۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

نرم‌افزار قدرتمند Barco برای مدیریت شـبکه‌هـــای بصری

به‌گزارش اختصاصی دنیای حفاظت، شرکت اینفوسک، فعال در حوزه‌ی سیستم‌های حفاظتی، نمایندگی محصولات Barco در ایران می‌باشد. کمپانی بلژیکی Barco که در زمینه‌ی محصولات نمایشگر در دنیا به‌عنوان یکی از بهترین برند‌های دنیا شناخته شده، به تولید ویدئووال‌های قدرتمندی جهت تجهیز اتاق کنترل و نیز محصولات متعدد دیگری نظیر نرم‌افزار مدیریت اتاق کنترل یا CMS می‌پردازد. در این مطلب به تشریح دقیق این نرم‌افزار جدید بارکو و قابلیت‌های متعدد آن می‌پردازیم.

با توجه به گسترش جامعه‌ی اطلاعاتی و توسعه‌ی شبکه‌های مختلف در صنایع گوناگون، یکی از الزامات اساسی، مانیتورینگ داده‌ها و اطلاعات در سرتاسر شبکه می‌باشد. این اطلاعات، طیف وسیعی از کاربردها را شامل خواهد شد. به طور مثال سامانه‌های نظارتی، سامانه‌های دیسپاچینگ و اسکادا، سامانه‌های مانیتورینگ خطوط ریلی و سیستم‌های نظارت بر داده‌های تحلیل شده توسط نرم‌افزارهای تحلیلگر، شامل اطلاعاتی هستند که نیاز به مانیتورینگ دائم و کامل در بخش‌های مختلف سازمان دارند. مبحث نوینی که در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد،  شبکه‌های بصری است. شبکه‌های بصری در یک سازمان می‌تواند انقلابی گسترده از نظر نظارت و کنترل داده و اطلاعات ایجاد نماید. در این شبکه‌ها می‌توان با توجه به معماری و توپولوژی شبکه، راهکارهای متفاوتی را ارائه نمود.

معماری این شبکه ها شامل چهار بخش مهم و اساسی است؛ اولین بخش از شبکه های بصری، نمایشگرها می‌باشند. بخش دوم کنترلرها می‌باشد، این بخش مدیریت و کنترل تصاویر را روی نمایشگرها و ویدیووال‌ها برعهده دارد که مبحثی گسترده بوده و در شماره های آتی به صورت مفصل تشریح خواهد شد. بخش سوم، که بخش مهم، اساسی و مدیریتی است، نرم افزار مدیریت تصاویر شبکه‌های بصری می‌باشد. با توجه به رویکرد شبکه‌های نسل آینده(NGN)،  این نرم‌افزار لازم است که به صورت کلاینت-سرور عرضه گردد تا بتوان در بخش‌های مختلف سازمان برای کاربردهای گوناگون، کاربرانِ مجاز، به آن دسترسی داشته باشند.

در شبکه‌های بصری این دیدگاه می‌تواند وجود داشته باشد که رشته‌ی تصاویر خروجی هر مولدِ تصویر متصل به این شبکه را بتوان در بخش‌های مختلف نشان داد و در کنترلرها و سایر بخش‌ها می‌توان مجدداً تصاویر را روی نمایشگر مشخص، به نمایش گذاشت.

