۹ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

غافلگیرکننده‌ترین موضوع حفاظتی در نیمه دوم سال 2019

به شکلی روزافزون شاهد هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، سیستم‌های ویدئویی و قابلیت‌های بیشتری خواهیم بود که همگی، مزایای بیشتری برای راهکارهای ما به ارمغان خواهند آورد. این‌ها از جمله انتظاراتی هستند که کارشناسان حوزه‌ی حفاظت از باقیمانده‌ی سال 2019 پیش‌بینی می کردند. یک پیش‌بینی که انتظار آن نمی‌رود آن است که هوش مصنوعی تغییر چشمگیری ایجاد نخواهد کرد، حداقل فعلاً و در آینده‌ی نزدیک. در این مطلب نظر تعدادی از کارشناسان در پاسخ به این سؤال مطرح شده است: بزرگ‌ترین و غافلگیرکننده‌ترین تغییر صنعت حفاظت در نیمه دوم سال 2019 چه خواهد بود؟

 

Alex Johnson از کمپانی Verint Systems

هوش مصنوعی و یادگیری عمیق موضوعات داغ در بازار حفاظت و نیز در جامعه جهانی کنونی هستند. تقریباً تمامی بازارها به شکلی فعالانه در تلاشند تا راهکارهای موجود را بهبود بخشند و راهکارهای جدیدی نیز برای استفاده از هوش مصنوعی ارائه کنند. محیط‌های حفاظتی و کسب و کار که نیازمند نظارت آنی حسگرها و دوربین‌های متعدد هستند، مانند بانک‌ها، فروشگاه‌ها و سایر سازمان‌های مالی، احتمالاً اولین کسانی هستند که از هوش مصنوعی برای کمک به ارتقای آگاهی نسبت به شرایط و بهره‌وری در کارشان استفاده خواهند کرد. تقریباً هر سازمانی که تعداد زیادی دوربین و حسگر دارد تلاش می‌کند هوش مصنوعی را به کار گیرد تا کارآیی و بهره‌وری کاری را در آینده‌ی بسیار نزدیک بهبود بخشد.

Scott Brothers از کمپانی Oncam

اگرچه ویدئو همیشه بخش اصلی سیستم‌های حفاظتی تلقی می‌شود و قانون ثبت ویدئو بسیار ساده است، اما نیمه دوم سال 2019 در مورد توسعه‌ی دوربین‌های نظارتی امروزی و چگونگی مواجهه با پیچیدگی روزافزون خطرات، شگفتی‌هایی به همراه خواهد داشت. هر چه فناوری‌ها هوشمندتر می‌شوند، کاربران نهایی قادر خواهند شد داده‌ها و حسگرهای بیشتری را نسبت به قبل در راهکارهای حفاظتی خود به کار گیرند که نیازمند یک دوربین نظارتی قابل اطمینان و قدرتمند در مرکز این فناوری‌ها می‌باشند. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که جدیدترین دستگاه‌ها در ابعاد کوچک‌تر عملکرد بیشتر و بهتری خواهند داشت و نیاز به قابلیت‌ها و زیبایی بیشتر را برآورده می‌سازند. با وجود قابلیت‌هایی نظیر پهنای باند افزایش یافته، کیفیت تصویربرداری بالاتر و حفاظت سایبری پیشرفته، کاربران می‌توانند دوربین‌های نظارتی را به کار گیرند تا سطوح بالاتری از آگاهی نسبت به شرایط را به دست آورند و استراتژی‌های حفاظتی قدرتمندتری را به کار ببرند، تصمیم‌گیری‌های آگاهانه تری داشته باشند و در کسب و کارشان نیز پیشرفت کنند.

 

Joe Byron از کمپانی MOBOTIX Corp

یکی از رایج‌ترین موضوعاتی که امسال اثرات آن به کرات مشاهده شد، حرکت به سوی افزایش سوددهی در راهکارهایمان است. کاربران نهایی به دنبال قابلیت‌های بیشتر در محصولاتشان هستند، به ویژه در بخش نظارت تصویری که برای آنان مزایای محسوس‌تری دارد. با گسترش کاربری دستگاه‌های IoT، سیستم‌های ما هوشمندتر و به هم متصل‌تر از قبل شده‌اند، که توانایی افزایش ادراک نسبت به کسب و کار فراتر از قلمرو حفاظت ساده را بیشتر می‌کند. این فناوری به خرده‌فروشان اجازه می‌دهد تا جریان ترافیک را بهتر آنالیز کنند، بر روی تراکنش‌ها و تبادلات خدمات مشتری نظارت داشته باشند و در نهایت کالاهایشان را بهتر بفروشند و درآمد خود را ارتقا بخشند. به همین ترتیب برای تولیدکنندگان، این دستگاه‌ها کنترل کیفیت، ایمنی محل کار و حفظ و نگهداری دستگاه‌ها را به منظور بهبود بهره‌وری در کسب و کار افزایش می‌دهند. شک نداریم که این موضوع رایج تا پایان سال 2019 به رشد و تکامل با سرعت بالا ادامه خواهد داد.

Per Björkdahl از کمپانیONVIF

بیشترین شگفتی و غافلگیری در نیمه دوم سال 2019 آن است که هوش مصنوعی تاکنون تغییر چشمگیری که انتظار می‌رفت را ایجاد نکرده است. اگرچه هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که صنعت را ساده‌تر کرده و ارتقا بخشد، اما با سرعتی که همه خواهانش بودند، پیشرفت نمی‌کند. من معتقدم که هوش مصنوعی به رشد خود تا پایان سال و پس از آن ادامه خواهد داد اما همچنان مزایای واقعی و اجرای کامل آن را شاهد نخواهیم بود.

 

Brandon Reich از کمپانی Pivot3, Inc.

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که امسال در بازار دیدم، برخلاف دیدگاه جزئی، یک رویکرد مدرن و جامع در ارائه‌ی راه‌کارهای حفاظتی کامل است. حتی اگر ما سعی کنیم زیرساخت‌های هوشمند برای بخش بهداشت و درمان و دانشکده‌ها، فرودگاه‌ها، شهرهای ایمن و حتی مراکز تفریحی ارائه کنیم، راهکارهای مختص بازار به سازمان‌ها این قابلیت را می‌دهد تا بر اساس سفارش و نیاز هر کاربر به آنان ارائه‌ی خدمات کنند. این نوع سیستم می‌تواند به بهبود عملکرد، دوام و مقیاس پذیری لازم جهت پشتیبانی دوربین‌ها و حسگرهای IoT، سیستم‌های مدیریت ویدئو، کنترل دسترسی، اپلیکیشن‌های آنالیتیک و سایر نرم‌افزارهای IT لازم برای ایجاد محیط‌های امن و مطمئن کمک کند.

 

نتیجه گیری

سال 2019 تاکنون سالی پر اتفاق برای بازار حفاظت بوده است و بیشتر کارشناسان انتظار دارند گسترش فناوری‌های بیشتری را شاهد باشند، مانند هوش مصنوعی و سیستم‌های ویدئویی گسترده‌تر. خواهیم دید که در ادامه‌ سال چه حقایقی آشکار خواهد شد و اینکه آیا اتفاقاتی غافلگیرکننده و پیش‌بینی نشده رخ خواهد داد؟

ثبت یک پاسخ