۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
آلارممقالات

نکاتی که پیش از خرید یک سیستم اعلام سرقت باید بدانید

اگر خانه‌ی خود را به تازگی خریداری کرده‌اید، باید این نکته را مد نظر داشته باشید که داشتن یک سیستم امنیتی که به صورت متمرکز مورد پایش قرار می‌گیرد، اولین و مهم‌ترین کار برای ایمن‌سازی خانه‌ی خود درمقابل سارقین و حتی حریق به شمار می‌رود. هر زمان کسی به زور وارد خانه می‌شود، سیستم امنیتی در خانه آلارمی را به صدا در می‌آورد و فوراً به مسئولین اطلاع می‌دهد. بدین ترتیب، نه‌تنها هر زمان شما خارج از منزل هستید، از خانه‌ی شما محافظت می‌شود، بلکه اگر خانه هم باشید و سارقین بدانند، می‌تواند بهترین محافظ برای شما باشد. اولین نکته در انتخاب یک شرکت عرضه‌کننده‌ی سیستم‌های اعلام سرقت آن است که چندان به تبلیغات شرکت‌ها توجه نکنید. برخی از مسئولین امور تبلیغات شرکت‌ها به نوعی عمل می‌کنند تا کاربران را به تصمیم‌گیری سریع متقاعد نمایند و سیستم‌های آنها را بخرند. به جای تصمیم‌گیری سریع، باید نیازهای خود را در حوزه‌ی نگرانی‌های امنیتی در نظر بگیرید و آنگاه به جستجو برای یافتن شرکت‌هایی بپردازید که می‌توانند به رفع این نیازها کمک کنند.

انتخاب نصب‌کننده

نصب‌کننده‌ی حرفه‌ای و مناسبی را برای نصب سیستم‌های خود انتخاب کنید. تنها با شرکت‌های معتبر کار کنید و سوابق شرکت مورد نظر خود را پیش از انعقاد قرارداد مورد بررسی و توجه قرار دهید.

حتماً پیش از نصب سیستم‌ها، از سه شرکت مشاوره بگیرید. باید اطمینان حاصل کرد که آنها شرکت‌هایی مورد تأیید هستند و سیستم‌های آنها نیز با استانداردها تطابق دارد. در مورد هزینه‌های جاری سیستم‌ها نیز از شرکت‌های نصب‌کننده بپرسید. هزینه‌های سیستم‌های امنیتی بر اساس نوع سطح حفاظتی و فناوری مورد استفاده در آنها متفاوت است، بنابراین نوع و عملکرد سیستم‌های مختلف را با یکدیگر بسنجید. هزینه‌های اولیه‌ی نصب و همین طور مخارج ماهیانه‌ی سرویس و نگهداری سیستم‌ها را فراموش نکنید. با همه‌ی جزئیات قرارداد خود آشنایی پیدا کنید. اگر سیستم‌های آلارم شما به صورت متمرکز و توسط شرکت نصب‌کننده مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرند، اطلاعات آن را به صورت دقیق ارزیابی نمایید. باید این نکته را مدنظر قرار دهید که اگر از خدمات شرکت رضایت نداشتید، تکلیف قرارداد شما چه می‌شود؟ آیا می‌توانید قرارداد را لغو کنید؟ اگر شرکت مذکور توسط شرکتی ثالث خریداری شد، حقوق شما چگونه است؟ سؤالاتی از این قبیل را هنگام انعقاد قرارداد با شرکتی جهت نصب سیستم‌های اعلام سرقت مورد نظر داشته باشید. نصب‌کننده باید شما را در جریان تمامی اجزای سیستم قرار دهد و تمامی جزئیات لازم و همین طور نحوه‌ی کارکرد آن را به شما بیاموزد. بدین ترتیب، از مهم‌ترین مشکل سیستم‌های اعلام سرقت که آلارم کاذب است، جلوگیری می‌شود. اعلام هشدارهای کاذب نشان‌دهنده‌ی کیفیت نصب سیستم و نوع آموزش به کاربران است. از شرکت مذکور بخواهید که اموال شما را مورد بررسی قرار دهند و در صورت امکان تخمینی از میزان هزینه‌های لازم برای سیستم‌ها به شما ارائه نمایند. قراردادهای فروش را به صورت کامل چک کنید تا دقیقاً متوجه شوید سطح حفاظتی شما چگونه است و تجهیزات چه مواردی خواهند بود.

ثبت یک پاسخ