در یک سازمان کوچک یا بزرگ، رشته تصاویر می‌بایست در بخش‌های مختلف برای مانیتورینگ اطلاعات درگیر شوند، به طور مثال، در اتاق کنترل و مانیتورینگ، اتاق بحران، اتاق جلسات، اتاق مدیریت و بسیاری دیگر از بخش‌های سازمان، افرادی وجود دارند که ملزم به مانیتور، کنترل و واپایش داده‌ها می‌باشند که این امر با ارائه‌ی مجوز دسترسی به شبکه بر اساس سیاست سازمان و امکانات امن‌سازی نرم‌افزار، میسر خواهد شد. یکی از راهکارهایی که قبلاً استفاده می‌شد،  جزیره‌ای کردن کل سامانه‌ها بود. این جزیره‌ها از نظر کاربرد و منطقه‌ی جغرافیایی، مستقل از یکدیگر بودند. به طور مثال، کاربردهای متنوعی نظیر اسکادا، سیستم میمیک مترو، دیسپاچینگ و سامانه‌ی نظارت تصویری به صورت مستقل و جدا از هم در سیستم‌های متفاوت و شبکه‌های مجزا مانیتور و بررسی می‌شد. از سویی دیگر، مناطق مختلف سازمان نظیر اتاق بحران و یا اتاق کنترل، در این سیستم به صورت مجزا به مبدأ تصاویر وصل می‌شدند و هر یک به‌طور مستقل، رشته تصاویر را دریافت می‌نمودند اما در کل، مدیریت و نظارت کامل و جامع را بر تمام بخش‌های شبکه نداشتند. ایراد اساسی این سیستم‌ها به گونه‌ای بود که در صورت وجود بحران، مدیریت مستقیم بین اتاق کنترل و بخش‌های دیگر سازمان امکان‌پذیر نبود.

در سیستم شبکه‌های بصری می‌توان این دیدگاه را داشت که ابتدا با تعبیه نرم‌افزار مدیریت تصاویر در سرور مشخص و معین، بتوان کلیه کنترلرها، نمایشگرها و کاربران را مدیریت نمود. با این روش در هر لحظه سرپرستان و مدیران می‌توانند تعیین نمایند که در هر یک از بخش‌های سازمان اعم از اتاق کنترل، اتاق بحران و دیگر بخش‌ها چه تصویری به نمایش درآید.

بدین‌سان در مواقع بحران، مدیریت تصاویر از سوی اتاق کنترل و یا اتاق‌های مدیریت تسهیل خواهد شد. یک نرم‌افزار مدیریت تصاویر شبکه‌های بصری می‌تواند با بهره‌گیری از پروتکل‌های پیشرفته شبکه نظیر multicast و ارتباط با نرم‌افزارهای دیگر نظیر دیسپاچینگ، مدیریت تصاویر ویدیویی (VMS) و غیره، موجب ارتقای کاربری و مدیریتی شود. به‌طور کلی این نرم‌افزارها باید کار اتصال و ارتباط، هماهنگی و کنترل را انجام دهند، نمونه‌ای از شبکه‌های بصری جامع در شکل زیر نشان داده شده است که داده‌ها و بخش‌های گوناگون و ارتباط و ادغام آن‌ها را نشان می‌دهد.

با توجه به ارسال داده‌های خام و یا اطلاعات پردازش شده در این شبکه‌ها و وجود تهدید سایبری، در نظر گرفتن امنیت انتقال داده، امری مهم و حیاتی است. نرم‌افزار مدیریت شبکه‌های بصری باید پروتکل‌های امنیتی شبکه را برای جلوگیری از تهدیدهای مختلف نظیر شنود، تغییر داده، پنهان‌سازی و وقفه پشتیبانی نماید. وجود پروتکل هایی نظیر https ارتباط امن بین دستگاه‌های مختلف همچون کنترلرها، سرورها و مبدل‌های تصویر را تضمین می‌کند و لازم است توسط نرم‌افزارهای شبکه‌های بصری پشتیبانی شود. در این مقاله به معرفی نرم‌افزار قدرتمند مدیریت تصاویر شرکت Barco می‌پردازیم.

نرم‌افزار مدیریت تصاویرBarco

نرم‌افزار مدیریت اتاق کنترل یا CMS (Control Room Management Suite) نرم‌افزاری مستقل و یکپارچه برای مدیریت کلیه‌ی بخش‌های شبکه بصری شامل دستگاه‌ها و کاربرانی می‌باشد که در این شبکه‌ها نقش مهم و اساسی را ایفا می‌نمایند. این مؤلفه‌ها می‌توانند شامل نمایشگرها، کاربران، اپراتورها، ویدیووال‌ها، مدیران میانی و مدیران عالی‌رتبه باشند. نرم‌افزار مدیریت شبکه‌های بصری بارکو، انعطاف‌پذیری یکتا و توسعه‌پذیری بالا را با بهره‌گیری از استانداردهای شبکه، نرم‌افزارهای مبتنی بر سرور و کدینگ تصویر، فراهم می‌نماید. این قابلیت‌ها تمام بخش‌های شبکه از ایستگاه‌های کاری تا ویدیووال را پوشش می‌دهند.

