۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

3 شاخص مهم در ذخیره سازی کارآمد تصاویر ویدئویی

در عصر جدید ویدئو تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره شده است؛ پخش محتوای تصویری بر روی صفحه تلویزیون خانگی، به اشتراک گذاشتن آن در یک شبکه اجتماعی یا در محیط تجاری و در نهایت افزایش ارزش تصاویر ویدئویی از جمله مواردی هستند که نقش پر رنگ تصاویر ویدئویی را در دنیای امروز به همگان نشان می‌دهد.

موارد استفاده از تصاویر ویدئویی نیز همواره در حال افزایش هستند: آموزش کارکنان، ارزیابی یادگیری دانش آموزان، بررسی بازاریابی، ضبط تصاویر توسط پهپادها و استفاده در بخش فروش املاک و غیره.

عملکرد

عملکرد، مهم ترین جنبه در تولید و ارسال تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا به شمار می‌رود. توانایی در ذخیره حجم مقادیر بزرگ داده بدون افت در تعداد و نرخ فریم از اهمیت بسیاری برخوردار است. دوام سیستم نیز از دیگر پارامترهای حیاتی برای ادامه‌ی عملیات بدون وقفه در یک بنگاه اقتصادی به شمار می‌رود. برای مثال یک فرودگاه یا بنگاه تجاری نمی‌تواند صرفاً به خاطر مشکل در شبکه نظارت تصویری فعالیت‌های خود را متوقف کند؛ لذا ضروری است تا همه‌ی اقدامات لازم صورت گیرد و احتمال بروز چنین حوادثی به حداقل برسد.

تاب آوری (برگشت پذیری) سیستم

یک ضرورت همواره ثابت است، تصاویر زنده و ضبط شده ویدئویی باید همواره در دسترسی باشند؛ حتی اگر سخت‌افزار دچار مشکل شود. خطای سیستمی ناشی از محل ذخیره و یا پلتفرم مدیریت تصاویر ویدئویی قابل پذیرش نیست؛ زیرا مسیری برای افزایش ریسک حوادث، نقاط جدید آسیب‌پذیری و وقفه‌های بالقوه‌ی عملیاتی ایجاد خواهد کرد که هر کدام از آنها می‌‌تواند تبدیل به خطری جدی و تعهدی در برابر خسارات شود. ضروری است تا از تصاویر ویدئویی نیز همانند داده‌های IT و اداری توسط یک بنگاه تجاری محافظت شود. با توجه به موارد ذکر شده، سازمان‌ها مجبور هستند به سمت راهکارهای مطمئن روی آورند.

اطمینان پذیری

در دنیای امروز، تصاویر ویدئویی در بیشتر مواقع بخش حیاتی از یک پروژه را شامل می‌شود. تصور درباره عواقب امنیتی و خسارات مالی در صورت عدم دسترسی به بررسی تصاویر ویدئویی یک سانحه و یا بحث پیرامون ادعای خسارت وحشت‌آور است. ارزیابی ریسک درباره خطر از دسترس خارج شدن تصاویر ویدئویی باید بر اساس فعالیت هر سازمان تنظیم شود. برای مثال در اینجا تصور کنید که خطا در شبکه نظارت تصویری متناظر  با شکست در یک پرونده حقوقی باشد و متأسفانه احتمال وقوع چنین حادثه‌ای میزان ریسک خسارات مالی را به شدت افزایش می‌دهد. در حقیقت تجهیز ذخیره سازی اطلاعات در بیشتر پروژه‌های سیستم های حفاظتی بسیار پر هزینه بوده و مورد غفلت نیز واقع می‌شود.

کاربر باید هزینه‌های سخت‌افزاری (که اغلب بزرگترین سهم از هزینه‌ها را در برمی‌گیرد)، هزینه‌های نرم‌افزاری، هزینه‌های اخذ گواهینامه‌ها و تأییدیه‌های نرم‌افزار و هزینه‌های به روز رسانی را در نظر بگیرد. مقیاس پذیری یکی دیگر از الزامات با اهمیت در این بین است؛ چرا که این امکان را برای تأسیسات و سازمان‌ها فراهم می‌کند تا بخشی از مقیاس‌های کوچک فعالیت خود را آغاز کرده و درآینده نیز بتوانند آن را گسترش دهند. ضروری است تا الزامات در حال تکامل را همواره مد نظر داشته باشید زیرا بی شک در آینده سیستم‌های ویدئویی با آنچه امروز می‌شناسیم متفاوت خواهد بود.

برنامه‌ریزی برای آینده

داده‌های بزرگ، یادگیری عمیق و کاربردهای امنیتی و حفاظتی، محرکی برای ادامه‌ی سرمایه گذاری در فناوری‌های نوین خواهد بود و شیوه‌های سنتی در ذخیره‌ی داده‌ها به واسطه ی میزان بالای حجم داده‌های نظارت تصویری به چالش کشیده خواهند شد. پلتفرم‌های ذخیره سازی داده می‌توانند قابلیت‌هایی در سطح پروژه ارائه دهند و از فعالیت‌های کاری ترکیبی پشتیبانی نمایند. تأمین سطوح پیشرفته حفاظت از داده ها و سیستم‌های پر سرعت، آینده سیستم های امنیتی و مراکز داده خواهند بود. روش‌های بسیاری برای ترکیب پلتفرم IT با سامانه‌ی ذخیره سازی داده‌های تصویری بر حسب درخواست‌های سازمان‌ها وجود دارد که این امکان را فراهم می‌سازد تا برحسب نیازهای امروز سازمان جذب سرمایه کنید و در عین حال برای الزامات پیش رو به منظور ذخیره سازی متمرکز داده‌ها برنامه ریزی نمایید.

ثبت یک پاسخ