۹ فروردین ۱۴۰۳ |
آلارممقالات

کی‌پدهای اختصاصی برای سیستم‌های اعلام سرقت

کی‌پدهای سیستم‌های امنیتی به صورت دیجیتال کار می‌کنند، اما هیچ استاندارد یا پروتکل جامعی برای آنها وجود ندارد. این بدان معناست که کی‌پدها به صورت اختصاصی قابل استفاده برای برند پانلِ آلارم خود هستند و بر روی پانل سازنده‌ی دیگری کار نمی‌کنند. بنابراین، اگر شما یک سیستم آلارم از یک برندِ خاص داشته باشید، تنها می‌توانید کی‌پدهای همان برند را در آن سیستم مورد استفاده قرار دهید.  علاوه بر اینها، بسیاری از کی‌پدها به صورت انحصاری بر روی خانواده‌ای از پانل‌ها در یک برند قابل کاربری می‌باشند. در نتیجه، پانل‌ها و کی‌پدها عموماً به صورت انحصاری تنها با مجموعه محصولات سریِ خودشان عمل می‌کنند. این مسئله که بسیاری از کی‌پدها با مجموعه محصولات سریِ خودشان از همان برند کاربری دارند، به خاطر سرعت ریزپردازنده‌ها است که به شکل فزاینده‌ای سرعت بسیار بیشتری پیدا کرده‌اند تا زون‌ها، کاربران و قابلیت‌های بیشتری را پشتیبانی نمایند. تجهیزات قدیمی‌تر به گونه‌ای طراحی نشده بودند که با این سرعت‌ها کار کنند و در نتیجه با این نمونه‌های جدیدتر همخوانی ندارند.
کی‌پدهایی تنها برای مصرف در محیط‌های داخلی

به طور معمول، تولیدکنندگان بسیار کمی هستند که کی‌پدهای مخصوص محیط‌های بیرونی ارائه می‌کنند. کی‌پدهایی که در معرض مؤلفه‌ها و شرایط محیطی سخت قرار می‌گیرند، دیر یا زود عملکردشان دچار اختلال می‌گردد. در نتیجه، برای این کی‌پدها باید محیط‌های داخلی یا مسقف را انتخاب کرد. در صورتی که کاربران مجبور باشند تا یک سیستم را در فضای بیرونی نصب نمایند، یک گزینه وجود دارد. بسیاری از این مدل کی‌پدها به گونه‌ای هستند که هر زمان یک کد معتبر را در آنها وارد کنیم، نوعی رله را ارائه می‌نمایند.

بدین ترتیب، می‌توان برای فعال و یا غیرفعال کردن کی‌پد از آن استفاده کرد و در نتیجه، سیستم اعلام سرقت سالیان بیشتری قابل استفاده خواهد بود. کی‌پدهای مقاوم در برابر آب و هوای سخت، دارای عملکرد و قابلیت‌های محدودی هستند. شما تنها می‌توانید آنها را فعال و غیرفعال نمایید و همچنین خاموش یا روشن بودنِ آنها را ملاحظه کنید. کاربری همزمان زون، مشاهده‌ی اطلاعات زون مستقل و قابلیت‌های دیگر در آنها قابل استفاده نیست.

ارتباط چهار سیمی

بسیاری از کی‌پدهای اعلام سرقت خانگی دارای یک اتصال چهار سیمی به سیستم پانلِ آلارم هستند.  دو مورد از این سیم‌ها برای برق دوازده ولت قابل استفاده هستند و دو سیم دیگر برای انتقال داده‌ها به کار می‌روند. این ساختار چهارسیمی علاوه بر اینکه بسیار ساده است، ایمنی بالایی نیز دارد. هنگامی که شخصی به صورت غیرمجاز بخواهد وارد محیطی شود، چاره‌ای جز خراب کردن این سیستم ندارد. کی‌پدهای اعلام سرقت به صورت پایه، پایانه‌هایی هستند که تنها باید یک توالی کد معتبر را در آنها وارد کرد تا غیرفعال شوند. باید سیستم‌ها را به گونه‌ای به کار بست تا در موقعیت ورود غیرمجاز واقعی، آلارمی را پیش از خراب شدن توسط سارق ارسال نمایند. این امر چیزی است که تولیدکنندگان باید مورد توجه قرار دهند.

ثبت یک پاسخ