با وجود یک سیستم توزیع شده بر روی اجزاء مختلف Visualization network، و بهره‌گیری از معماری کلاینت سرور،  قابلیت دسترسی در بخش‌های مختلف جغرافیایی شبکه، افزایش یافته و این امر قدرت تصمیم‌گیری را در مواقع بحران برای مدیران و پرسنل، به طور فزاینده‌ای افزایش می‌دهد. براساس تعریف مثلث امنیت که شامل محرمانه بودن،  دسترس پذیری و تمامیت داده می‌باشد، شبکه‌های بصری ملزم به رعایت این چارچوب هستند و تمامی این ارکان در شبکه‌ها باید در نظر گرفته شود، در این راستا، شرکت بارکو ضمن تعریف رمزنگاری و پروتکل ایمن در انتقال داده برای حفظ محرمانگی، سطوح و لایه‌های مختلف افزونگی یاredundancy  را از لایه شبکه تا سرور و نمایشگرها پشتیبانی می‌نماید تا امنیت دسترسی رعایت گردد. از سویی دیگر برای حفظ تمامیت داده، راهکارهای خود را نیز عرضه نموده است. این شرکت برای حفظ دسترس‌پذیری شبکه، ضمن تعبیه پشتیبان برای منابع تغذیه به صورت انتقال آنی عملکرد،  در نمایشگرها سیستم پشتیبان مولد تصویر را در پروژکشن‌های تابش از پشت قرار داده و نیز برای سرور CMS نیز قابلیت افزونگی اندیشیده شده است.

در راهکارهای شبکه‌های بصری باید پتانسیل‌های بالقوه فعلی و پیشرفت ارکان و اجزا، رایانه مد نظر قرار گیرد. لذا لازم است دکدینگ نرم افزاری و دسترسی به سخت افزار به واسطه‌ی Microsoft DirectX برای تمام بخش‌ها و المان ها در شبکه صورت پذیرد. بدین سان یک راه و روش جدید برای نرم افزارهایی که از Direct3D و یا OPENGL استفاده می‌نمایند، گشاده خواهد شد. کلیه سیستم‌های موجود در شبکه‌های بصری که تابع و تحت نظر نرم‌افزار VMS مدیریت می‌شوند، به سهولت می‌توانند با سامانه‌های شرکت‌های ثالث ترکیب و همگام شوند.

سطوح مختلف ادغام با توجه به برنامه‌های کاربری رابط چندگانه (Application programming interface) API توسط سیستم فراهم خواهد شد. API محدوده‌ی کاملی از سرویس‌های کنترلی را از خدمات سریع و ساده‌ی وب تا استانداردهای TCP/IP، برای یکپارچگی سریع و ساده در پروژه‌ها پشتیبانی می‌نماید.

در مجموع، نرم‌افزار مدیریت اتاق کنترل به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی بتواند در تمامی بخش‌های جغرافیایی شبکه بصری تعبیه شود و با کل سیستم، یکپارچه گردد. به طور مثال، در یک سازمان ارتباط مناسبی بین اتاق کنترل و اتاق بحران ایجاد شود و به بیانی وسیع‌تر در سازمان‌های بزرگ‌تر ارتباط جامع و کاملی بین اتاق‌های کنترل،  بخش‌های شعب، سرپرستی‌ها و اداره مرکزی صورت پذیرد. بدین ترتیب در مواقع بحران، اپراتورها می‌توانند تصاویر مورد نظر خود را برای مسئولین و مدیران انتقال دهند تا تصمیم‌گیری سریع‌تر و بهینه‌تر شود. شایان ذکر است در این میان انتخاب نمایشگر مناسب که رزولوشن بالا و قابلیت خوانایی فونت های مختلف را داشته باشد بسیار پر اهمیت و حیاتی است که در مقالات آتی به آن اشاره می‌شود.

