۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای داخلیسمینار / همایش

برگزاری دومین سمینار IPVS در شهر یزد

شرکت اینفوسک، نماینده‌ی محصولات Axis در ایران، در راستای برگزاری مجموعه سمینارهای خود در بهار 96، پس از سمینار اراک در فروردین ماه، دومین سمینار خود را در شهر یزد برگزار نمود. به گزارش اختصاصی مجله‌ی علمی تخصصی دنیای حفاظت، سمینار یزد در تاریخ 12 اردیبهشت و با هدف معرفی جدیدترین دستاوردها و فناوری‌های کمپانی Axis و سایر برندهای تحت امتیاز شرکت اینفوسک برپا شد. میزبانان این سمینار، شرکت‌‌ سیستم‌های حفاظتی اعتماد و نیز شرکت اینفوسک بودند.

دورنمایی از اعتماد

سید مصطفی دستمالچیان مدیرعامل شرکت سیستم‌های حفاظتی اعتماد و نماینده محصولات Axis در یزد در آغاز سمینار این شرکت را معرفی نمود و گفت: مجموعه‌ی اعتماد از سال 1382 در زمینه‌‌ی سیستم‌های دوربین مداربسته، اعلام سرقت، حفاظت پیرامونی و سیستم‌های تخصصی اعلام حریق شروع به‌کار کرد. منش کاری این مجموعه تلاش، تکیه بر نوآوری و ارائه‌ی محصولات به‌روز از کمپانی‌های حرفه‌ای دنیا بوده و هدف آن فراهم سازی شرایط برای کاربری محصولات با کیفیت و با اصالت در پروژه‌های گوناگون کشور است. وی افزود: ما با برندهای مختلف کار کرده‌ایم و با توجه به تجربیات به‌دست آمده در طی این سال‌ها به این باور رسیده‌ایم که ماندگاری کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش، از موضوعات بسیار مهم تلقی می‌شوند. شرکت اعتماد از سال 96 به‌عنوان نماینده محصولات Axis در یزد انتخاب شد.

اینفوسک، شرکتی مطرح در سطح منطقه

سپس آقای ابراهیمی مدیر فروش شرکت اینفوسک در رابطه با این مجموعه توضیحاتی را ارائه کرد: شرکت اینفوسک در سال 2006 آغاز به کار نموده و به‌عنوان توزیع‌کننده انحصاری محصولات Axis در بازار ایران و غیر انحصاری برای چندین کشور منطقه به فعالیت می‌پردازد.

آقای ابراهیمی افزود: اینفوسک جزئی از بدنه‌ی کمپانی Axis بوده و با دو نقش توزیع‌کننده و سرویس سنتر (خدمات پس از فروش و تعمیرات) محصولات Axis، صرفاً به شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خود می‌تواند محصولات را توزیع نماید. اما چندین لایه پشتیبان در راستای حمایت از مشتریان دارد که یکی از این لایه‌ها توزیع کننده است. از ارکان شرکت اینفوسک:

 آموزش‌های حرفه‌ای و مدون و نیز کارگاه‌ها در سطوح مختلف که هم نمایندگی‌ها و هم کاربران نهایی می‌توانند در تهران و امارات از این کلاس‌های آموزشی بهره‌مند گردند.  مرکز خدمات پس از فروش RMA که برای خدمات‌رسانی به کاربران تدابیری اندیشیده است.

این شرکت با اینکه توزیع‌کننده‌ی محصولات به کاربران نهایی نیست، اما جهت اطلاع‌رسانی و شنیدن سوالات کاربران و مشتریان، در نمایشگاه‌های مختلف شرکت می‌کند.

وی اظهار داشت: شرکت اینفوسک با تقریباً 50 شرکت در سراسر دنیا ارتباط دارد که به جز ایران، حدود 7 کشور (27 نماینده رسمی) دیگر جزو قلمرو فروش اینفوسک می‌باشند، نزدیک به 15 شرکت در ایران به‌عنوان System Integrator بوده و سایر شرکت‌ها در خارج از کشور فعالیت می‌کنند. آقای ابراهیمی در ادامه افزود: متاسفانه شرکت اینفوسک تاکنون در یزد حضور کمرنگی داشته اما برای ارتقای فعالیت خود در این استان برنامه‌هایی دارد.

