۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

معرفی فناوری جدید کمپانی Bosch توسط چشم‌انداز ارتباط

فناوری استارلایت ساخت Bosch

شرکت چشم انداز ارتباط به عنوان نمایندگی رسمی کمپانی Bosch به معرفی فناوری جدید این شرکت آلمانی می پردازد. دوربین های جدید نظارت تصویری شبکه ای Bosch که به صورت بیست و چهار ساعته در هفت روز هفته فعالیت می‌کنند، از همیشه بهتر و پیشرفته تر  هستند. دوربین‌های استارلایت Bosch بالاترین کیفیت مربوط به نظارت تصویری را حتی در شرایط نوری بد نیز ارائه می‌کنند.به تازگی،  مجموعه محصولات استارلایت این کمپانی بیش از پیش قدرتمند شده‌اند و مجهز به حساسیت نوری بیشتر و نرخ  فریم و همین طور رزولوشن‌های بالاتر و عوامل کلیدي دیگر گردیده است. نکته‌ی دیگری که دوربین‌های استارلایت Bosch سری‌های 6000، 7000 و 8000 با آنها ارتقا یافته، آن است که این مدل‌ها بی‌نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر یا هزینه‌های لایسنس از طرف مشتری قابلیت آنالیتیک را به جای یک گزینه‌ی اختیاری، به عنوان استاندارد داخل دوربین دارند.

ویدئوآنالیتیک داخل دوربین!

مسئولین Bosch به این نتیجه رسیده‌اند که عرضه‌ی ویدئوآنالیتیک داخل دوربین به عنوان استاندارد، اکنون دیگر یک ضرورت است تا بتوان از آن در راستای دریافت میزان جزئیات بیشتر و بهره‌مندی بهتر از دوربین‌ها استفاده کرد. ویدئوآنالیتیک کمپانی Bosch باعث ارائه‌ی تصاویری با کیفیت بالاتر می‌شود و این قابلیت به دوربین‌ها امکان تعبیر داده‌ها و تصمیم‌گیری را می‌دهد و تعیین می‌نماید که چه استریمی از تصاویر در چه زمانی ارسال شود تا میزان نیازها به پهنای باند کاهش یابد. نتیجه نهایی اعلام هشدارهای مرتبط و آمارهای کلیدی و مهم است که دقت سیستم نظارت تصویری را افزایش می‌دهد و داده‌های مرتبط را برای ساختارهای امنیتی و غیرامنیتی ارسال می‌نماید و در ادامه میزان خطاهای حاصله و کار وقت‌گیر ناشی از نظارت انسانی را پایین می‌آورد. بسته کاملی از Essential Video Analytics به عنوان استاندارد و بدون هزینه‌های اضافی به خاطر لایسنس روی دوربین‌های باکس ثابت و استارلایت شبکه‌ای DINION از سری 6000 و دوربین‌های دام ثابت استارلایت شبکه‌ای فلکسی‌دام از سری 6000 با قیمتی کاملاً رقابتی عرضه می‌شود. تمامی دوربین‌های IP سری 7000 و استارلایت IP سری 8000 هنگام ثبت تصاویر داده‌های نظارت تصویری را داخل دوربین سازماندهی می‌کنند و بدین وسیله کاربران می‌توانند خیلی راحت در میان حجم وسیعی از اطلاعات تصویری و ویدئویی جستجو و آن دسته از اطلاعات تصویری که اهمیت بیشتری برای آنها دارد را نشانه‌گذاری کنند. بدین وسیله، کاربران می‌توانند اعمال مناسب خود را سریع‌تر، ساده‌تر و بهینه‌تر انجام دهند. این امر همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا تنها با ارسال استریم‌هایی با اطلاعات مورد نیاز، فشار شبکه و نیازها به فضای ذخیره‌سازی را کم کنند.