یکی از الزامات سامانه‌های شبکه‌های بصری این است که این شبکه‌ها باید خود را با نرخ رشد فناوری‌های رایانه‌ها همگام سازند. بسیاری از تکنولوژی‌های موجود در فناوری رایانه نظیر کارت های گرافیکی، رشد فزاینده‌ای دارد و باید سیستم شبکه نظارت تصویری با این رشد همگام شود. چرا که این فناوری‌ها در گذر زمان با شتاب فزاینده‌ای تغییر می کنند. امروزه نسل‌های جدید رایانه‌ها می‌تواند بسیار قدرتمندتر از نسل‌های قبلی خود کار کنند. پیشرفت تکنولوژی طبق قوانین تجارت الکترونیک بر مبنای کشش بازار و فشار فناوری، سبب گسترش تقاضا از سوی کاربران نیز خواهد شد. برای در نظر گرفتن پاسخ دراز مدت، بارکو راهکار انحصاری خود را در نظر گرفته و کارت‌هایی را عرضه نموده است. در این روش بارکو Firmware های جدید را به‌روز رسانی می‌کند تا قابلیت‌های رایانه جدید نیز پشتیبانی شود. این کارت‌ها کدک‌های متداول موجود در رشته‌های ویدیویی را پشتیبانی می‌نمایند.

همان‌طور که اشاره شد، نرم‏افزار CMS یک نرم‏افزار مدیریت و نمایش اطلاعات می‌باشد. این نرم‌افزار با استفاده از بستر شبکه و تجهیزات موجود در شبکه می‏تواند اطلاعات مهم را از بخش‌های مختلف شبکه دریافت کرده و پس از کدگشایی برای کاربر به نمایش بگذارد. این نمایش، طیف وسیعی از اطلاعات، استریم‏های ویدئو، نقشه، SCADA، تصویر کامپیوتر مشخص و یا غیره را شامل می شود.

با توجه به وجود اطلاعات حجیم و بزرگ مانند تصاویر ویدئویی HD یا انتقال تصویر خروجی یک کامپیوتر با رزولوشن 1600×2560 بر روی ویدئووال با کدگذاری JPEG2000، پردازش بالایی را از سوی کنترلر می‌طلبد. بارکو در این راستا راهکار انحصاری خود را عرضه نموده است. نرم افزار (CMS) به صورت هوشمند از ظرفیت کارت‏های شتاب‏دهنده برای افزایش قابلیت کدگشایی سیستم استفاده می‏کند، به طوری که تا حد مقدور کدگشایی کدک‏های پیشرفته را بر عهده کارت‌های شتاب‏دهنده می‏گذارد تا از بار پردازنده کم کند. این امر موجب تاثیر بسزایی در دسترسی به سیستم و پاسخگویی سریع آن خواهد گذاشت. همچنین به این دلیل که با رشد و توسعه شبکه و نیازهای کاربری ( به طور مثال افزایش تعداد دوربین های مداربسته) نیازمند به کدگشایی بیشتر از سوی کنترلر می‌باشیم، می‌توان برای رفع این مشکل این کارت‏ها را در هر زمانی و بدون تمهیدات زیاد به سیستم اضافه کرد و بدین سان کارکرد مفید سیستم را افزایش داد تا کدک‏های جدید قابل پشتیبانی باشند. اساسا CMS از چهار رکن اصلی تشکیل شده است که عبارتند از : سرور مرکزی، نمایشگرهای بدون اپراتور، نمایشگرهای با اپراتور و منابع.