Davood Ebrahimi-Infosec

سبد متنوع محصولات

آقای ابراهیمی به معرفی اجزای سبد محصولات اینفوسک پرداخت و گفت: می‌توان به نرم افزارهای Genetec، Axis، نرم افزار Kiwi، Citilog و Cognimatics برای بخش ویدئو آنالیتیک اشاره کرد که امتیاز آنها توسط کمپانی Axis به‌تازگی خریداری شده است. همچنین در مقوله ذخیره سازهای تخصصی، برند Resillient آمریکا بوده و برند Barco ساخت بلژیک شماره یک ویدئو وال‌های دنیا به شمار می‌رود. در زمینه کنترل دسترسی نیز خود برند Axis و برند Genetec در میان محصولات ارائه شده توسط شرکت اینفوسک مشاهده می‌شوند.

آقای ابراهیمی، بخش اول سخنرانی خود را این‌چنین به پایان برد: برخی از جوایزی که اینفوسک برنده شده با این عناوین بوده است: به‌عنوان ارزشمندترین توزیع‌کننده Axis در خاورمیانه و آفریقا، توزیع‌کننده برتر سال Axis در خاورمیانه و آفریقا در سال 2011، توزیع‌کننده نمونه اروپا، خارمیانه و آفریقا Milestone در سال 2008، توزیع کننده برتر Genetec در خاورمیانه و آفریقا و بسیاری موارد دیگر.

گریزی به سوابق کمپانی Axis

به گزارش اختصاصی دنیای حفاظت، مدیر فروش منطقه‌ای Axis آقای فیراس شمیط (Firas Shmait)، در ابتدای سخنرانی خود به معرفی کمپانی Axis مبادرت کرد و گفت: کمپانی Axis در سال 1984 به‌عنوان یک شرکت IT تاسیس شد و اکنون جزو هلدینگ Canon در زمینه پردازش تصویر فعالیت می‌کند. کمپانی Axis حدود 90هزار شرکت همکار و نماینده در بیش از 50 کشور در سطح جهان دارد که میزان فروش این کمپانی در سال گذشته را به 869 میلیون دلار رسانده‌اند. دفتر مرکزی این کمپانی در شهر لوند سوئد واقع شده که از شهرهای دانشگاهی به شمار می‌رود و تعامل بسیار سازنده‌ای بین صنعت و دانشگاه برقرار نموده است.

 این کمپانی مخترع تجهیزاتی از جمله اولین دوربین تحت شبکه دنیا در سال 1996، اولین ویدئو سرور یا Encoder دنیا به‌عنوان مبدل دوربین‌های آنالوگ به IP در سال 1998، چیپ تخصصی و تک منظوره برای پردازش تصویر، CPU مرکزی و کنترل شبکه  با نام Artpec در سال 1999، تکنولوژی جدید WDR به‌نام Forensic Capture در سال 2012، تکنولوژی کاهش 90 درصدی پهنای باند Zipstream در سال 2015 و موارد بسیار دیگری از این دست می‌باشد.

Firas Shmait-Axis

مشتر‌ی‌مداری، در رأس تلاش‌های Axis

آقای شمیط به اهمیت رضایت مشتری اشاره نموده و اظهار داشت: کمپانی Axis هر دو سال یکبار از مشتریان و شرکت‌های زیرمجموعه در خصوص محصولات خود در جهان یک نظرسنجی برگزار می‌کند که تاکنون و طی آخرین نظرسنجی صورت گرفته، بازخور رضایت مشتریان و کاربران از محصولات این برند، 81 درصد گزارش شده و نشان‌دهنده‌‌ی رضایت بسیار بالای مشتریان و کاربران است. این نظرسنجی در سال 2017 به منظور به‌روزرسانی اطلاعات، مجدداً انجام خواهد شد.

