۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای داخلیسمینار / همایش

محصولات جدید پاناسونیک در سمینار حفاظت الکترونیک عرفان رونمایی شدند

سمینار سیستم‌های نظارت تصویری پاناسونیک با حضور شرکت‌های همکار و ادارات و ارگان‌های دولتی پنج شنبه 7 مرداد 95 در هتل پردیسان مشهد برگزار شد. در این سمینار و در شهر مشهد برای اولین بار از دوربین فوق‌العاده Aero PTZ پاناسونیک رونمایی گردید. در ابتدای سمینار مهندس علی حریری به معرفی سری جدید دوربین‌های پاناسونیک پرداخت که به نام 3 سیلابی از سری‌های 1 مانند WV-SFN110، سری 3 مانند WV-SFN311 و سری 5 مانند WV-SPN531 و سری 6 مانند WV-SPW631L هستند. نکته حائز اهمیت در این دوربین‌ها علاوه بر بهره‌گیری از سنسورهای خود کمپانی پاناسونیک به نام MOs، از چیپ‌ست‌های دیگر کمپانی پاناسونیک به نام Uniphier می‌باشد که قابلیت‌های منحصربه‌فردی از قبیل کاهش فوق‌العاده پهنای باند مورد نیاز دوربین، ارائه تصاویر بسیار عالی در شب در حالت رنگی و حالت سیاه و سفید دوربین، ارائه 7 استریم همزمان برای این دوربین‌ها که 4 استریم H.264 و 3 استریم MJPG  و همچنین میزان WDR فوق العاده 133 دسی‌بل را عرضه می‌نمایند.

در این سمینار به نکاتی جالب در مورد دوربین‌های جدید پاناسونیک اشاره شد که از این ترتیب هستند:

قابلیت DOF و یا Depth of Field در دوربین‌های سری 6 پاناسونیک که به ما امکان داشتن تصویر کاملاً شفاف و فوکوس در عمق میدان را می‌دهد.

قابلیت Dehumifidier برای دوربین‌های IP66 پاناسونیک از قبیل دام و بولت که تبدیل بخار پدید آمده در دوربین‌ها در دمای بسیار زیاد را به اکسیژن و هیدروژن از طریق الکترولیز و خروج بخار به شیوه گاز شامل می‌گردد.

دوربین‌های سری جدید پاناسونیک دارای قابلیت جبران‌سازی مه و ریزگرد به نام Fog and sand storm Compensation می‌باشند.

دوربین‌های جدید پاناسونیک دارای قابلیت SCC یا Super Chrome Compensation هستند که تصاویر رنگی مناسبی در نور کم ارائه می‌دهند.

نکته و قابیلت بعدی در دوربین های متحرک جدید پاناسونیک WV-SW598 قابلیت سایه‌بان پلکی یا Shading Eyelied می‌باشد که با سایه‌بان پلکی اتوماتیکی که دوربین روی لنز در شرایط مورد نیاز در حالت زوم به وجود می‌آورد باعث حذف کانون نوری اضافه شده و تصویری کاملاً شفاف و یکدست را حاصل می‌نماید.

ارائه‌ی بهترین میزان WDR در دوربین‌های دنیا توسط کمپای پاناسونیک به میزان 133 دسی‌بل از نکته‌های دیگر قابل توجه در محصولات این کمپانی است. دوربین‌های سری جدید پاناسونیک تصویر را در 120 فریم می‌گیرند، لذا با روشن‌شدن WDR، دوربین هر 4 فریم را به یک فریم تبدیل می‌کند و نتیجه عملکردی فوق العاده در WDR می‌شود.

دوربین‌های جدید پاناسونیک به IR هوشمند مجهز هستند و هنگام شب و وجود لوکس نوری پایین، کمک شایانی به ارائه‌ی تصاویری مناسب می‌کنند و تصاویر قابل قبولی ارائه می‌دهند. نکته جالب در این زمینه آن است که IRها به صورت مخفی هستند و از نظر فیزیکی به چشم نمی‌آیند.

قابلیت Smart Coding

نکته بسیار حائز اهمیت که به تازگی در دوربین‌های سری جدید پاناسونیک عملی شده، قابلیت Smart Coding است که کمک بسیاری در کاهش فوق‌العاده پهنای باند دوربین و همچنین ارائه‌ی تصویر بهتر در شب و کاهش حجم ضبط تصاویر در NVRها می‌شود.

این فناوری که با 3 تکنیک GOP، FDF و 3DNMR  همراه است، در هر مرحله به کاهش پهنای باند کمک شایانی می‌کند و در حالت GOP، دوربین بر اساس حرکت موجود در تصویر فقط تغییرات به وجود آمده، در قسمت دارای حرکت را انتقال می‌دهد که در مجموع 24 ساعت شبانه‌روز، بستگی به ترافیک حرکت تا 60 درصد کاهش پهنای باند را به همراه می‌آورد. مورد بعدی FDF یا فیلتر کردن نویزهای به وجود آمده در اثر کاهش نور می‌باشد که تصاویر بهتر و کاهش پهنای باند تا 20 درصد را ارائه می‌نماید. قابلیت 3DNMR از دیگر قابلیت‌های جدید پاناسونیک است که با از بین بردن Gain Noise در تصاویر رنگی عملکردی هماهند FDF در بهبود تصویر و پهنای باند دارد و تا حدود 25 درصد این پهنا را کاهش می‌دهد.

رونمایی از دوربین‌های جدید پاناسونیک

در این سمینار از دوربین‌های 4K و جدید پاناسونیک نیز رونمایی شد که قابلیت‌های منحصربه‌فردی از لحاظ لنز 3 موتوره دارند. در این لنزها، یک موتور برای فوکوس و 2 موتور برای زوم هستند و درون دوربین، از 12 لنز مجزا در 4 گروه استفاده شده تا بهترین تصویر را در همه حالت ارائه دهد. در ضمن دوربین‌های 4K مانند WV-SPV781L دارای طلق ضد آب یا همان RWC می‌باشند. دوربین‌های جدید پاناسونیک دارای iVMD یا حرکت هوشمند به صورت انتخابی هستند که 6 سطح از هوشمندسازی و آنالیز تصاویر را ارائه می‌دهند.

 

بررسی بیشتر دستگاه‌های ضبط پاناسونیک

رکوردر یا دستگاه ضبط WJ-ND400 در این سمینار به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت. این دستگاه دارای 64 کانال فعال است و میزان توان عملیاتی آن 200 مگابیت است و پاور این دستگاه بسیار قدرتمند و قابل اعتماد می‌باشد. نکته جالب توجه در خصوص  WJ-ND400  این است که پس از گذشت حدود 8 تا 9 سال از کارکرد دوربین، Firmware مجانی و در دسترس دستگاه مورد نظر قرار دارد و همچنین از استاندارد Onvif نیز پشتیبانی می‌شود که نشان از آینده‌نگری کمپانی پاناسونیک در تولیدات دارد.

ثبت یک پاسخ