۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای داخلینمایشگاه

آریادژنت همخوانی کاملی با فلسفه‌ی کمپانی GRUNDIG دارد

مدیر فروش منطقه‌ای کمپانی آلمانی ابراز داشت:

آریادژنت همخوانی کاملی با فلسفه‌ی کمپانی GRUNDIG دارد

شرکت آریادژنت در نمایشگاه ایپاس امسال با آخرین محصولات کمپانی آلمانی GRUNDIG حضور داشت. آریادژنت که سال‌ها در ایران به عرضه‌ی محصولات کمپانی پارادوکس کانادا در زمینه‌ی اعلام سرقت پرداخته، امسال علاوه بر تجهیزات این کمپانی، جدیدترین محصولات دوربین مداربسته گروندیگ و تجهیزات نظارت تصویری GRUNDIG را در محل غرفه‌ی خود عرضه کرد. یالچین دمیراک، مدیر فروش منطقه‌ای این کمپانی آلمانی در چند روز نمایشگاه حضوری کامل در غرفه‌ی آریادژنت داشت و پاسخگوی سؤالات بازدیدکنندگان غرفه بود. مجله علمی تخصصی دنیای حفاظت،  گفتگویی را با آقای دمیراک انجام داد که در ادامه ملاحظه می‌کنید.

محصولات جدید در سال 2016

در این گفتگو از آقای دمیراک در مورد محصولات جدید شرکتش پرسیدیم که این گونه پاسخ ما را داد: سال گذشته، 2015، ما حدوداً 60 محصول جدید را به مجموعه محصولات خود اضافه کردیم. برای ما این سؤال مطرح بود که چطور می‌خواهیم این شصت محصول را وارد بازار کنیم، اما بازار واقعاً آماده‌ی این امر بود و همین طور انتظار محصولات بیشتری داشت. در نمایشگاه حاضر، ما 35 محصول جدید را عرضه کرده‌ایم. مسئله اینجاست که ما فقط محصول عرضه نمی‌کنیم، بلکه به عرضه‌ی راهکارهایی می‌پردازیم که در بازار بسیار منحصربه‌فرد هستند. شرکت‌های دیگر به دنبال عرضه‌ی دوربین‌هایی با رزولوشن 3، 4، 5 مگاپیکسل یا 4K می‌پردازند. اما ما فناوری‌هایی را عرضه می‌کنیم که محصولات را در بازار قابل بهره‌برداری سازد. به عنوان مثال، میزان پهنای باندی که دوربین‌های 4 مگاپیکسل جدید ما برای ضبط تصاویر و انتقال آنها استفاده می‌کنند، به اندازه‌ی دوربین‌های 2 مگاپیکسل است. این بدان معناست که شما کیفیت چهار مگاپیکسل را دارید، اما نصف این میزان پهنای باند اشغال می‌شود. در حال حاضر میزان استفاده از پهنای باند با محصولات جدید ما تا چهل درصد کاهش یافته است. وی همچنین گفت: در محصولات جدید خود، شامل دوربین‌های جدید، دستگاه‌های ان‌وی‌آر و راهکارهای کامل از فناوری H.264+ و همین طور تجهیزات جدید دیگری نیز استفاده شده تا ضبط و انتقال تصاویر بهینه شود. از این‌ها گذشته، تمامی دوربین‌های GRUNDIG دارای آنالیتیک داخل دوربین هستند.  آقای دمیراک ادامه داد: امروز لازم است که دیدگاه خود را تغییر دهیم. محصولات امنیتی معمولاً با اهداف امنیتی و حفاظتی ساخته می‌شوند، اما محصولات GRUNDIG با اهدافی فراتر از مبحث امنیت و حفاظت طراحی و ساخته شده‌اند. به عنوان مثال، یکی از قابلیت‌های دوربین‌های ما شمارش افراد است و می‌توانند تشخیص دهند، چه تعداد وارد یک ساختمان و چه تعداد از آن خارج شده‌اند. بعد از آن می‌توان پیام اخطاری به صورت خودکار برای مدیریت حفاظت ارسال کرد که به عنوان مثال، بیست نفر که وارد ساختمان شده بودند، از آن خارج نشده‌اند. این امر به وسیله سیستم مدیریت تصاویر انجام نمی‌شود، بلکه توسط دوربین صورت می‌گیرد. این بدان معناست که اگر اتفاقی رخ دهد، دوربین‌ها می‌توانند با سیستم‌های گوناگون به شناسایی آن بپردازند.

پروژه‌های گروندیگ در یک سال اخیر

در ادامه‌ی این گفتگو، در مورد آخرین پروژه‌های کمپانی GRUNDIG از آقای دمیراک پرسیدیم که او پاسخ داد: یکی از آخرین پروژه‌های GRUNDIG در ترکیه، تجهیز تونل اوراسیا به دوربین‌های مداربسته است که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌باشد (تونل اوراسیا که در ماه دسامبر امسال افتتاح خواهد شد، دومین تونل زیردریایی خواهد بود که دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول را به یکدیگر متصل می‌کند). به دنبال آن در پی اجرای پروژه‌ای در کانال استانبول هستیم (این کانال در بخش اروپایی ترکیه احداث شده و دریای مرمره را به دریای سیاه متصل می‌سازد).

