۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای داخلیسمینار / همایش

برگزاری کارگاه آموزشی پاناسونیک در تهران

در کارگاهی آموزشی و تخصصی که به میزبانی شرکت حفاظت الکترونیک عرفان، نمایندگی کمپانی پاناسونیک (Panasonic) در ایران، به تاریخ 11 و 12 خرداد ماه در محل هتل همای تهران برگزار شد، مسئولین ارشد کمپانی ژاپنی پاناسونیک به ارائه‌ی آخرین دستاوردهای خود پرداختند.

به گزارش اختصاصی مجله دنیای حفاظت، در این سمینار آقایان آکیرا ناکاگاوا، مهندس فروش توسعه بازار خاورمیانه، آفریقا و  هندوستان پاناسونیک و همچنین تتسو اوکاوا، مسئول واحد فروش خاورمیانه و آفریقای پاناسونیک حضور داشتند و آقای ناکاگاوا به معرفی جدیدترین محصولات پاناسونیک برای حاضرین پرداخت. در این برنامه، آقای ناکاگاوا توضیحاتی در مورد مهاجرت سیستم‌ها از آنالوگ به IP ارائه کرد.

اتفاق مهمی که در دنیای نظارت تصویری افتاده، تغییر رفتار از آنالوگ به IP بوده است. در پروژه‌های بزرگ کشور از جمله شرکت‌های نفتی، از محصولات پاناسونیک استفاده‌ی زیادی شده و مدیریت مرکزی آن نیز با ماتریکس پاناسونیک انجام گرفته است. امروزه دغدغه‌ی جدید، یکپارچه‌سازی سیستم‌های آنالوگ قدیمی با تجهیزات IP جدید است. همواره مسئولین این شرکت‌ها و سازمان‌ها تصور می‌کردند که احتمالاً لازم است، دوربین‌های قدیمی را جمع‌آوری کنند و دوربین‌های جدیدی را به کار بگیرند. در شرایط عادی نیز، یک سیستم یا با تجهیزات آنالوگ یا با تجهیزات IP کار می‌کند که این امر هزینه‌ی سیستم‌ها را بالا می‌برد. اما با نرم‌افزارهای کلاس ASC 970 برای پردازش روی سرور لینوکس و ASM 970 برای نرم‌افزار مانیتورینگ ساخت پاناسونیک این دغدغه قابل رفع است و دوربین‌های آنالوگ با IP به خوبی یکپارچه می‌شوند. در واقع دیگر هیچ تفاوتی میان دو سیستم آنالوگ و یا IP وجود ندارد و کاربران می‌توانند دستگاه‌ها و تجهیزات بسیاری را به یک سیستم متصل نمایند. همچنین گسترش سیستم‌های نظارت تصویری در راهکارهای آنالوگ چندان امکان‌پذیر نیست و محدودیت دارد. اما سیستم‌های IP چنین محدودیتی ندارند. چنین راهکارهایی بیشتر برای شرکت‌های نفتی تناسب دارند که به سوی استفاده از سیستم‌های IP در حال حرکت هستند.

این نرم‌افزار، به دنبال رفع تحریم‌ها در ماه جولای یا آگوست امسال وارد بازار ایران خواهد گردید. در صورت استفاده از این نرم‌افزار در سیستم‌های محلی می‌توان تا پانصد دوربین آنالوگ و هزار دوربین IP را با یکدیگر یکپارچه ساخت. در عین حال و در صورت استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای، این عدد می‌تواند به چند ده هزار دوربین برسد. کشورهای روسیه و مصر، ایالات متحده، ژاپن از جمله کشورهایی هستند که این نرم‌افزار را در پروژه‌های خود به کار گرفته‌اند. در این کارگاه آموزشی همچنین آخرین محصولات شرکت پاناسونیک برای مشتریان این شرکت به نمایش درآمد. محصولاتی در حوزه‌ی فرمت H.265، ان‌وی‌آر جدید این شرکت و بسیاری از محصولات دیگر برای علاقه‌مندان به تفصیل معرفی گردیدند. در دوربین‌های PTZ یکی از دغدغه‌ها نگهداری طلق آنها است که در برف و باران و گرد و غبار دچار آلودگی می‌شود. در محصول جدید IR PTZ این کمپانی نوعی وایپر به کار رفته که مشکلات آلودگی را رفع می‌نماید.

نکته‌ی جالب توجه بعدی قابلیت IR 150 متری این دوربین است که در کلاس هم‌ردیف این دوربین، مدل‌های مشابه و ساخت کمپانی ویدئوتک در بازار وجود دارند، اما وزن آنها بسیار بالا است و این سنگینی برای نصب در دکل‌های بلند، دغدغه‌ی بسیار مهمی برای نصب‌کنندگان می‌باشد. اما این دوربین نهایتاً هشت کیلوگرم است و وزن مناسبی دارد. امتیاز ویژه‌ی دیگر در این دوربین، لرزشگیر (Stabilizer) آن است که به صورت هیبریدی در دو حالت نرم‌افزاری و مکانیکی عمل می‌کند. دوربین‌های H.265، نرم‌افزارهای ASM300 و یک دستگاه ان‌وی‌آر مدل NX400 ، 128 کاناله از جمله محصولاتی است که در اواخر سال 2016 میلادی وارد بازار خواهند شد. شرکت حفاظت الکترونیک عرفان با این کارگاه آموزشی گامی نو در صنعت حفاظت برداشت. این شرکت که نمایندگی پاناسونیک ژاپن در ایران به شمار می‌رود، با همکاری مسئولین این کمپانی ژاپنی همواره به دنبال جلب رضایت کارفرمایان بخش‌های مختلف بوده و بیشترین خدمات را به آنها ارائه می‌نماید. اکنون نیز که کارفرمایان دولتی بخش‌های مختلف با نیاز گذار از سیستم‌های آنالوگ به IP روبرو هستند، این شرکت دست‌به‌کار شده و سیستمی را از شرکت پاناسونیک عرضه داشته که به خوبی این نیاز کارفرمایان را رفع می‌نماید. در نتیجه آنها می‌توانند به خوبی راهکارهای خود را به بهترین شکل ممکن بهینه نمایند. این شرکت در صنعت امنیت دارای نمایندگی شرکت‌های برتر این حوزه می‌باشد که از آن جمله می‌توان به برندهای Panasonic، Videotec، Satel، Teleste، Cias، Forteza و چندین و چند برند دیگر اشاره کرد.

ثبت یک پاسخ