سرور مرکزی

سرور مرکزی CMS می‏تواند بر روی هر کامپیوتر و یا سروری که سیستم عاملشان لینوکس یا ویندوز باشد،  نصب و راه اندازی گردد. سرور مرکزی، محل ذخیره‏سازی و مدیریت کل تنظیمات، داده‏ها و منابع به شمار می‌رود. لازم به ذکر است این نرم‏افزار با تهیه نسخه پشتیبان، ضمن حفظ اطلاعات مهم سازمان، به شما اطمینان می‌دهد که داده‌ها و تنظیمات همواره حفظ خواهد شد. سرور مرکزی، پل ارتباطی میان اطلاعات نشان داده شده بر روی ویدئووال‏ها با رشته‌های تولیدی مولد تصویر در شبکه می‌باشد. در شبکه‌های بزرگتر شامل صدها و یا هزاران کلاینت راهکار به گونه‌ای سوق پیدا می‌کند که سامانه به صورت غیر همزمان باشد و بدون نیاز به سیستم مرکزی رشته تصاویر از مبدأ به مقصد انتقال پیدا کند تا وابستگی سیستم به نقطه مرکزی کاهش پیدا کرده و پایداری سیستم با این راهکار ارتقا بیابد. این امر منوط به تنظیمات اولیه توسط نرم افزار می‌باشد.

سرور مرکزی نقش مهمی در تشخیص خودکار منابع دارد. بدین ترتیب با بهره‌گیری از CMS نصب و پیکربندی بخش‌های مختلف و متعدد شبکه‌های بصری (نمایشگرها، سرورهای VMS، دوربین‌ها، مبدل‌های دوربین آنالوگ و یا مبدل‌های تصویر به اترنت) ساده‌تر می‌گردد. با وجود قابلیت نصب خودکار (Wizard)، کاربری نرم‌افزار بسیار ساده می‌شود و در هر مرحله نصب، می‏توان قابلیت‌های نصب را کنترل نمود و از نصب و یا عدم نصب آن اطمینان حاصل کرد. بدین ترتیب کاربر در صورت ایجاد اختلال در سیستم و شبکه به‌راحتی می‌تواند مشکل را شناسایی و پس از نصب صحیح،  عیب مربوطه مرتفع گردد.

عملکرد پشتیبانی گرفتن از اطلاعات به صورت دستی و خودکار در این نرم‌افزار پیاده‌سازی شده است. قابلیت بازگردانی اطلاعات از دست‌رفته نیز به صورت خودکار برنامه‏ریزی شده است تا کاربر دیگر نگران از دست‌دادن اطلاعات و پیکربندی سیستم خود نباشد.

سرپرستان شبکه می‏توانند از هر رایانه‌ای در شبکه و با اتصال به صفحه وب سرور مرکزی  CMSبه سیستم اصلی دسترسی پیدا کنند. البته این دسترسی مستلزم رعایت اجرای مراتب امنیتی و ورود رمز عبور صحیح می‌باشد. پنل مربوط به مدیریت، دسترسی به نمایشگرها و مولدهای تصویر، تنظیمات ورودی کاربران و تهیه نسخه پشتیبان و بارگذاری مجدد اطلاعات پشتیبان را ساده‌تر می‌نماید. از دیگر نکات مثبت این نرم‏افزار، ارتقاء کلیه‌ی Firmware های سیستم ‌های موجود در شبکه بصری توسط سرور مرکزی است. این بدین معناست که تمامی اجزای شبکه به محض اینکه نسخه جدید از نرم‏افزار را بر روی سرور مرکزی، شناسایی نمایند به صورت خودکار ارتقا خواهند یافت. این امر موجب می‏شود که دیگر کاربران برای ارتقاء سیستم به دیسک‏های حاوی نرم‏افزار نصب و دسترسی مستقیم، به تک‌تک اجزای شبکه احتیاجی نداشته باشند.

