۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

گزارش صنعت نظارت تصویری در سال 2017

مباحثی همچون حفاظت سایبری، پلت‌فرم‌های باز، فناوری 4K، دوربین‌های مخصوص کار در محیط‌های کم‌نور، ویدئوآنالیتیک، خدمات و پشتیبانی از جمله موارد و موضوعاتی هستند که در سال‌های اخیر در صنعت نظارت تصویری همواره مطرح بوده‌اند. این امر در یکی دو سال اخیر رشد و سرعت بیشتری یافته است. به‌خصوص انتظار می‌رود که در ماه‌های باقی‌مانده از سال 2017 این امر بیش از پیش گسترش یابد.

در سال 2015، گزارشی از صنعت نظارت تصویری منتشر شد که در آن انتظارات از سیستم‌های این صنعت در سراسر دنیا را به تصویر می‌کشید و همین اتفاق در سال 2016 نیز رخ داد. در 2015، همــچنین سیستم‌های نصب‌شده در سراسر دنیا، عوامل تصمیم‌گیری برای نصب سیستم‌ها و چگونگی کاربری سیستم‌های نظارت تصویری در اتاق‌های کنترل مورد آنالیز قرار گرفت. در گزارش سال 2016، نیازهای امنیتی سیستم‌های نظارت تصویری که توسط محیط‌های فیزیکی شکل می‌گیرند، خطرات ناشی از افراد، داده‌ها و دارایی‌ها، سیستم‌های پلاگ‌اندپلی و قابلیت‌های پیشرفته‌ی جدید بررسی شدند.  این بار در تحقیق امسال، موضوعی پیش آمد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت: امنیت سایبری. روزگاری در گذشته، مبحث حفاظت سایبری، دنیایی متفاوت با قلمرو کارشناسان حفاظت فیزیکی به نظر می‌رسید. اما حالا و در دنیای امروزی هر گونه حد و مرزی که بین این دو صنعت وجود داشت، از بین رفته است. یکپارچه شدن با دیگر سیستم‌های ساختمان، مجموعه‌ای از موارد درز اطلاعات – به خصوص سرقت اطلاعات دوربین‌های شبکه‌ای در طول روزهای پیش از مراسم تحلیف ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده و همین طور جریمه‌های بیشتر برای درز اطلاعات امنیتی بر اساس قوانین جدید اروپا، ذهن‌های کاربران از جمله، عرضه‌کنندگان، نصب‌کنندگان و کارشناسان امنیتی را در صنعت آماده کرده تا لایه‌های دفاعی خود را قدرتمندتر از قبل نمایند. در این تحقیق جامع، همچنین از کارشناسان صنعت در مورد ارزش گارانتی و وارانتی به صورت عام و نیز وارانتی‌هایی با زمان افزایش یافته به صورت اختصاصی تحقیق به عمل آمد. آیا وارانتی‌های طولانی‌مدت اثبات می‌کنند که فروشنده به قابلیت اطمینان محصولات خود ایمان یافته و یا این مسئله کاملاً برعکس است؟

از نظر فنی، موضوع ویدئوآنالیتیک و همچنین همین مسئله به صورت داخل دوربین (On the Edge) مورد بررسی قرار گرفت. سؤالات دیگری همچون رواج دوربین‌های مخصوص محیط‌هایی با نور پایین و همین طور دوربین‌های حرارتی، درخواست برای مدل‌های 4K و غلبه یافتن دوربین‌های IP بر دوربین‌های آنالوگ از جمله موضوعات دیگر بود. این تحقیق توسط کارشناسان صنعت از سطوح مختلف مسئولیت و دانش و همین طور سازمان‌هایی از سراسر دنیا با تعداد کارکنانی برابر با 50 تا 1000 نفر انجام گرفت.

ثبت یک پاسخ