۹ فروردین ۱۴۰۳ |
کنترل دسترسیمقالات

جدیدتـرین فناوری‌های کنترل دسترسی در سال 2018

صنعت کنترل دسترسی نیز همچون سایر صنایع و بخش‌های حفاظت، هر سال با رشد و پیشرفت‌هایی همراه است. در سالی که گذشت، فناوری‌های بیومتریک مورد توجه بسیاری از کارشناسان و کمپانی‌های تولیدکننده‌ی محصولات حفاظتی و به ویژه تولیدکنندگان تجهیزات کنترل دسترسی قرارگرفت. اما هر کدام از تولیدکنندگان به فناوری‌های بیومتریک نگاه ویژه‌ای دارند و هر یک نوع یا انواع خاصی از بیومتریک را برای یکپارچه‌سازی با تجهیزات خود برمی‌گزینند. از دیگر سو، تجهیزات و راه‌کارهای دیگری نیز پا به عرصه‌ی کنترل دسترسی گذاشته و توانستند در مدت زمانی کوتاه، محبوبیت و رواج چشمگیری در میان کاربران به دست آورند. حال این سؤال مطرح می‌شود که در سال 2018، کدام فناوری‌ها و موضوعات در کنترل دسترسی رواج بیشتری خواهند یافت؟ تعدادی از کارشناسان و مدیران کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی کنترل دسترسی در پاسخ به این سؤال، با دنیای حفاظت گفت‌وگو کرده‌اند.

Mohammed Shameer پشتیبان فنـــی کــمپانی Assa Abloy

مهم‌ترین فناوری کنترل دسترسی سال 2018 مبحث وایرلس کردن سیستم‌های کنترل دسترسی خواهد بود. اهمیت این موضوع در آن است که فرآیند بی‌سیم کردن این تجهیزات منجر به ساده‌تر شدن کاربری می‌شود. در مجموع، کاربری و رواج فناوری‌های کنترل دسترسی به نوع کاربرد تجهیزات بستگی دارد. اینکه فناوری مورد نظر، کجا و برای چه نوع کاربردی استفاده می‌شود.

Robin Choquart مدیر فروش منطقه‌ای خاورمیانه در کمپانی Dom Security

کنترل دسترسی همواره با تولیدات و فناوری‌های جدید و مدرن همراه بوده است. بنابراین بزرگ‌ترین دغدغه‌ی کمپانی‌های کنترل دسترسی، تولید و ارائه‌ی نوآوری و راه‌کارهای خلاقانه می‌باشد. به نظر من در سال 2018 نیز اهمیت هر بخش از کنترل دسترسی، به نوع کاربری مصرف‌کننـــدگان بستــــگی خواهد داشت.

Shiraz Kapadia مدیرعامل کمپانی Invixium

به نظر من فناوری‌های بیومتریک و به ویژه تشخیص چهره مهم‌ترین موضوع کنترل دسترسی در سال 2018 خواهد بود. فناوری استفاده از کارت‌ها در سال 2018 به پر کاربردترین و رایج‌ترین فناوری تبدیل خواهد شد. اما صنایع و بخش‌های مختلفی همچون بخش‌های دولتی، فرودگاه‌ها، کسب و کارهای کوچک و حتی بزرگ، همگی به تدریج به فناوری‌های بیومتریک روی خواهند آورد. اثر انگشت، به دلیل مقرون به صرفه بودن و برتری‌هایی که دارد، در حال حاضر محبوب‌ترین و رایج‌ترین فناوری بیومتریک به شمار می‌رود ولی به عقیده‌ی من تشخیص چهره و عنبیه نیز در آینده پر کاربردتر و رایج‌تر خواهند شد.

Jochem Van Ruijven مدیر کل کمپانی Nedap در دبی

به نظر من سیستم‌های کنترل دسترسی در آینده و به ویژه سال 2018 به سوی پلتفرم‌های بازتر، پیش می‌رود. باز بودن سیستم در کنترل دسترسی بدان معناست که شما می‌توانید هر نوع ریدر کارت یا هر دستگاه مشابه دیگری را به سیستم خود وصل نمایید. مورد مهم دیگر آن است که اگر به اخبار این روزها توجه کنید خواهید دید که ما با تهدیدات سایبری بسیاری مواجه هستیم. اگر پنج سال پیش می‌شنیدم که حملات سایبری و هک‌های بسیاری سیستم‌های حفاظتی را تهدید می‌کند، باور آن سخت بود. اما اکنون هر روز با چنین خبرهایی روبرو می‌شویم. حال اگر سیستم کنترل دسترسی شما هک شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ به عبارت دیگر یک هکر به ساختمان شما و به حریم خصوصی‌تان دسترسی پیدا می‌کند، یا اینکه می‌تواند درب‌های ورودی شما را باز یا بسته کند. به نظر من این موضوع یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که ما اکنون در سیستم‌های کنترل دسترسی خود با آن روبرو هستیم. مورد مهم آخر آن است که کاربری آسان نیز از اهمیت بالاتری برخوردار شده است.

