۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
کنترل دسترسیمقالات

یکپارچه‌سازان سیستم‌ ها!

آیا شما از کنترل دسترسی بی‌سیم بیشتر استفاده می‌کنید؟

با رشد سریع تکنولوژی، سیستم‌های کنترل دسترسی بی سیم در بازار رواج بیشتری می‌یابند. اما با وجود ادعایی که این سیستم‌ها در افزایش رفاه و راحتی انسان دارند، هنوز در میان بسیاری از یکپارچه‌سازان سیستم‌ها، رایج نشده‌اند و حتی زمانی که از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند، راه‌کارهای کنترل دسترسی بی‌سیم اغلب تنها برای درب‌های داخل یک مجموعه به کار می‌روند نه درب‌های اصلی. برخی تولیدکنندگان سیستم‌های کنترل دسترسی بی سیم با اشاره به پذیرش روز افزون راهکارهای موبایل در میان کاربران نهایی و احتمال زیاد نوآوری‌های بیشتر در این حوزه، به ارتقای این سیستم‌ها کمک می‌کنند. به علاوه، این فناوری ظاهراً در سال‌های اخیر رشد و توسعه‌ی چشمگیری داشته است. در حالی که بسیاری از یکپارچه‌سازان سیستم‌ها ممکن است در گذشته تجارب ناخوشایندی از سیستم‌های بی‌سیم به دست آورده باشند، شاید راه حل جلوگیری از تکرار این تجارب ناخوشایند، دانستن مکان و زمان مناسب استفاده از این سیستم‌ها باشد.

تعدیل باورهای غلط

در گزارشی از کمپانی Assa Abloy، دیوید وارد (David Ward)، مدیر توسعه تجاری در بخش کنترل دسترسی بی‌سیم، اظهار داشته بود که باورهای غلط متعددی در ارتباط با این فناوری وجود دارد. اولین مورد آن است که سیستم‌های بی‌سیم در مقایسه با همتایان باسیم خود گران قیمت‌تر هستند. وی گفت: بسیاری از مشتریان ما که از کنترل دسترسی باسیم استفاده می‌کنند از کم‌ مصرف تر بودن سیستم‌های بی سیم بی اطلاع هستند. از آنجا که قفل‌های بی‌سیم با باتری کار می‌کنند و تنها زمانی فعال می‌شوند که کارت یا بج اعتباری را به آن‌ها نشان دهید، کاربران، قفل‌های مغناطیسی باسیم که همیشه فعال هستند را ترجیح می‌دهند.همچنین نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه راه‌کارهای بی‌سیم در مقایسه با سیستم‌های باسیم فعلی به صورت مداوم کار نخواهد کرد. این باور نیز صحیح نیست، چرا که تولیدکنندگان این محصولات اظهار داشته‌اند که نه تنها این سیستم‌ها قابلیت یکپارچه شدن با سیستم‌های باسیم را دارند بلکه حتی قادرند با سیستم‌های نظارت تصویری و مدیریت انرژی نیز کار کنند. سایر تصورات غلط در این زمینه عبارتند از اینکه راهکارهای بی سیم همیشه پر هزینه‌تر از سیستم‌های سنتی هستند و اینکه تنها با یک کارت اعتباری کار می‌کنند. به گفته‌ی Ward هر دو تصور نامبرده اشتباه هستند. وی اظهار می‌دارد که حتی تجهیزات کوچک نیز با مجهز شدن به فناوری بی‌سیم می‌توانند در هزینه، صرفه‌جویی زیادی داشته باشند. با این حال لازم به ذکر است که مؤسسه‌ی تحقیقاتی Transparency Research اخیراً اظهار داشته که هزینه‌های نصب بالای سیستم‌های بی‌سیم می‌تواند سرعت رشد کاربری آن را کاهش دهد.

آگاهی از راهکار مناسب

یک مزیت مهم و اصلی راهکارهای بی‌سیم شاید نصب آسان آن باشد، یا به عبارت دیگر اینکه دشواری‌های مربوط به اتصال کابل و سیم از یک دستگاه به دستگاه دیگر را ندارد. با این حال، این بدان معنا نیست که بی‌سیم بودن همیشه بهترین گزینه به شمار می‌رود. همچنین بدان معنا نیست که همه‌ی راهکارهای بی‌سیم یکسان ساخته شده‌اند و می‌توان آن‌ها را به جای یکدیگر استفاده نمود. در یک گزارش رسانه‌ای اخیر، درِیک آرکری (Derek Arcuri)، مدیر تولید کمپانی Genetec، به این موضوع پرداخت و نشان داد که یکپارچه‌سازان سیستم‌ها باید به ویژگی‌های محصول، نگاهی دقیق بیندازند. پیشرفت وسیعی در سیستم‌های کنترل دسترسی بی‌سیم اتفاق افتاده و امروزه محصولات بسیاری در بازار هستند که ویژگی‌های متنوعی دارند. بدون شک فناوری‌های بی‌سیم در سال‌های آینده رایج‌تر نیز خواهند شد و تولیدکنندگان کنترل دسترسی به فناوری‌هایی برای بهره برداری از پیشرفت‌ها دست خواهند یافت. با اختراع فناوری نسل پنجم یا 5G، ارائه‌دهندگان راهکارها امکانات بیشتری در این زمینه در دست خواهند داشت. اما محققان همچنین می‌گویند این صنعت هنوز فضای بسیاری برای پیشرفت دارد. بر اساس گزارشی که مرکز تحقیقات Transparency Research به‌تازگی ارائه کرده، انتظار می‌رود بازار کنترل دسترسی جهانی تا پایان سال 2025 به 1.657 میلیون دلار افزایش یابد که نشانه‌ی رشد 7.9 درصدی می‌باشد. با گذشت زمان، یکپارچه‌سازان سیستم‌ها مسلماً می‌بایست به ارائه‌ی خدمات مربوط به محصولات و راهکارهای بی‌سیم بپردازند. بنابراین بهتر است درک و شناخت بیشتری نسبت به راهکارهای موجود در بازار به دست آورند و بدانند که چه محصولی مناسب کجاست. راهکارهای کنترل دسترسی بی‌سیم با کمک دانش و انتخاب محصول مناسب می‌توانند مسیری طولانی به سوی تقویت کسب و کار یکپارچه‌سازان سیستم‌ها طی کنند.

ثبت یک پاسخ