شبکه مشتریان رضایتمند، منجر به رشد پلکانی فروش محصولات Axis شده است. در تمامی زمینه‌ها و محصولات، برند Axis در آمریکا، اروپا، آفریقا و خاورمیانه رتبه یک‌،در خاور دور در زمینه Encoder رتبه اول و در دوربین‌های IP رتبه سوم را دارا می‌باشد. با توجه به قیمت بالای محصولات Axis در مقایسه با سایر برندها این سؤال مطرح می‌شود که چرا با وجود این قیمت بالا باز هم محصولات Axis از اینچنین فروش بالایی برخوردار می‌باشد. پاسخ این است که کمپانی Axis میان کیفیت و قیمت محصولات خود تعادل برقرار کرده و محصولات به تناسب قیمت، از کیفیت بالایی نیز برخوردار می‌باشند.

محصولات جدید Axis

آقای شمیط در ادامه افزود: در سال 2016 بیش از 40 محصول را به بازار معرفی کردیم که هر یک از این محصولات بر اساس نیاز مشتریان تولید شده است. اما هدف راهکارهای در نظر گرفته شده برای این محصولات، تجمیع آن‌ها به عنوان یک ارزش در کنار یکدیگر است. این راهکارها عبارتند از سخت‌افزار و نرم‌افزارها، تکنولوژی‌ها، تکنیک‌ها و خدمات. با کمک خدمات پشتیبانی Axis اقسام فناوری‌ها و خدمات برای ضائقه‌ها و نیازهای مختلف در کنار یکدیگر چیده شده‌اند و قدرت انتخاب بیشتری به مشتریان داده‌اند.

قابلیت‌های برجسته و چشمگیر

وی در ادامه گفت: از آنجا که تعدد دوربین‌های مداربسته در محیط‌های گوناگون یک مجموعه رو به افزایش است، کنترل و نظارت نیروهای انسانی بسیار مشکل شده و از این رو نیاز به سیستم‌های ویدئو آنالیتیک به‌شدت احساس می‌شود. آنالیتیک‌ها به سه دسته‌ی ابتدایی مانند motion detection، غیر پیشرفته همچون motion guard و پیشرفته نظیر Smart Fence یا فنس مجازی تقسیم می‌شوند.

آقای شمیط نهایتاً در زمینه Cyber Security توضیحاتی ارائه نمود و گفت: بخش Cyber Security کمپانی Axis تیم بسیار مجربی دارد که مدام پچ های حفاظتی محصولات را به‌روزرسانی کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای جلوگیری از حمله مهاجمان به دوربین‌ها باید یوزر و پسورد را از حالت پیش فرض تغییر داد، پروتکل‌های باز را مدیریت نمود، سفت‌افزارهای دوربین‌ها را به‌روزرسانی کرده و آن‌ها را مورد اعتبارسنجی قرار داد. وی برای امنیت سایبری، سه لایه را ترسیم کرده و گفت: لایه‌ی اول توسط کاربران در نظر گرفته می‌شود و نقش کمپانی Axis، طراحی ابزارهایی برای اجرای ساده‌تر این لایه‌ی امنیتی‌ است. لایه‌ی دوم، تیمی که پشت پرده در کمپانی Axis وظیفه رصد نمودن حملات سایبری دنیا و حفاظت محصولات از حملات مذکور را بر عهده دارد و لایه‌ی سوم، انتقال این دانش و اطلاعات به کاربران می‌باشد. نرم‌افزار Axis Camera Management تمامی این کارها را انجام داده و به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تدابیر اینفوسک برای ارائه‌ی خدمات

سمینار یزد با توضیحات آقای ضمیری، مدیر فنی اینفوسک ادامه یافت. به گزارش مجله‌ی دنیای حفاظت، وی با اشاره به دو مرکز آموزش و خدمات RMA گفت: سیاست‌ها و اهدافی که دنبال می‌کنیم، خدمات پیش و پس از فروش اینفوسک برای مشتریان و نمایندگان سراسر کشور نظیر ارائه‌ی راهکارهای فنی می‌باشد. مرکز آموزش اینفوسک شامل شش قسمت حضوری و از راه دور است و در نهایت آزمون‌هایی از افراد گرفته می‌شود.