این شرکت همچنین بانک‌هایی در لاتویا و همچنین استادیوم‌ها و سازمان‌هایی دولتی را به دوربین‌های IP تجهیز کرده که نشان از کیفیت دوربین‌های این شرکت دارد. وی با اشاره به پروژه‌های دیگر در منطقه‌ی خاورمیانه همچنین گفت: در عربستان سعودی یکی از بزرگ‌ترین توزیع‌کنندگان زنجیره‌ای طلا با دوربین‌های کمپانی گروندیگ تجهیز شده است. در سراسر عربستان سعودی فروشگاه‌های این شرکت به بیش از سیصد دوربین گروندیگ مجهز گردیده‌اند.

بازار جهانی و تأثیرات آن بر مناسبات کمپانی

بازارهای جهانی صنعت حفاظت و امنیت در سال 2016 تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. چالش‌های زیادی در این صنعت شرکت‌ها را با مشکلاتی مواجه ساخته است. در این میان، شرکت‌های باسابقه توانسته‌اند با مدیریت مناسب این مشکلات را پشت سر بگذارند. آقای یالچین دمیراک در رابطه با بازارهای جهانی و چالش‌های آن می‌گوید: بازار جهانی از ابتدای سال 2016 با سرعت زیادی در حال تغییر است. البته همچنان نابسامانی‌ها و بحران‌های اقتصادی پابرجاست و این مشکلات در سراسر خاورمیانه نیز وجود دارد و بسیاری از پروژه‌ها متوقف و تجهیز ساختمان‌ها نیمه‌کاره مانده است. وی ادامه می‌دهد: البته خبرهای خوب آن است که ما همچنان مشغول رشد هستیم و این میزان رشد در گروندیگ حدود بیست درصد بوده است. بر این باوریم که پروژه‌ها از نظر بودجه با مشکلاتی روبرو هستند و این بدان معناست که اگرچه، شرکت‌ها به کیفیت توجه بسیاری دارند، اما باید بر روی قیمت‌های کمتر متمرکز شوند. به همین دلیل است که گروندیگ محصولات سه دسته‌بندی Connect Line، Pro-Line و Top Line را عرضه کرد. در نتیجه، این کمپانی می‌تواند در عین حال بهترین کیفیت را در دسته‌بندی‌های مختلف و با قیمت‌هایی مناسب به مشتریان خود عرضه نماید. به نظرم امروزه، بازار به محصولاتی با کیفیت بالا نیاز دارد، اما عرضه‌ی بهترین محصولات با فناوری‌های مورد نیاز کاربران و در عین حال با قیمت‌هایی مناسب، چالشی برای تولیدکنندگان به شمار می‌رود.

همخوانی کامل با فلسفه کمپانی GRUNDIG

کمپانی آلمانی GRUNDIG توجه بسیاری به بازار ایران داشته است. از آن جهت که به دنبال رفع تحریم‌ها، یکی از اولین شرکت‌هایی بود که بازار خود را در ایران گسترش داد و شرکت آریادژنت توانست نمایندگی آن را دریافت نماید. از مدیر فروش منطقه‌ای کمپانی در مورد بازار ایران و شرکت آریادژنت پرسیدیم که چنین ابراز داشت: در طول یک سال گذشته، بسیار از عملکرد آریادژنت رضایت داشته‌ایم. وی همچنین گفت: بازار ایران آماده‌ی حضور یک کمپانی باثبات بود که نام و نشان درخور و در کنار آن خدمات پس از فروش مناسبی برای محصولاتش داشته باشد و به عرضه‌ی راهکار بپردازد. برای دستیابی به فروش مناسب، کاربران و تولیدکننده‌ها باید به درک متقابلی از هم برسند که این امر توسط شرکت ما صورت گرفته است. البته کسب و کار تنها با عرضه‌ی محصولات به پایان نمی‌رسد و باید خدمات خوبی برای محصولات انجام گیرد. این امر چیزی است که درباره‌اش از آریادژنت بسیار رضایت داریم. آنها تنها به عرضه‌ی محصولات نمی‌پردازند. بلکه به عرضه‌ی راهکارهایی کامل مبادرت می‌کنند. آنها کاملاً با فلسفه‌ی کمپانی گروندیگ همخوانی دارند.

تفاوت بازار ایران در مقایسه با سال گذشته

به دنبال رفع تحریم‌ها، مشکلات موجود در بازار ایران به مرور در حال رفع شدن هستند. به گونه‌ای که شرکت‌ها به وضوح در حال مشاهده‌ی اثرات توافق هسته‌ای بر صنعت هستند. در مورد تفاوت بازار ایران در مقایسه با سال گذشته، آقای دمیراک گفت: به نظرم مسائلی هنوز روی میز هستند. بسیار خوب است که می‌توانیم با طرف‌های ایرانی به بحث و گفتگو بپردازیم و راهکارها و چالش‌های خود را با آنها به اشتراک بگذاریم که این امر بسیار اهمیت دارد. پیش از این بدین ترتیب نبود و امکان گفتگو را نداشتیم. اما مشکلات رفع شده و حالا در کنار هم کار می‌کنیم و قدم بعدی نزدیک‌تر شدن بیشتر به یکدیگر است. به نظرم سال‌های آینده که ایران تحریمی ندارد، برای همه‌ی ما، اعم از تولیدکننده، مشتری، کشور ایران و بازار جهانی بسیار پرثمر خواهد بود.

ثبت یک پاسخ