۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای داخلینمایشگاه

کاراطیس و نمایش تجهیزات کمپانی BOSCH

به گزارش اختصاصی دنیای حفاظت، کاراطیس، نمایندگی دوربین بوش و محصولات نظارت تصویری بوش آلمان و دارای سرویس سنتر مجاز این کمپانی در ایران، با حضور در نمایشگاه ایپاس در مهرماه 96، جدیدترین محصولات و تجهیزات این کمپانی آلمانی صاحب نام را در غرفه‌ی خود به نمایش گذاشت. این محصولات عبارتند از دوربین‌های نظارتی قدرتمند BOSCH، نرم‌افزارهای مدیریت این دوربین‌ها و همچنین معرفی خدمات پس از فروش محصولات این کمپانی که توسط شرکت کاراطیس ارائه می‌گردد.
محصولاتی که به نمایش درآمد

آقای محمد ایمان افضلیان، مدیرعامل شرکت کاراطیس در مورد محصولاتی که در غرفه‌ی این شرکت به نمایش گذاشته شد، به دنیای حفاظت گفت: محصولات متنوع نظارت تصویری BOSCH در رده‌های enterprise تا محصولات میان‌رده در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.

همچنین نـــرم‌افــزار BIS) Building Integration System) به نمایش درآمد که در حوزه‌ی مدیریت ساختمان‌ها به‌کار می‌رود. سیستم‌های مختلفی از جمله سیستم‌های اعلان حریق، سیستم‌های اطفا، تجهیزات کنترل دسترسی، صوت، دوربین و غیره همگی تحت یک پلتفرم بوش کار می‌کنند و به قابلیت اتصال به سایر سیستم‌ها نیز مجهزند. تمامی این قابلیت‌های ارائه شده توسط BOSCH در قالب نرم‌افزار BIS نمایش داده شد.

محصولات و تکنولوژی‌های جدید رونمایی شده

با توجه به رویکرد جدید کمپانی بوش در خصوص ارتقاء عملکرد محصولات نظارت تصویری از دوربین به سنسور هوشمند، کلیه‌ی دوربین‌ها به صورت پیش‌فرض به Video analytics و نیز فناوری فشرده‌سازیH.265  تجهیز شده‌اند. یادآور می‌شود که قابلیت ویدئوآنالیتیک مورد استفاده در دوربین‌های بوش فعال بوده و استفاده از آن‌ها نیاز به خرید لایسنس و فعال‌سازی ندارد. همچنین متناسب نوع دوربین، قابلیت‌هایWDR  با حساسیت 134db و نیزIR  با برد مفید 60m دردوربین‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته شده است.

در حوزه‌ی نظارت تصویری، به‌تازگی کمپانی BOSCH، دوربین‌های 12 مگاپیکسلی Live را رونمایی و عرضه نموده است. برخی از محصولات جدید بوش که در غرفه‌ی کاراطیس در نمایشگاه ایپاس رونمایی شدند، عبارتند از:

 NBE-4502-AL، NBE6502-AL، NBE-5502-AL، NDI-4502-AL، NDI-5503-AL، NDE-4502-AL و NDE-5503-AL.

کاراطیس و خدمات پس از فروش

شرکت کاراطیس دارنده‌ی مرکز خدمات  کمپانی BOSCH Security، در این نمایشگاه، خدمات سرویس سنتر خود را نیز به شرکت کنندگان معرفی و اطلاع‌رسانی نمود و نیز در ارتباط با نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات پس از فروش محصولات این کمپانی جزئیات لازم را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

ویدئوآنالیتیک به مدیریت هوشمند سایر صنایع نیز کمک می‌کند

صنعت نظارت تصویری و راهکارهای ارائه شده توسط کمپانی BOSCH به سمت سیستم‌های متصل (Connected Systems) و حوزه‌ی IoT در حال گذار است. این مبحث نیز جزو مباحثی بود که در نمایشگاه مطرح گردید و به گفته‌ی مدیرعامل کاراطیس، آقای محمد ایمان افضلیان، شرکت کاراطیس قصد دارد در آینده‌ای نزدیک در همین مورد سمیناری تخصصی برگزار نماید.

اخیراً موضوع فناوری آنالیز به کمک محصولات دوربینی و نظارتی آمده و تم کاری آن‌ها را تغییر داده است؛ چرا که تقریباً تا یکی دو سال گذشته، کاربری سیستم‌های نظارت تصویری یا در حوزه‌های امنیتی، حفاظتی، حراستی بود و یا رویکرد نظارتی داشت. اما در حال حاضر رویکردها به سمت مدیریت برتر متمایل شده‌اند. به طور مثال، در یک مرکز خرید بزرگ، موضوع مدیریت و هدایت توسط محصولات بوش انجام می‌شود و به مدیران آن مجموعه می‌گوید که مشتریان در چه نقاطی و نسبت به چه محصولاتی علاقمندی بیشتری نشان داده‌اند، چه نقاطی با استقبال بیشتری مواجه بوده، کدام‌یک نیاز به توسعه‌ی بیشتری دارند و موارد دیگری از این دست. این آنالیزها مستقیماً توسط دوربین‌های BOSCH انجام گرفته و نیاز به پردازش تصویر در سرور مجزا ندارد. به عنوان مثالی کوچک از کاربردهای وسیع ویدئوآنالیتیک می‌توان به بهره‌گیری از این تجهیزات در فروشگاه‌ها و نیز جاده‌ها و استفاده از گزارش‌های آماری جهت بهره‌برداری در سطوح کلان مدیریتی اشاره نمود. این رویکرد در بخش‌های مختلف دیگر نیز صدق می‌کند که همگی حاکی از سیر سیستم‌های نظارت تصویری به سمت مدیریت عالی و کمک به مدیران در اتخاذ تصمیمات مهم خود می‌باشد. البته کمپانی BOSCH سابقه‌ی نسبتاً طولانی‌تری در زمینه‌ی ویدئوآنالیتیک دارد و از چند سال گذشته فناوری‌های خود را در این حوزه به جهانیان عرضه نموده است، اما این فناوری‌ها تاکنون کاربرد محدودتری داشته و تنها به‌عنوان یکی از قابلیت‌های دوربین یا نرم‌افزار مربوطه محسوب می‌شد. در حالی که اکنون ویدئوآنالیتیک با سرعت زیادی به بخش تجزیه و تحلیل صنایع اضافه می‌شود و از آن‌ جهت انجام تجزیه و تحلیل‌های آماری بهره‌برداری می‌گردد.

نکته‌ی حائظ اهمیت در این راستا، آشنا کردن مشتریان و بازدیدکنندگان با هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی سیستم‌های مدیریت هوشمند حفاظت ساختمان است. این مدیریت هوشمند شامل بخش‌های مختلفی بوده که از آن جمله می‌توان به سیستم‌های نظارتی و به‌ویژه نظارت تصویری، کنترل تردد، بخش‌های صوت، پیجینگ، background music و نهایتاً یکپارچه‌سازی تمامی این سیستم‌ها با یکدیگر اشاره کرد. بیشتر راهکارهای کمپانی بوش با هدف یکپارچه‌سازی، تولید و روانه‌ی بازار می‌گردند.

ثبت یک پاسخ