۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |
End Userمقالات

روند قیمت محصولات در نظارت تصویری

در صنعت حفاظت نیز همچون سایر صنایع و حوزه‌ها، مبحث قیمت محصولات، یکی از عوامل مهم به شمار می‌رود. باید پذیرفت که مشتریان در هنگام خرید تجهیزات نظارت تصویری، به قیمت محصولات توجه کرده و آن را مورد بررسی قرار می‌دهند. از دیگر سو، روند کاهشی یا افزایشی قیمت محصولات، می تواند تأثیر چشمگیری بر میزان تقاضای محصولات در بازار داشته باشد که نهایتاً حجم تولید را نیز با تغییراتی مواجه می سازد. در همین راستا، دنیای حفاظت نظرات تعدادی از کارشناسان حوزه‌ی نظارت تصویری را در مورد روند قیمت این تجهیزات و راه‌کارها از گذشته تا آینده و تحلیل دلایل آن جویا شده است.
Gus Brecher-Cathexis

وضعیت قیمت محصولات نظارت تصویری در سال 2017 به عوامل بسیاری بستگی داشت. به عنوان مثال می‌توان گفت قیمت یک محصول ممکن بود بسته به نوع پروژه، کاربر نهایی، یکپارچه سازان، منطقه و محدوده، شرایط بازار و غیره تغییر کند. طبیعتاً با گذشت زمان و ارائه‌ی تکنولوژی‌های جدید، قیمت یک محصول مجهز به تکنولوژی قدیمی‌تر، کاهش می‌یابد. این نکته را نیز باید مد نظر قرار داد که سیر کلی قیمت‌های محصولات سخت‌افزاری نظارت تصویری، نزولی و رو به کاهش می‌باشد؛ حال آنکه در مورد نرم‌افزارهای نظارت تصویری، بالعکس بوده و سیر صعودی دارد؛ به ویژه نرم‌افزارهای کمپانی‌های مطرحی همچون Genetec و Milestone.  در سال 2018 نیز به نظر من تغییرات چشمگیری را در این زمینه شاهد نخواهیم بود. همچنان می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت دوربین‌های نظارت تصویری کاهش می‌یابد. این قیمت پایین، به معنای کاهش درآمد تمامی عوامل دخیل در زنجیره‌ی نصب و راه‌اندازی محصولات خواهد بود. به عبارت دیگر، کاهش درآمد نصب کنندگان، یکپارچه‌سازان، توزیع‌کنندگان و در نهایت فروشندگان را در پی خواهد داشت. بنابراین در اینجا نکته‌ای مهم نهفته است: زمانی که درآمد تمامی عوامل کاهش یابد، تولید نیز کم می‌شود. اما من فکر نمی‌کنم که کیفیت فرآیند تولید دوربین‌ها دچار افت زیادی شود و ما شاهد تولید و عرضه‌ی محصولاتی پیشرفته‌تر خواهیم بود.

Samer Slik-Vicon

در سال 2017 قیمت محصولات نظارت تصویری و به طور ویژه دوربین‌های نظارت تصویری کاهش یافت. یکی از دلایل اصلی این کاهش قیمت، افزایش تعداد تولیدکنندگان این دوربین‌ها در بازار بود. این سخت‌تر شدن رقابت، قیمت محصولات را تحت تأثیر قرار داد. با نگاهی به سال‌های گذشته، به وضوح خواهیم دید که قیمت دوربین‌ها دستخوش یک سیر نزولی شده است. اما با این وجود، قیمت محصولات و خدمات مربوط به حوزه‌ی نظارت تصویری در تمامی پروژ‌ه‌ها کاهش نداشته است. تقاضای مشتریان و کاربران نسبت به خدمات و راه‌کارهای پیشرفته و هوشمند روز به روز بیشتر می‌شود. کمپانی‌ها و تولیدکنندگانی که قادر به تولید و ارائه‌ی این محصولات و خدمات هوشمند و پیشرفته هستند می‌توانند بر بازار مسلط شده و حتی کنترل بازار محصولات را بیش از سایر تولیدکنندگان در دست گیرند. بنابراین قیمت محصولاتی که فاقد فناور‌های هوشمند هستند کاهش می‌یابد و از دیگر سو، محصولات هوشمندتر گران‌تر خواهند ماند. در نتیجه به نظر من قیمت محصولات در صنعت حفاظت بستگی شدیدی به جدید بودن تکنولوژی‌های به‌کار رفته در آن دارد.

Nicola Risi-Videotec

یکی از عوامل مؤثر بر قیمت محصولات نظارت تصویری، مواد سازنده‌ی این محصولات است. اما به طور کلی شاهد روند کاهشی قیمت هستیم. این کاهش قیمت نیز بستگی زیادی به نوع محصول و رده و سطح آن دارد. به عنوان مثال، دوربین‌های تجاری در سال 2017 ارزان‌تر شدند؛ چرا که در هر کمپانی بزرگ و پیشرفته، فناوری‌های جدید وارد بازار می‌شوند و راهکارهای ارائه شده، گسترده‌تر و پیشرفته‌تر می‌گردند. اینجاست که نیاز به گسترش بازار و فروش محصولات پایین‌رده‌تر احساس می‌شود. بنابراین قیمت این محصولات را کاهش می‌دهند تا فروش را بیشتر کنند. اما این راه‌کار چندان کارآمد نخواهد بود و کمپانی را تنها در حاشیه‌ی بازار نگاه می‌دارد؛ در نتیجه کمپانی قادر نخواهد بود نقش چشمگیری در بازار داشته باشد؛ از این رو، کمپانی‌ برای حفظ جایگاه و قدرت خود در بازار، باید دست به تولید و ارائه‌ی فناوری‌های جدید بزند. در مجموع و به طور کلی، قیمت محصولات سخت‌افزاری و حتی نرم‌افزاری الکترونیکی رو به ارزان‌تر شدن است و دلیل آن ورود تکنولوژی‌های جدیدتر به بازار و افزایش تعداد محصولات و فراوانی آن‌ها می‌باشد.

ثبت یک پاسخ