نمایشگرها

هر نمایشگر یا ویدئووال، بدون در نظر گرفتن اندازه آن، که به هیچ صفحه کلید یا ماوسی متصل نباشد و از راه دور کنترل شود یک نمایشگر در نظر گرفته می‏شود، معمولاً در هر اتاق کنترل یک نمایشگر با این مشخصات وجود دارد که به عنوان نمایشگر مرکزی شناخته می‏شود.

در نرم‏افزار CMS نصب و اضافه‌کردن یک نمایشگر و یا مولد تصویر جدید بسیار آسان است. زیرا تنها کاری که باید صورت ‏پذیرد، انتخاب گزینه نصب نمایشگر جدید در سرور مرکزی است. سپس نصب این نمایشگر به صورت خودکار و در کوتاه‏ترین زمان ممکن صورت می‏گیرد و به محض راه‏اندازی شدن نمایشگر جدید، اپراتورهای مجاز می‏توانند به این نمایشگر دسترسی داشته باشند. هنگامی‏که نرم‏افزار CMS ، سخت‏افزار مناسبی را برای کدگشایی شناسایی نکند، وظیفه کدگشایی در برخورد با منابع و استریم‏های جدید، به کارت‏های گرافیک سپرده می‌شود. اضافه‌کردن کارت‏های گرافیک به سیستم از طرف عامل نمایشگر یا Display Agent امکان‏پذیر خواهد بود. در شرایط خاص، لازم است که به نمایشگر مرکزی، یک ماوس و صفحه کلید متصل شود تا بتوان بعضی قابلیت‏ها و تنظیمات را به طور دستی تنظیم نمود.

عامل نمایشگر دارای قابلیت “Soft KVM”  می‌باشد که یک ماژول کنترل از راه دور است و کاربران مجاز می‏توانند از این ماژول برای دسترسی از راه دور به نمایشگر و ویدئووال بهره ببرند. درنهایت مدیریت ویدئووال می‏تواند توسط عامل نمایشگر صورت پذیرد؛ چرا که امکان ذخیره‏سازی و بارگذاری تعداد نامحدود Layout  را بر روی نمایشگر برعهده دارد.

این Layout ها محتوی منابعی هستند که باید به نمایش درآمده و با یک کلیک بر روی نمایشگر فراخوانده شوند. مدیران شبکه این اجازه را خواهند داشت تا تصمیم بگیرند که کدام کاربران دسترسی به چه Layout هایی را داشته و یا  چه کسانی مجاز به اِعمال تغییرات باشند؛ همچنین مدیران شبکه امکان محدود سازی  کاربران را نیز دارند.

رابط‏های کاربری

علاوه‌بر قابلیت کدگشایی، این نرم‏افزار دارای یک رابط کابری شامل امکان دسترسی به تمامی امکانات نرم‏افزار مانند دسترسی به منابع، نمایشگرها، پرسپکتیوها و غیره است. پرسپکتیوها طبق تعریف شرکت بارکو، مأمور نمایش یک یا چند منبع در پنجره می‌باشند که می‌تواند بر روی یک نمایشگر و یا ویدئوالی شامل چند نمایشگر، تصویر را ارائه دهد. ساخت این پرسپکتیوها آسان و سریع است و نمایش آن با روش کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) امکان‏پذیر می‌باشد. علاوه‏براین، از طریق رابط‏های کاربری، نمایش متادیتاها مانند نام منابع، تاریخ و غیره صورت می‏گیرد. رابط‏های کاربری این نرم‏افزار توسط مهندسان شرکت بارکو به نحوی طراحی شده است که یک اپراتور با دانش متوسط نیز پس از 10 دقیقه آموزش بتواند به‌راحتی از آن استفاده نماید.

پرسپکتیوها می‏توانند تنظیمات از پیش تعیین‌شده داشته باشند. به عنوان مثال، شما به طور پیش فرض می‏توانید یک Layout دو در دو و یا غیره را انتخاب کرده منابعی که باید در آن نمایش داده شود را نیز انتخاب نمایید و با دیگر اپراتورها به اشتراک بگذارید. همچنین مدیران اجازه دارند تا دسترسی بعضی کاربران را به این پرسپکتیوها محدود نمایند.

