۹ فروردین ۱۴۰۳ |
کنترل دسترسیمقالات

اکسس کنترل در طول سال 2019 چه تغییراتی را سپری کرد

بازار جهانی اکسس کنترل (کنترل دسترسی) اگرچه نه به اندازه نظارت تصویری اما با سرعت زیادی در حال رشد است. طبق گزارشی از مرکز تحقیقات Memoori، رشد ارزش بازار نظارت تصویری از 8 میلیارد دلار در سال 2019 به 12 میلیارد دلار تا سال 2024 خواهد رسید که رشد سالانه 8.48 درصدی را نشان می دهد.مشتریان و مصرف کنندگان بیش از پیش فناوریهای اکسس کنترل (کنترل دسترسی) را به عنوان بخش جدانشدنی حفاظت در نظر می گیرند، در حالی که بسیاری از افرادی که این تجهیزات را دارند باز هم به دنبال ارتقای تجهیزات کنترل دسترسی خود هستند. در سال 2019 موضوعات و فناوریهایی برجسته و رایج شد که برخی از آنها موجب رشد بازار گردید.
تمایل به ارتقا و پیشرفت

یکی از دلایل اصلی برای رشد بازار کنترل دسترسی، موفق بودن محصولات موجود بوده است. راهکارها و فناوریهایی مانند سیستمهای کنترل دسترسی مبتنی بر کارت برای بیشتر اهداف مفید و کارآمد هستند و مشتریان نیازی نمی بینند تا برای ارتقای سیستمهای خود هزینه کنند. اما یکپارچه سازان سیستمها در سال 2019 شاهد تغییراتی در تفکرات مشتریان بودند؛ چرا که فناوریهای پیشرفته رایجتر شدند و حفاظت سایبری موضوعی نگران کننده تر و حساستر شد.

رشد روزافزون فناوریهای جدید اکسس کنترل

پیشرفت تکنولوژی یکی از عوامل اصلی محرک رشد بازار کنترل دسترسی به نظر می آید. بر اساس گزارشی از Memoori، کنترل دسترسی به عنوان یک سرویس (ACaaS)، راهکارهای IP، فناوری بیومتریک و سیستمهای مدیریت تشخیص هویت، در سالی که گذشت پیشرفتهای اصلی در این حوزه بوده اند. علاقه زیادی به سیستمهای یکپارچه به وجود آمد؛ به ویژه با اتوماسیون ساختمان و راهکارهای حفاظت فیزیکی دیگر.

طبق اظهارات Memoori: «اخیراً تقاضای مردم به سیستمهای کنترل دسترسی برای سیستمهای مدیریت ساکنین ساختمان رشد چشمگیری داشته است. این مدیریت ساختمان خیلی سریع به بخشی از کنترل دسترسی تبدیل شد که اطلاعات ارزشمندی در مورد موقعیت مکانی پرسنل و مراجعین ارائه میکند تا ساختمان در شرایط اضطراری ساختمان به سرعت تخلیه شود.

انتظار میرود ACaaS فناوری مهمی در آینده شود به گونه ای که کنترل دسترسی دیگر نیازمند پهنای باند حافظه زیادی نباشد.

به گفته Memoori، کنترل دسترسی بر خلاف نظارت تصویری، حافظه زیادی را مصرف نمیکند. بسیاری از کاربرانی که قصد دارند سیستمهای قدیمی را برداشته و به روزرسانی کنند بر روی یافتن CAPEX سرمایه گذاری میکنند تا سیستم جدیدی تهیه کنند یا اینکه ماهانه مبلغی پرداخت میکنند تا از خدمات ACaaS بهره مند شوند.

فناوریهای جدید برای متحول ساختن بازار

بازار نظارت تصویری در سالهای اخیر با رقابت سختی بین ارائه دهندگان راهکارهای سنتی و کمپانیهای جدیدتر چینی روبرو بوده است. بازار کنترل دسترسی تاکنون شاهد رقابت چندانی نبوده است، اما Memoori اظهار می دارد که این شرایط می تواند تغییر کند؛ زیرا دو کمپانی چینی ارائه دهنده راهکارهای حفاظتی  اکنون در تلاشند تا راهکارهای خود را برای بازارهای غربی توسعه دهند و باید دید تا چه اندازه در این بازار به موقفیت خواهند رسید.

استانداردهای باز

همچنین بازار شاهد علاقه زیادی به سیستمهای باز است. هرچه یکپارچه سازی عامل مهمتری می شود و دستگاههای نیازمند یکپارچه سازی با کنترل دسترسی بیشتر وارد بازار میشوند، اهمیت تجهیز سیستمها به استاندارد باز نیز افزایش خواهد یافت.

Memoori افزود: اگر تولیدکنندگان به اختصاصی بودن تجهیزات خود ادامه دهند، رشد آنان با تهدید مواجه خواهد شد، چرا که سیستمهای اختصاصی به معنای محدود بودن گزینه های آن برای مشتریان و امکانات محدود آن محصولات برای یکپارچه شدن با سایر محصولات خواهد بود.

با پیشرفت تکنولوژی و کاملتر شدن بازار، نقش کنترل دسترسی در مدیریت تشخیص و احراز هویت، حیاتی تر و مهمتر می شود. هرچه فناوریهایی نظیر اینترنت اشیا (IoT) پیشرفته تر میشوند، نقش کنترل دسترسی در میان تجهیزات مختلف حفاظتی پررنگتر خواهد شد. با وجود استانداردهای باز و قابلیت یکپارچه سازی، تولیدکنندگان قادر خواهند بود در بازار پر رقابت کنونی، حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

 

ثبت یک پاسخ