۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |
آلارممقالات

آخرین بار چه‌زمانی سیستم اعلام سرقت خانگی خود را بررسی کردید؟

اطمینان حاصل کردن از کارکرد درست سیستم‌های امنیتی بایستی بخش مهمی از برنامه‌ی تعمیرات و نگهداری در تمام طول سال باشد. بسیاری از مردم فراموش می‌کنند که سیستم‌های اعلام سرقت نیز همچون یک خودرو قطعاتی دارند که به مرور زمان فرسوده می‌شوند و بنابراین حداقل سالی یک بار باید آنها را سرویس کرد.

آقای استوارت کلارکسون مدیر اجرایی یکی از شرکت‌های امنیتی در ایالات متحده در این باره می‌گوید: ما همه مقصریم، چرا که هر زمان می‌خواهیم به مسافرت برویم، به تست و آزمایش سیستم‌های اعلام سرقت خود می‌پردازیم. این امر اغلب مشکلاتی را برای سرویس‌دهنده‌ها ایجاد می‌کند که همواره با تماس‌های دقیقه نودی روبرو می‌شوند.

وی همچنین در ادامه گفت: اطمینان حاصل کردن از کارکرد درست سیستم‌های امنیتی بایستی بخش مهمی از برنامه‌ی تعمیرات و نگهداری در سراسر سال باشد. اگر سیستم و اجزای آن که شامل دتکتورها و دیگر بخش‌ها می‌شود، به درستی کار نکنند، ممکن است مسئولی که به بررسی آلارم‌ها می‌پردازد، متوجه وقوع اتفاقی اضطراری در محل نشود و نیاز به حضور را درک ننماید. تست و پشتیبانی سیستــم‌ها را بـــایـــد همراه با عرضه‌کنندگان خدمات امنیتی خود انجام دهید. اگر اتفاقی غیرعادی رخ دهد، یک متخصص فنی می‌تواند به محل اعزام شود تا مشکل را بیابد.

آقای کلارکسون می‌گوید برای آزمایش سیستم‌ها پیشنهاد می‌شود که خارج از زمان اوج مصرف (6 تا 8 صبح و 5 تا 8 بعداز ظهر) دو بار در سال اقدام نمایید. بهترین زمان برای تست سیستم بعد از ساعت 8 صبح، قبل از 4 بعدازظهر و بعد از ساعت 8 شب است.

وی در ادامه اظهار می‌نماید: تنها باید به مرکز مانیتورینگ اطلاع دهید که قرار است سیستم آزمایش شود. هنگامی که سیستم را روی حالت تست قرار می‌دهید، سیستم‌های مرکزی به گونه‌ای هستند که به کاربر اطلاع می‌دهند، سیستم به خوبی کار می‌کند.

آقای کلارکسون همچنین ابراز می‌دارد که نیازهای امنیتی یک محل در طول سال‌ها تغییر می‌کند و باید این نکته را مد نظر قرار داد. وی می‌گوید: صاحب‌خانه‌ها همیشه می‌توانند نیازهای امنیتی کلی خود را مورد بررسی قرار دهند، سیستم‌ها را ارتقا بخشند و همین طور از داشتن بالاترین سطح امنیت و محافظت اطمینان حاصل نمایند. کاربران می‌توانند با بررسی تمامی بخش‌های سیستم کارِ تست را انجام دهند. باید به این سؤالات توجه داشت که آیا نیاز به سنسورهای حرکتی بیشتر است؟ اگر سارقین بخواهند وارد خانه شوند، چطور این کار را انجام می‌دهند؟ آیا باید چراغ‌های چشمک‌زن مخصوص را بیرون محوطه نصب کنیم؟

در اینجا نیز شرکت خدمات‌دهنده می‌تواند بهترین مشاوره را در مورد نیازهای کاربران به آنها ارائه دهد. به عنوان آخرین مسئله، باید این نکته را در نظر داشت که صاحب‌خانه‌ها باید اطمینـــان حـــاصل نــــمایند، سرویس‌دهندگان اطلاعات تماس آنها را در اختیار دارند.

آقای کلارکسون در نهایت این گونه نتیجه‌گیری می‌کند: شرکت سرویس‌دهنده باید بداند چطور با شما تماس بگیرد و هر زمان که شما منزل نیستید، جزئیات افرادی که از آنجا مراقبت می‌کنند را داشته باشد.

ثبت یک پاسخ