سوی شرکت‌ها در پروژه‌ها شرکت می‌کردیم. این کشور در آن دوران بازار خوبی به شمار می‌رفت. در دوران تحریم‌ها همکاری ما با ایران متوقف نشد، اما بسیار کاهش پیدا کرد، چرا که با مشکلات بسیاری روبرو بودیم. با این وجود همکاری خود را با این بازار قطع نکردیم. حالا که تحریم‌ها در حال رفع شدن هستند با شرایط جدیدی روبرو هستیم که البته هنوز برای قضاوت زود است. اما اگر دقت کنید، اکنون دیگر می‌توانیم به صورت مستقیم به ایران تجهیزات بفروشیم. کاری که در دوران تحریم‌ها نمی‌توانستیم. حالا دیگر ایران می‌تواند با بازار اروپا کار کند و حتی به آنجا صادرات داشته باشد. ایرانی‌ها همواره به دنبال فناوری‌ها و راهکارهای جدید بوده‌اند و این امر فرصت خوبی برای ما به شمار می‌رود.

ثبت یک پاسخ