۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

راه‌حل‌های Axis برای فناوری WDR

به گزارش اختصاصی دنیای حفاظت، شرکت اینفوسک، توزیع کننده رسمی  محصولات کمپانی سوئدی Axis، فعالیت گسترده‌ای در سطح کشوری و منطقه‌ای دارد. این شرکت در راستای افزایش اطلاعات فنی کاربران،  فناوری های به روز و جدید کمپانی AXIS را معرفی می نماید. از میان این مباحث فنی می‌توان به فناوری WDR اشاره نمود. کمپانی Axis تاکنون در بخش نظارت تصویری، راهکارها، فناوری‌ها و تجهیزات متعددی را عرضه کرده‌ است. در مبحث اختلاف طیف نور محیط و صحنه، فناوری WDR یکی از موفق‌ترین راهکارها برای مقابله با این مسئله بوده است. لذا در این مطلب به راهکارهای Axis برای هوشمندتر نمودن این فناوری و ارتقاء کارکردهای فنی آن می‌پردازیم.

اختلاف طیف نوری، دغدغه‌ای مهم

نظارت جزئیات یک صحنه که دارای طیف نوری گسترده‌ای می‌باشد، سال‌هاست که دغدغه‌ی سازندگان دوربین‌های نظارت تصویری شده است. همانطور که آگاه هستید در صحنه‌ای مانند ورودی درب پارکینگ که دو یا چند طیف نوری را به شکل همزمان دارد، دوربین برای تطبیق خود با یک طیف از صحنه درگیر خواهد شد و تنظیمات gain وiris و همچنین تطبیق سرعت دریچه‌ی شاتر را بر اساس همان تک طیف انجام خواهد داد که نتیجه‌ی چنین تنظیمی داشتن تصویر کاملاً تیره یا کاملاً روشن خواهد بود.

راه حل‌های Axis چیست؟

برای از بین بردن چنین اثراتی در صحنه‌ها با طیف گسترده، سازندگان دوربین‌های نظارت تصویری از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده کرده‌اند که ضمن ایجاد کمترین اثرات مصنوعی در تصویر، بهترین و واضح‌ترین تصویر خود را به نمایش بگذارند. کمپانی Axis نیز در طی سالیان گذشته از طریق معرفی تکنولوژی WDR و ارتقاء هر ساله‌ی آن در تلاش برای بهبود کیفیت خروجی تصویر دوربین‌ها می‌باشد.  اکنون به معرفی انواع این قابلیت‌ها و نحوه کارکرد آن می پردازیم، چرا که ما با دوربین هایی سروکار داریم که وظیفه حفاظت و نظارت بر محیط ما را بر عهده دارند.

Dynamic Capture: گرفتن تصاویر مختلف از صحنه با تنظیمات متفاوت و در نهایت ادغام آن‌ها در یک تصویر.

Dynamic Contrast: تنظیم نورهای مختلف هر قسمت از صحنه برای بهبود بخشیدن و نزدیک کردن طیف‌های متفاوت نوری به یکدیگر جهت یکسان‌سازی نور تصویر.

Forensic Capture: در واقع تلفیقی از دو تکنولوژی فوق‌الذکر می‌باشد که با گرفتن تصاویر متفاوت از یک صحنه و اجرای تنظیمات Dynamic Contrast و در نهایت ادغام این تصاویر بهترین کیفیت تصویر را ایجاد می‌کند.

فناوری Forensic

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و با توجه به قدرت Axis در انجام عملیات پردازش تصویر، نظر به انحصاری بودن CPU این شرکت، توانسته آخرین تکنولوژی خود را در قالبForensic WDR معرفی کند که برای بهبود تصویر دوربین‌های بیشتر از  MP5 تا 4K مورد استفاده قرار می‌گیرد تا یکسان‌سازی طیف نوری در صحنه با طیف گسترده نوری را بهبود بخشد.

باید توجه داشت:

  • کل فرایندWDR تأثیری بر resolution تصویر نخواهد گذاشت، هرچند که باعث بهبود تشخیص خواهد شد.
  • هیچ تأخیری در ارسال و دریافت تصویر در صفحه نمایشگر احساس نخواهد شد.
  • پردازش تصویر هیچ‌گونه تأثیری در پردازش کلیه سیستم دوربین ندارد و بنابراین در انجام آنالیزهای تصویری نه تنها کمبود احساس نمی‌شود بلکه باعث بهتر شدن آنالیزهای تصویری به علت بهبود خروجی تصویر نیز می‌گردد.
  • هرگز اندازه‌ی dB نشان دهنده‌ی کاراتربودن آن WDR نخواهد بود.

ثبت یک پاسخ