۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
کنترل دسترسیمقالات

Salto Systems و تکلاد کنترل پيشرو در صنعت کنترل دسترسی

به گزارش اختصاصی دنیای حفاظت، شرکت تکلاد کنترل، نماینده‌ی رسمی محصولات کنترل دسترسی کمپانی Salto Systems، نزدیک به شش سال است که با این کمپانی اسپانیایی همکاری می‌کند. یکی از نتایج این همکاری، رشد مقبول کمپانی Salto در بازار ایران می‌باشد. تکلاد کنترل با توجه به تخصص در زمینه‌ی کنترل دسترسی و اجرای پروژه‌های متعدد، در پیشبرد این صنعت در ایران نقش به‌سزایی ایفا کرده است. آقای Victor Hage، مدیر منطقه‌ای کمپانی Salto Systems در این زمینه با دنیای حفاظت گفت‌وگو کرد.

 

بازار ایران، مستعد پیشرفت
آقای ویکتور هیج (Victor Hage) در رابطه با همکاری این کمپانی با تکلاد کنترل اظهار داشت: ما حدود شش سال است که با شرکت تکلاد کنترل همکاری می‌کنیم و در این سال‌ها رشد بسیار خوبی را در بازار ایران شاهد بوده‌ایم.

اخیراً درخواست‌ها برای سیستم‌های این حوزه افزایش چشمگیری داشته است. این بازار از نظر کنترل دسترسی بسیار تازه و بکر به حساب می‌آید. کشور ایران از نظر سیستم‌هایی همچون حریق و سیستم‌های نظارت تصویری تا حدودی رو به اشباع است، اما در حوزه‌ی محصولات ما، یعنی کنترل دسترسی بسیار جای کار دارد. به خصوص کشوری با این جمعیت و حجم قابل توجه سرمایه‌گذاری‌هایی که در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است؛ به عنوان مثال، در حوزه‌ی مهمانداری و هتل‌داری، شاهد ساخت هتل‌های بسیاری در شهرهایی همچون مشهد و کیش هستیم. بیمارستان‌های ایران باید در حوزه‌ی کنترل دسترسی به‌روز شوند و فرودگاه‌ها نیز به چنین سیستم‌هایی نیاز دارند.

ما حدود شش تا هفت سال است که با شرکت تکلاد کنترل همکاری داریم. همواره از سوی آنها علاقه و تمایل به همکاری دوطرفه را شاهد بوده‌ایم. نام و نشان کمپانی ما خیلی خوب در بازار ایران همانند سایر بازارهای سراسر دنیا، شناخته شده است. شرکت تکلاد کنترل همچنین از اعتبار بسیار خوبی در بازار برخوردار بوده، تجربه‌ای طولانی در صنعت ایمنی و حفاظت ایران دارد و از هر پروژه‌ای که بازدید می‌کنم، همه از وقت‌شناسی آنها در تحویل به موقعِ پروژه رضایت کامل دارند.

برگزاری کلاس‌های آموزشی
وی افزود: اخیراً سمیناری در تهران در دو بخش با مهمانان مختلف از حوزه‌ی هتلداری و همین طور طراحان و مشاوران برگزار شد.

لازم است که آموزش‌های مهم را به مهندسین ایرانی ارائه نماییم تا در مورد سیستم‌های ما و کارآيی آنها به خوبی آشنایی یابند. البته هدف از این آموزش‌ها کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم‌های Salto است و بدان معنا نیست که مهندسان ایرانی دانش کافی ندارند، بلکه سطح دانش آنان بسیار بالا نیز هست.

راهکارهایی متفاوت
سیستم‌های ما با راهکارهای مرسوم در بازار تفاوت‌هایی دارند. برندهای معتبر زیادی در دنیا هستند، اما بسیاری از آنها به سیستم‌های متعارف و موجود در بازار می‌پردازند. ولی راهکارهایی که ما عرضه می‌کنیم، با آنها متفاوت است.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا انعطاف‌پذیری بیشتر و فناوری‌های جدیدتر را وارد صنعت کنیم و فناوری‌های بلوتوث و ابری را وارد کنترل دسترسی نماییم. ما پروژه‌های بسیاری را در سراسر دنیا اجرا کرده‌ایم. حال این سؤال مطرح می‌شود که چرا ما برنده‌ی این پروژه‌ها شده‌ایم و شرکت‌های بزرگِ دیگر نتوانسته‌اند؟ این امر بدین خاطر است که ما رویکردی متفاوت در صنعت کنترل دسترسی داریم. ما به دنبال فناوری‌های کنترل دسترسی درونِ درها هستیم. به همین خاطر است که تلاش می‌کنیم تا در سمینارها اطلاعاتِ افراد را در مورد سیستم‌های خود بالا ببریم.