آقای ضمیری در رابطه با بخش خدمات پس از فروش اظهار داشت: بخش خدمات پس از فروش با شعار «آرامش خاطر» برای کاربران همراه است. مهلت تست محصولات Axis، سی روز بوده و بعد از آن، محصولات وارد گارانتی سه ساله می‌شوند. به راحتی و با پرداخت مبلغ کمی می‌توان گارانتی محصولات را از سه به پنج سال ارتقا داد. بعد از زمان اتمام گارانتی و در صورت خرابی محصول نیز کاربران می‌توانند محصول خود را جهت تعمیر به شرکت نمایندگی تحویل داده و در صورت قابل تعمیر نبودن دوربین، با پرداخت  تنها 50 درصد از کل مبلغ، یک دوربین جدید دریافت کنند.

شرکت اینفوسک از سال 2011 خدمات پس از فروش خود را راه اندازی نموده و تاکنون هیچ یک از محصولات تعمیر شده از سوی این شرکت، پس از تعمیر و از سوی مشتری، برگشت داده نشده است. نزدیک به 20 مرکز خدمات پس از فروش محصولات Axis در دنیا وجود دارد که با توجه به ارزشیابی‌های خود کمپانی Axis، شرکت اینفوسک بارها به‌عنوان مرکز خدمات پس از فروش شماره یک دنیا معرفی شده است. از جمله دلایل آن می‌توان به بیشترین میزان تعمیرات (80 درصد تعمیر و کمتر از 20 درصد تعویض) و کوتاه ترین زمان رفت و برگشت محصول خراب، اشاره کرد.

کیفیت ماورای دیتا شیت و TCO (هزینه تمام شده کارفرما)

سمینار با سخنان آقای ابراهیمی پیرامون مبحث کیفیت محصولات ادامه یافت: کیفیت در محصول زمانی ارزشمند خواهد بود که چرخه‌ی عمر بالا و هزینه‌ی نگهداری پایینی داشته باشد. هر یک از محصولات Axis پیش از ورود به بازار حدود 8000 ساعت، یعنی به مدت 5 سال به صورت 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته، مورد تست قرار می‌گیرد. ضمن اینکه صد درصد محصولات پیش از رسیدن به مشتری تست می‌شود. در بخش پشتیبانی تیم Axis بیش از 150 مهندس با حدود 15 زبان از جمله زبان فارسی مشغول به کار هستند.

آقای ابراهیمی با اشاره به مبحث طراحی دوربین‌ مداربسته، گفت: مهم‌ترین و البته گران‌قیمت‌ترین بخش دوربین قسمت اپتیک آن است. فن‌آوری مدیریت گرمای Axis به‌صورت غیر مستقیم و بدون فن گرمای داخل دوربین را به بدنه منتقل کرده و از این طریق آن را خارج می‌نماید. از دیگر فناوری‌های مهم Axis می‌توان قابل بازیافت بودن و مطابقت با محیط زیست، تست ضربه پذیری یا تست IK، تست نفوذ پذیری آب و خاک یا IP، تست لرزش یا Vibration، تست سایش و تست دما را نام برد. به منظور تست دمای دوربین‌های Axis، سه کشور سوئد‌ (دمای منفی15 تا 5 درجه سانتیگراد با صد درصد رطوبت)، تایلند (23 تا 35 درجه سانتیگراد و رطوبت بالای 95 درصد) و روسیه (منفی40 تا 0 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت 60 تا 95 درصد) به‌دلیل شرایط آب و هوایی متفاوت انتخاب شده‌اند. اخیراً شهر دوبی نیز به این سه نقطه اضافه شده و مقاومت دوربین Axis در مقابل آب و هوای گرم و مرطوب مورد سنجش قرار گرفته است.  سپس آقای ابراهیمی افزود: هزینه‌ی تمام شده‌ی کارفرما (TCO) ابزاری‌ست که برای مدیریت هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شود. TCO لیست تمام هزینه‌هایی است که پکیج دوربین و سامانه‌های آن (نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مربوط به آن) در طول سال‌های عمر خود صرف می‌کنند. این هزینه‌ها عبارتند از هزینه‌های اکتساب (هزینه‌های قبل و حین قرارداد)، هزینه‌های عملیاتی، و هزینه‌ی جمع‌آوری سیستم. با کمک TCO دریافتیم که دوربین‌های Axis، هزینه‌های هوایی، بیمه، تخریب نرم‌افزار، هشدار ندادن آلارم و موارد بسیار دیگری از این دست را با خود به‌همراه نداشته است. به‌عنوان مثال اگر دوربین به سیستم فشرده سازی Zipstream مجهز باشد، حدود 3 درصد هزینه ها کاهش خواهد داشت.

