۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
نظارت تصویری

ماژول‌های نرم‌افزاری Milestone، دارای کاربری نامحدود

به گزارش دنياي حفاظت، شركت اينفوسك از مجموعه هاي با قدمت طولاني در ارائه فناوري هاي به روز سيستم هاي حفاظتي، مي باشد. اينفوسك علاوه بر ارائه تجهيزات و خدمات چندين كمپاني قدرتمند و صاحب نام دنيا، در حوزه نرم افزارهاي نظارت تصويري، با كمپاني Milestone به همكاري مي پردازد. كمپاني دانماركي مايلستون، از جمله شركت هاي پيشرو در صنعت نرم افزارهاي مديريت تصاوير ويدئويي است. نرم افزارهاي متعدد اين كمپاني اروپايي براي صنايع گوناگون و با كاربري هاي مورد نياز آنان، طراحي و توليد شده اند. در اين مطلب به تشريح برخي از جديدترين نرم افزارهاي مايلستون خواهيم پرداخت.

مقدمه

کمپانی دانمارکی Milestone به عنوان پیشرو جهانی در صنعت نرم افزار های مدیریت تصاویر ویدئویی در سال 1998 به عنوان اولین تولیدکننده‌ی نرم‌افزار Open Platform (سیستم باز ) تأسیس شد.

از بارزترین مشخصه‌های محصولات شرکت Milestone می‌توان به‌راحتی در نصب، قابلیت اطمینان بالا، انعطاف پذیری و قدرتمند بودن نرم‌افزار و همچنین پشتیبانی از بیشترین بازه‌ی محصولات سخت‌افزاری (بیش از 6500 از 150کمپانی با درایور اختصاصی) اشاره نمود.

دیگر قابلیت‌های نرم‌افزارهای این شرکت عبارتند از ارائه‌ی رایگان SDK جهت حداکثر سازی تطابق و سفارشی سازی محصولات Milestone با دیگر سامانه‌های موجود؛ به نحوی که به کاربران اجازه می‌دهد تا با داشتن اندکی دانش برنامه نویسی، نرم افزار را طبق سلیقه خود سفارشی سازی کنند و از طریق API که نرم‌افزار در اختیار آنها قرار می‌دهد نیاز سیستم خود را مرتفع سازند. کمپانی قدرتمند Milestone  بیش از 8000 نماینده فعال در سراسر دنیا داشته که سهم کشور ایران در حال حاضر بیش از 30 شرکت فعال می‌باشد.

انواع محصولات Milestone

محصولات شرکت Milestone به دو دسته نرم‌افزار (Milestone XProtect®)  و سخت‌افزار (Milestone Husky™) تقسیم بندی می‌گردد.

 تمامی این محصولات، مستقل از آدرس فیزیکی سخت افزار و دارای لایسنس‌های دائمی می‌باشد.

شرکت Milestone  با ارائه‌ی بیش از 1400 مگابیت بر ثانیه پهنای باند بر روی محصولات خود، پیام ویژه‌ای برای تمامی کاربران حرفه‌ای و شرکت‌های همکار مبنی بر قدرت ویژه این محصولات و حداقل سازی هزینه‌ی تمام شده‌ی کارفرما دارد.

از قابلیت‌های عمده محصولاتMilestone  می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • نقشه هوشمند آنلاین و آفلاین (Online & Offline Smart Map)
  • سرور پشتیبان و جایگزین (Hot & Cold Failover Server)
  • ویدئووال هوشمند (Smart Wall)
  • پشتیبانی کامل از زبان پارسی در تمامی پلتفرم‌های کاربری
  • موتور قانون‌گذاری منعطف در راستای اجرائی نمودن پدافند غیرعامل و هوشمند سازی مدیریت بحران (Flexible Rule Engine)
  • قابلیت Multicast Support
  • احراز هویت دو مرحله‌ای (Two-Step Verification)
  • قابلیت یکپارچه سازی سیستم‌های بزرگ و مدیریت مرکزی به صورت سلسله مراتبی (XProtect Federation)
  • قابلیت اتصال تمامی نسخه‌های نرم‌افزار و سخت‌افزارهای شرکت Milestone به یک سیستم مرکزی (XProtect Interconnect)
  • امکان ضبط تصاویر تلفن همراه کاربران و پخش به‌صورت زنده (Video Push)
  • پشتیبانی از تعداد نامحدود کاربر همزمان و تعداد نامحدود دوربین در یک سیستم مجتمع(Unlimited User and Camera)

امکان طراحی سیستم به سلیقه کاربر

نرم‌افزارهای شرکت Milestone کاملاً به‌صورت ماژولار طراحی شده‌اند، به نحوی که به کاربر کمک می‌کنند تا متناسب با نیاز خود، سیستم را طراحی و توسعه دهد. همچنین وجود Support Community فعال و پویا باعث شده که Milestone در هر سال سه نگارش به همراه جدیدترین ابزارها ارائه دهد و بخش عمده‌ای از نیازهای کاربران این صنعت را مرتفع سازد. اجزای تشکیل دهنده یک سیستم نظارت تصویری مبتنی بر نرم‌افزارهای شرکت Milestone در شکل زیر به وضوح یافت می‌شود:

یکی از پر طرفدارترین ماژول‌های نرم‌افزار Milestone  ویدئو وال هوشمند یا Milestone Smart Wall می‌باشد که در زیر به توضیح آن می‌پردازیم.

ویدئووال هوشمند یا Smart Wall یک ماژول نرم‌افزاری است که به‌صورت پیش‌فرض در نرم‌افزار XPROTECT CORPORATE موجود می‌باشد.

Smart Wall   به کاربر کمک می‌کند تا در هنگام پایش تصاویر، به تمامی قسمت‌های سیستم احاطه داشته باشد و از تمامی رخدادهای اتفاق افتاده مطلع گردد. به‌وسیله‌ی Smart wall می‌توان بی‌نهایت اتاق مانیتورینگ هوشمند طراحی کرد، به نحوی که تمامی نمایه‌ها قابل برنامه‌ریزی هستند و می‌توانند در جهت مدیریت بحران قدم بردارند. این ماژول نرم‌افزاری نیاز به استفاده از سخت‌افزار ویدئووال را از بین می‌برد و می‌توان توسط یک PC ساده به همراه کارت گرافیک‌های چند خروجی، یک ایستگاه مانیتورینگ تمام عیار هوشمند طراحی نمود. با استفاده از Smart Wall می‌توان مانیتورهای متعددی را به سیستم معرفی کرد و از ایستگاه‌های کاری دیگر، تصاویر را برای مانیتورهای تعریف شده به صورت دستی و یا اتوماتیک به شکل پدافند غیرعامل و هوشمند ارسال نمود.

با توجه به گستردگی و پیچیدگی‌هایی که در سیستم‌هایی با تعداد دوربین بالا وجود دارد و نظر به هزینه‌ی بالای سخت افزار ویدئو وال، همواره استفاده از Smart Wall گزینة قابل انعطاف و مناسبی برای کنترل هرچه بیشتر شرایط و بحران‌های احتمالی می‌باشد.

ثبت یک پاسخ