۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای خارجینظارت تصویرینمایشگاه

داده‌های رسا و کمپانی Kedacom

به گزارش اختصاصی دنیای حفاظت، کمپانی Kedacom، با بیش از 12 سال تجربه در تولید تجهیزات ویدئوکنفرانس، فعالیت خود را در صنعت نظارت تصویری و تولید دوربین‌های حفاظتی IP از سال 2004 آغاز نمود. Kedacom از تولیدکنندگان مطرح چین بوده و دارای دو کارخانه در شهرهای Suzhou و Shanghai است. در واقع بخش تحقیق و توسعه (R&D) با بیش از 2000 پرسنل در شانگهای مستقر می‌باشد. این کمپانی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه‌ی محصولات ویدئویی، پلتفرم‌های CMS، NVR ها، دوربین‌هایHD IP ، انواع Video Wall، دوربین‌های ترافیکی (ITS) و سایر محصولات مرتبط، برای نمایش آخرین تجهیزات و راهکارهای خود امسال در نمایشگاه Intersec Dubai 2019 شرکت کرد. همچنین کارشناسان شرکت داده‌های رسا، از شرکت‌های با سابقه‌ای چند ساله در حوزه‌ی حفاظت در ایران که به تازگی نمایندگی انحصاری این کمپانی را کسب کرده، در غرفه‌ی Kedacom حضور یافتند. به منظور اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد این کمپانی و محصولاتش، با Ng Chin Lam، مدیر فروش جهانی کمپانی Kedacom به مصاحبه پرداختیم.

اینترسک، فرصتی برای حضور در بازار خاورمیانه

وی دلیل حضور کمپانی در نمایشگاه اینترسک دبی را چنین اعلام کرد: ما در این دوره از نمایشگاه اینترسک دبی شرکت کردیم زیرا طی 8 سال گذشته نیز در این نمایشگاه حضور داشتهایم. هر سال در این رویداد درصد قابل توجهی از بازار منطقهی خاورمیانه (حداقل 20 درصد) را از نزدیک مشاهده میکنیم. بنابراین نمایشگاه اینترسک فرصت چشمگیری برای پر رنگ تر شدن حضور ما در این منطقه به شمار میرود.

فناوری تشخیص هویت پیشرفته

مدیر فروش جهانی Kedacom در ارتباط با جدیدترین فناوریها و راهکارهای Kedacom اظهار داشت: ما در سال 2018، فناوری مهم یادگیری عمیق (Deep Learning) را به محصولات خود اضافه کردیم و در این خصوص فناوری شناسایی چهره یا تفکیک چهره را پیادهسازی نمودیم. در حقیقت صرف الگوریتم متداول تشخیص چهره به تنهایی کافی نبوده و با اضافه کردن هوش مصنوعی و نیز نرمافزارهای شناسایی این قابلیت را در دوربینهای خود ارتقاء دادهایم. دوربینهای تشخیص چهره به منظور شناسایی یک شخص، از کل بدن وی و حتی از پشت سر او تصویربرداری میکند. دلیل اهمیت و نیاز به تصویربرداری از کل بدن آن است که اگر مشکلی در شناسایی و تشخیص هویت از روی چهره به وجود آید یا اینکه تصویر چهره واضح نباشد، مشخصات و ویژگیهای سایر اعضای بدن مورد آنالیز قرار گیرند تا به شناسایی دقیقتر فرد کمک کنند.

پتانسیل عظیم بازار ایران، جمعیتی جوان با ضریب هوشی بالا

وی ضمن اشاره به حضور این کمپانی در بازار ایران گفت: ما پیش از این برای مدتی تجربهی حضور در بازار ایران را داشتهایم. در آن زمان کمپانی ما تجهیزات ویدئوکنفرانس را ارائه میکرد. پس از مدتی تصمیم گرفتیم کار روی فناوریهای نظارت تصویری را آغاز کنیم و اخیراً از طریق شرکت دادههای رسا وارد بازار ایران شدهایم و به سبب گسترده بودن بازار ایران، در این مدت کوتاه رشد و پیشرفت چشمگیری را در توسعهی مشتریان خود شاهد بودهایم.

Chin افزود: در حال حاضر نمایندهی ما در ایران شرکت دادههای رسا میباشد. چند سالی است که با این شرکت آشنایی داریم. پیش از این همکاری ما در حوزهی محصولات ویدئو کنفرانس بود؛ اما اکنون فصل جدیدی از همکاری را شروع کردهایم که در زمینهی سیستمهای نظارت تصویری میباشد. ما در بازار ایران پتانسیل بسیار عظیمی مشاهده میکنیم. بازار ایران با سایر مناطق جهان تفاوتهایی دارد. به نظر من قالب جمعیت ایران را گروههای سنی جوان تشکیل میدهند و از سوی دیگر ایرانیان بسیار باهوش و با استعداد هستند و دانش فنی خوبی دارند. بنابراین شاهد آن هستیم که فناوریهایی نظیر یادگیری عمیق را حتی گاه بهتر از خود ما میفهمند؛ چرا که اطلاعات گوناگونی را از منابع مختلف کسب میکنند. در نتیجه این بازار، مکان بسیار ارزشمند و مثبتی برای ما خواهد بود؛ زیرا در بازاری که مصرف کنندگان آن در این حد از آگاهی و دانش فنی قرار دارند، دیگر لزومی نداردبرای معرفی تکنولوژیهای مرتبط با دوربینهای خود وقت زیادی صرف کنیم و با توجه به قیمت مناسب امکان فروش بیشتری را خواهیم داشت. وی همچنین افزود: کمپانی کداکام صرفاً یک فروشنده نیست و با توجه به وسعت و قابلیتهای محصولات خود، ارائه کنندهی راهحلهای کلیدی بوده تا برای کاربران و خریداران خود بر اساس کاربری مد نظر راهکارهای جامعی را ارائه نماید. Ng Chin Lam در ادامه به برخی از پروژههای Kedacom اشاره نمود. یکی از این موارد، تجهیز سیستمهای نظارت تصویری مجتمع اجلاس سران G20 در هامبورگ آلمان است که در این مکان هر سال اجلاسی متشکل از 20 کشور قدرتمند جهان برگزار میشود. طی این پروژه، حدود 700 دوربین نظارت تصویری مجهز به هوش مصنوعی Kedacom نصب و راهاندازی شده است. پروژه دیگری که در یکی از استانهای غربی چین به اجرا درآمده و در طی آن Kedacom حدود 50 هزار دوربین نظارتی را نصب و راهاندازی نموده که همگی در یک زیرساخت شبکهای قرار دارند و در آن از فناوری یادگیری عمیق نیز استفاده شده است. مورد سوم، پروژهی راهاندازی سیستم حمل و نقل هوشمند یا ITS در منطقهای از چین است که به کمک آن تنها در 9 شبانه روز، 3 هزار سرنشینی که کمربند ایمنی نبسته بودند شناسایی شدند.

ثبت یک پاسخ