آخرین فناوری‌های نظارت تصویری

در ادامه‌ی سمینار، آقای دستمالچیان در ارتباط با آخرین فناوری‌های سیستم‌های نظارت تصویری به موارد زیر اشاره کرد:

تکنولوژی Zipstream که منجر به کاهش 50 تا 90 درصدی پهنای باند با کمک فناوری H264 می‌شود.

تکنولوژی Light Finder که تامین نور محیط را بر عهده دارد و تصاویر در محیط بسیار تاریک را به تصاویری رنگی تبدیل می‌کند؛ در نهایت منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌ها نیز می‌شود.

قابلیت WDR باعث کنترل نورهای مخالف می‌گردد؛ همچون درب‌های ورودی پارکینگ که اختلاف نور دو محیط بسیار زیاد است.

قابلیت (EIS) تثبیت کننده‌ی تصویر در شرایطی که دوربین روی دکل‌ها یا سطوح لرزان نصب می‌شود، کارآمد است. وظیفه‌ی این قابلیت، جلوگیری از اعوجاج تصویر و عدم توانایی دوربین در فوکوس می‌باشد.

قابلیت Corridor Format: در مکان‌هایی که دوربین برای کنترل راهرو، جاده، کریدور یا تونل و به منظور نظارت بر عمق مکان، نصب می‌شود، این فناوری نسبت تصویر را تغییر داده و تراکم پیکسلی بالای موجود در عرض تصویر را به عمق انتقال می‌دهد. دوربین‌های Axis به‌صورت هوشمندانه تشخیص می‌دهند که در چه محیطی این قابلیت را فعال نمایند.

معرفی تعدادی از محصولات Axis

دوربین‌های Axis در سه سری P، M و Q تولید می‌شوند. گارانتی هر سه رده، سه ساله است. سری M دوربین‌هایی اقتصادی با رزولوشن 2 تا 4 مگاپیکسل، بعضاً دارای حسگر مادون قرمز و همینطور تکنولوژی Zipstream، مناسب برای نصب در محیط‌های باز و قیمت رقابتی می‌باشند. قابلیت multi view نیز در برخی دوربین‌های سری M مشاهده می‌شود. سری دوربین‌های P از حرفه‌ای ترین دوربین‌های Axis محسوب می‌شوند. این دوربین‌ها عموماً به قابلیت کنترل نور ورودی، WDR، درگاه ورودی و خروجی صدا، فوکوسی کاملاً خودکار و رزولوشنی از 2 مگاپیکسل تا 4K مجهز هستند. مادون قرمز این دوربین‌ها بسیار هوشمند عمل کرده و با تخمین فاصله‌ی سوژه از لنز، اشعه مادون قرمز را پرتاب می‌نماید. دوربین‌های سری P و Q پیشرفته‌ترین دوربین‌های Axis به حساب می‌آیند. آقای دستمالچیان با اشاره به دوربین‌های PTZ Axis گفت: دوربین‌های PTZ دوربین‌های بسیار سخت‌کار و مقاومی هستند که به قابلیت‌هایی از جمله Auto Track، EIS و استارت خوردن در دمای 55 درجه زیر صفر مجهز می‌باشند. این دوربین‌ها با قابلیت فوکوس لیزری حتی قادرند در محیط‌های پر گرد و غبار نیز فوکوس مداوم داشته‌باشند.

کمپانی Resillient و زمینه‌های فعالیت آن

آقای رستمی کارشناس فنی Resilient در شرکت اینفوسک این برند را برای حاضران معرفی کرد و گفت: کمپانی آمریکایی Resilient در سال 2001  و با تمرکز بر ویدئوی تحت شبکه تاسیس شد. از آن زمان تا کنون این کمپانی توانسته 6 نوآوری در جهان به‌نام خود ثبت کند. هدف این کمپانی دستیابی به تصاویری شفاف‌تر با جزئیات بیشتر است.