سهولت در استفاده

CMS مجموعه نرم افزاری کاربردی است که به نحوی طراحی شده‏ تا استفاده از آن برای کاربران، مدیران و سرپرستان شبکه راحت باشد. این نرم‏افزار بسیار منعطف بوده و برای پروژه‏هایی با ابعاد کوچک و یا بزرگ متناسب است. در طراحی این نرم‏افزار برای سهولت کاربران به چهار اصل زیر توجه ویژه‏ای شده است.

منابعی که توسط این نرم افزار پشتیبانی می‏شوند:

  • منابع آنالوگ و دیجیتال (RGB & DVI)
  • صفحه دسکتاپ یا سرور و یا یک سیستم عامل مایکروسافت
  • برنامه‏های مبتنی بر وب و پورتال‏های اینترنتی
  • استریم‏های ویدئویی مانند MPEG4،MPEG2، MJPEG و …
  • فرمت‏های مختلف ویدئو با استفاده از فناوری Microsoft Windows Media Player
  • سرورهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات VMS برای سیستم‌های نظارت تصویری
  • سرورهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات اسکادا و دیسپاچینگ

تعامل سیستم

اشتراک‏گذاری اطلاعات بین نمایشگرها با اپراتور و بدون اپراتور امکان همکاری آسان بین کاربران را فراهم می‏آورد. دیگر برای اشتراک گذاری لازم نیست پرسپکتیو را حتماً بر روی ویدئووال به نماش بگذارید؛ بلکه می‏توانید آن را به صورت اختصاصی برای همکاران ارسال نمایید.

ابعاد کاربرد

CMS توانایی ساخت و به اشتراک‏گذاری 5000 پرسپکتیو را بر روی 64 نمایشگر و تحت بستر شبکه داراست. شرکت بارکو با ارائه نرم افزاری قدرتمند برای مدیریت شبکه‌های بصری، راهکارهای مانیتورینگ در شبکه‌های گسترده و پیچیده را بسیار ساده نموده است و می‌توان با بهره‌گیری از راهکارهای نرم‌افزاری و محصولات سخت‌افزاری این شرکت، مانیتورینگ را ساده نمود. با استفاده از  CMSشرکت بارکو و کنترلرها و نمایشگرهای آن، می‌تواند سیستم‌های کنترلی مختلف نظیر اسکادا‌، دیسپاچینگ‌، نظارت تصویری و بسیاری از کاربردهای دیگر را یکپارچه نموده و به صورت کاملاً حرفه‌ای در محیطی امن و کاربر‌پسند خدمات خود را عرضه می‌کند که این نرم‌افزار در مقایسه با سایر رقبا بی‌نظیر و یکتاست. شرکت اینفوسک نماینده شرکت بارکو، آماده ارائه‌ی مشاوره و پیاده سازی سیستم‌های شبکه‌های بصری در ایران می‌باشد.

بارکو در زمینه‌ی محصولات نمایشگر در دنیا به‌عنوان یکی از بهترین برندها، شناخته شده و در زمینه‌های مختلف نظیر نمایشگرهای اتاق کنترل، نمایشگرهای اتاق عمل و مراکز درمانی پزشکی، نمایشگرهای سینمایی، نمایشگرهای تبلیغاتی و پروژکشنهای آموزشی فعال و پیشتاز بوده است. علاوه بر تولید نمایشگرهای خاص و حرفه‌ای که کارکرد 7/24 دارند، محصولات مکمل نظیر کنترلرها و مبدل‌ها را تولید نموده است تا کاربری اپراتورها و مشتریان، تسهیل گردد. علاوه بر این محصولات همانطور که در این مقاله اشاره شده با ارائه‌ی نرم‌افزارهای کاربر پسند و حرفه‌ای، راهکار خود را کامل و جامع نموده است و هر کاربر با استفاده از این محصولات، کلیه نیازهای خود را پوشش خواهد داد.

ثبت یک پاسخ