عدم نیاز به صرف هزینه زیاد

علاوه بر اینها، آخرین فناوری سنسور در ترکیب با قابلیت حرفه‌ای حذف نویز باعث شده تا مدل‌های 1080p در شرایط نوری مختلف از قبیل 0069/0 لوکس، تصویری رنگی و 0008/0 لوکس، تصویری تک‌رنگ را ارائه دهند. بدین وسیله، دوربین‌های استارلایت در شرایط نوری که دوربین‌های دیگر به وضعیت تک‌رنگ تغییر می‌یابند، می‌توانند تصاویری تمام رنگی به نمایش درآورند. در حالی که دوربین‌های دیگر هیچ تصویری را نشان نمی‌دهند، دوربین‌های استارلایت Bosch همچنان می‌توانند تصاویری با جزئیات کامل را به صورت تک‌رنگ به معرض دید کاربران بگذارند. دوربین‌های کمپانی Bosch که مجهز به قابلیت‌های Intelligent Video Analytics شده‌اند، دارای الگوریتم‌های ویدئوآنالیتیک قدرتمندی هستند که بالاترین دقت را برای سیستم‌های نظارت تصویری ارائه می‌نمایند. همچون قابلیت‌های هوشمند دیگر، این ویدئوآنالیتیک کمپانی Bosch نیز همچون Essential Video Analytics، نیاز به صرف هزینه‌ی اضافه و یا پرداخت مبلغی برای لایسنس در دسترس مشتریان است. سیستم Essential Video Analytics پانزده الگوریتم ویدئوآنالیتیک مختلف را ارائه می‌نماید که می‌توان از آن برای اعلام ورود غیرمجاز و همین طور رعایت کردن قوانین ایمنی و سلامت استفاده کرد. این سیستم همچنین دارای قابلیت‌های آنالیتیک از جمله: شمارش افراد و ارسال اطلاعات حاصل از شناسایی تجمع برای محیط‌های فروشگاهی است. سیستم Intelligent Video Analytics کمپانی Bosch برای محیط‌های خیلی خاص طراحی شده است. این سیستم ظرفیت اضافی برای ارائه‌ی بالاترین سطح دقت را برای ساختارهایی با وظایف حساس از قبیل محافظت پیرامونی برای فرودگاه‌ها و دیگر مکان‌های حیاتی، ردیابی کشتی‌ها و نظارت بر ترافیک دارد. سیستم Intelligent Video Analytics این کمپانی دارای 17 الگوریتم ویدئوآنالیتیک مختلف است و هر کاری که سیستم Essential Video Analytics قادر به انجامش باشد، این سیستم نیز می‌تواند انجام دهد. نکته‌ای که باعث می‌شود تا سیستم Intelligent Video Analytics بی‌همتا شود، قابلیت آن برای تمایز قائل شدن میان رویدادهای امنیتی اصلی از رویدادهای طبیعی همچون برف، باران، باد، ریخته شدن آب و یا فاصله گرفتن تصاویر است که ثبت و شناسایی آنها را سخت می‌کنند. در نتیجه، اعلام هشدارهای کاذب به حداقل می‌رسد و کاربران می‌توانند بر روی چیزهایی که مرتبط با کار آنها است، متمرکز شوند و از مشاهده‌ی اطلاعات غیرضروری اجتناب می‌گردد.

گزینه‌هایی بیشتر روی سیستم‌های جدید

مجموعه محصولات دوربین‌های شبکه‌ای و استارلایت ساخت کمپانی Bosch گزینه‌های بیشتری از رزولوشن (720p، 1080p، پنج مگاپیکسل) و همین طور فرم‌فاکتورهایی از قبیل دوربین‌های باکس ثابت، دام ثابت و یا دام متحرک و همین طور دوربین‌های متحرک قدرتمند برای شرایط سخت ارائه می‌نمایند. مجموعه محصولات استارلایت همچنین میزان dynamic range تا 120 دسی‌بلی را در شرایط مختلف نوری عرضه می‌کنند و همچنین نرخ فریم تا 60 فریم بر ثانیه را دارند تا تصویر اشیای متحرکی که سرعت بالایی دارند، ساده‌تر گرفته شود.

ثبت یک پاسخ