متخصصان فنی Resilient ایرادات سیستم‌های فعلی برای ذخیره‌سازی ویدئوی تحت شبکه را یافته و برای هر یک راهکارهایی ارائه نموده‌اند. نرم‌افزارهایی که کمپانی مذکور تاکنون طراحی کرده عبارتند از نرم‌افزاری برای افزایش سرعت رایت در سیستم، نرم افزاری برای بالابردن طول عمر محصول، نرم افزار مانیتورینگ و نرم‌افزار Streamaline که به بازیابی اطلاعات نیز کمک خواهد کرد.

سه ویژگی مشترک میان نرم افزارهای نظارت تصویری

آقای باقری، کارشناس فنی Genetec و Kiwisecurity در شرکت اینفوسک در رابطه با مبحث ویدئو آنالیتیک گفت: پردازش تصویر، مجموعه نرم‌افزار و سخت‌افزارهایی هستند که علاوه بر پردازش تصویر قادرند آلارم صادر کنند. از جمله قابلیت‌های پردازش تصویر می‌توان به فنس مجازی و تشخیص پرسه زنی، حرکت، درگیری، پلاک‌خوانی و غیره اشاره کرد. سه ویژگی اصلی مشترک میان این نرم‌افزارها عبارتند از 1) امنیت و قابل گسترش بودن، 2) انطباق با سخت‌افزارها و فناوری‌های متعدد و 3) قابلیت استفاده و آموزش کاربری در کم‌ترین زمان.

اینترکام یا صدا در شبکه: کمپانی 2N  یک کمپانی اروپایی است که امتیاز آن توسط کمپانی Axis خریداری شد. محصولات این کمپانی که شامل نرم افزار و سخت افزار بوده و صدا در شبکه را تامین می‌نماید عبارتند از: آیفون‌های تصویری، واحد جوابدهی، محصولاتی در حوزه‌ی کنترل دسترسی و ارتباط مستقیم با تلفن همراه. اینترکام در انواع مختلف برای محیط‌های متنوع مسکونی، نظامی، کارخانجات و غیره قابل استفاده می‌باشد.

جلوگیری از خطای انسانی با ویدئو وال‌های صنعتی

در انتهای سمینار، آقای زال نژاد، در مورد ویدئووال‌های صنعتی Barco اینچنین تشریح نمود: وظیفه اصلی کمپانی Barco سرویس دادن به اتاق کنترل است. یعنی مجموعه‌ای از محصولات را در کنار هم جمع کرده و سرویس جدیدی به شما ارائه می‌نماید. معماری فضا، تعداد دستگاه‌های موجود در اتاق، نحوه چینش و نورپردازی مقوله‌هایی هستند که در حوزه سرویس اتاق کنترل قرار دارند.

این شرکت با بیش از 20 سال تجربه، در بالغ بر 90 کشور به تاسیس اتاق کنترل مبادرت کرده، امنیت حدود 100 شهر را بر عهده گرفته و بسیاری خدمات دیگر را عرضه نموده است. مبنای طراحی اتاق کنترل، مفهومی به‌نام ارگونومی ( به معنی میزان هماهنگی میان تجهیزات و نیاز انسان) می‌باشد. این حوزه به‌قدری اهمیت دارد که سازمان استاندارد جهانی پروفایلی تحت عنوان ISO 11064 به آن اختصاص داده، چرا که جلوگیری از خطای انسانی در این مقوله بسیار مهم است. از عمده‌ترین مزایای محصولات Barco قابلیت یکپارچه‌سازی با محصولات Genetec،  Milestoneو Axis را می‌توان نام برد. در پایان این سمینار سه کارگاه در موضوعات  Video Analytics، طراحی سیستمهای نظارت تصویری و راهکارهای نوین نرم افزارهای مدیریت تصویری توسط شرکت‌ اینفوسک برگزار شد.

ثبت یک پاسخ