David Sodergren مدیر فروش منطقه‌ای کمپانی Paxton در خاورمیانه

از نظر من مهم‌ترین و داغ‌ترین موضوع کنترل دسترسی در سال 2018 مبحث کاربری بیومتریک و راه‌کارهای مربوط به آن خواهد بود که از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. من فکر می‌کنم در سال جاری شاهد رشد بیشتر فناوری‌های هوشمند خواهیم بود. به ویژه هوش مصنوعی که احتمالاً تا سال 2020 به اوج برجستگی و کاربری خود خواهد رسید و بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده، این فناوری را به همراه راه‌کارهای جدید خود به بازار عرضه خواهند نمود.

Kanty Riarh مدیرعامل کمپانی RBH

به نظر من در سال 2018 بیش از سایر موضوعات با مبحث بیومتریک در کنترل دسترسی مواجه خواهیم بود. همچنین استفاده از تلفن‌های همراه (Mobile credentials) همچون NFC، بلوتوث و موارد دیگری از این دست، رواج چشمگیری به دست خواهند آورد. از میان راه‌کارهای مهم و پر کاربرد سال آینده نیز می‌توان به یکپارچه‌سازی بیشتر اشاره نمود. همچنین شاهد برنامه‌های جدید موبایلی برای کنترل دسترسی خواهیم بود. حال آنکه کاربری کمتر کارت‌های دسترسی را در پیش خواهیم داشت.

Thomas Gindl کارشناس فروش بین‌المللی کمپانی Secuscan

به نظر من مهم‌ترین موضوع کنترل دسترسی در سال 2018، یکپارچه‌سازی راه‌کارها، محصولات و فناوری‌های متعدد با یکدیگر است. در آینده کنترل ورود و خروج افراد و حتی وسایل نقلیه با کمک فناوری‌های بیومتریک و ریدرهای کارت صورت خواهد گرفت.

 Pierre-Antoine Larrera de Morel مدیر فروش جهانی کمپانی Stid

ما در سال 2018 شاهد انقلاب و تحولی عظیم در دو موضوع خواهیم بود: بج‌های امنیتی که کپی برداری و جعل از روی آن‌ها کار ساده‌ای نیست. زیرا نسل کاملی از محصولات اکنون به اتمام رسیده است و دیگر امکان کپی کردن از بج‌ها وجود ندارد. لازم به ذکر است که در فرآیند تشخیص، کاربران خواستار امنیت بیشتری هستند. موضوع دومی که مورد تحول قرار می‌گیرد، آن است که ما در حال تولید کارت‌های مجازی با استفاده از تلفن‌های همراه برای کنترل دسترسی هستیم. بنابراین به‌جای کاربری کارت‌های پلاستیکی و فیزیکی، از برنامه‌ای استفاده می‌کنیم که در حقیقت، بجِ شما را حمل می‌کند و به جای استفاده از یک کارت پلاستیکی به کار می‌رود. این دو، مهم‌ترین موضوعات کنترل دسترسی در سال 2018 خواهند بود.

Randolph Um مدیر ارشد فروش کمپانی Suprema

به نظر من در سال 2018، یکپارچه سازی فناوری‌ها و دستگاه‌های مختلف با یکدیگر، مهم‌ترین موضوع کنترل دسترسی خواهد بود. همچنین می‌توان به فناوری‌های بیومتریک نظیر اثر انگشت اشاره نمود که بیشتر تولیدکنندگان تجهیزات و راه‌کارهای نظارت تصویری و حتی تولیدکنندگان نرم‌افزارهای کنترل دسترسی این فناوری را مد نظر قرار می‌دهند. بعد از آن، فناوری تشخیص چهره نیز یکی از پر کاربردترین و محبوب‌ترین فناوری‌ها خواهد بود.

Patrick Knuchel مدیر تولید کمپانی TBS

به نظر من در سال 2018 علاقمندی بیشتری به کنترل دسترسی از راه دور بیشترین اهمیت را خواهد داشت. به ویژه در منطقه‌ی خاورمیانه دسترسی بدون نیاز به تماس فیزیکی با ریدرها بسیار پر طرفدارتر خواهد بود. همچنین کنترل دسترسی با موبایل محبوب‌تر می‌شود و افراد بیشتری از تلفن همراه خود برای دسترسی استفاده می‌کنند.

David Sullivan معاون فروش جهانی کمپانی Vanderbilt

ما در سال 2018 شاهد رشد هر چه بیشتر راه‌کارهای ابری خواهیم بود. علاقه و تمایل مردم نسبت به این تکنولوژی بسیار افزایش خواهد یافت. از جمله مزایای این فناوری آن است که به صورت روزانه، آپدیت و به روز رسانی می‌شود؛ بنابراین کاربر محتوای راه‌کارهای ابری را به شکل آنی و در لحظه خواهد دید.

ثبت یک پاسخ