برخی پروژه‌های اجرا شده در ایران
آقای هیج در مورد پروژه‌هایی که در ایران اجرا شده به دنیای حفاظت گفت: از جمله پروژه‌هایی که تاکنون انجام داده‌ایم، در بخش آموزش می‌توان به دانشگاه آکسفورد، کمبریج، MIT، Princeton، LAU و AUB در لبنان، بیمارستان Royal Commission در عربستان، برخی از پروژه‌های دولتی پارلمان فرانسه، وزارت کشور و امور خارجه در امارات متحده عربی، در حوزه‌ی بیمارستان‌ها، بیمارستان Cleveland در ابوظبی، هتل هیلتون، هتل حیات و همین طور پروژه‌هایی را در کشور اسپانیا، فرودگاه هیثرو در بریتانیا، بانک مسکن و بانک ملی در ایران، گروه هتل‌های Accor در ایران، هتل فرودگاه امام خمینی، هتل آرمان در شهر مشهد، هتل سارا و ایمان و پروژه‌ی ایران‌مال را اجرا نموده‌ایم.
پیش‌بینی آینده‌ی Access Control

وی افزود: به عقیده‌ی من در چند سال آینده، کاهش کاربری RFID اتفاق می‌افتد و در ادامه شاهد نبرد میانِ NFC و بلوتوث خواهیم بود. در این میان، NFC در بسیاری از جاها، قافیه را باخته است. تکنولوژی BLE یا بلوتوث کم‌مصرف، فناوری جدیدی است و دیگر نیازی به فناوری چهارمی نداریم.

چرا فقط سیستم‌های RFID؟
ویکتور هیج با اشاره به فناوری‌های کنترل دسترسی گفت: از آنجا که فناوری‌های قدیمی از جمله کارت‌های مجاورتی (Proximity Cards) غیرایمن هستند، اما فناوری RFID ایمنی بالایی دارد و کمپانی Salto Systems تنها به ارائه‌ی سیستم‌های RFID می‌پردازد. امروزه بسیاری از فناوری‌های کنترل دسترسی به سمت و سوی BLE و یا بلوتوث پیش می‌روند و رویکرد ما نیز به همین سمت و سو است.

ما از سال 2001، کار در حوزه‌ی RFID را شروع کرده‌ایم. امروزه میلیاردها کارت RFID در بخش‌های مختلفی همچون حمل و نقل، اتوبوس‌ها‌، مترو، دانشگاه‌ها و بخش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نتیجه، فناوری RFID در صنایع مختلف کاربری کاملی دارد. این شروعی برای استفاده از این سیستم‌ها نیست، بلکه حتی به عقیده‌ی من، ما کمی بیش از نصف راه را در این صنعت پیش رفته‌ایم. در طول سه سال گذشته، مهاجرت وسیعی در زمینه‌ی سیستم‌های دسترسی به سمت راهکارهای موبایلی و همراه همچون بلوتوث و NFC پیش رفته است. البته اخیرا، به نظر می‌آید NFC کمرنگ شده و بلوتوث خواهان بسیاری پیدا کرده است. البته برای سالیان آینده، پیش‌بینی می‌کنم که صنعت بیشتر به سمت و سوی راهکارهای موبایلی پیش خواهد رفت. هرچند فناوری‌هایی نظیر RFID همچنان در صنعت خواهند بود و هیچ گاه محو نخواهد شد. اما این فناوری‌ها قطعاً بر روی حجم کیف پول شما تأثیر خواهند داشت! اگر چند سال گذشته را به یاد بیاورید، تعداد کارت‌های بسیاری را در کیف پول خود داشتیم، اما امروزه دیگر بسیاری از پرداخت‌ها با اپلیکیشن‌های موبایلی انجام می‌شود. در نتیجه، هر روزه شاهد کاهش کاربری سیستم‌هایی همچون کارت و موارد کنترل دسترسی قدیمی خواهیم بود.

ثبت یک پاسخ