۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

رایج‌ترین موضوعات نظارت تصویری در سال 2018 (قسمت دوم)

Giovanni Parisi مدیر فنی کمپانی Spark

به نظر من در سال 2018 بیشتر کمپانی‌ها بر روی ویدئوآنالیتیک سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ زیرا ویدئوآنالیتیک بخش بسیار مهمی‌ از سیستم‌های حفاظتی به شمار می‌رود. ویدئوآنالیتیک این قابلیت را دارد تا به صورتی هوشمندانه و خودکار، تصاویر حاوی اطلاعات ارزشمند را شناسایی و جداسازی نماید. این اطلاعات می‌تواند شماره پلاک خودرو یا چهره‌ی افراد باشد. امروزه تعداد زیادی دوربین با راه‌کارهای جدیدتر و عالی‌تر وجود دارد و با مقادیر عظیم داده‌های تولید شده از این دوربین‌ها مواجه هستیم که مدیریت آن‌ها از عهده‌ی کاربران خارج است. علاوه بر این، به عقیده‌ی من فناوری تشخیص چهره یکی از مهم‌ترین موضوعات و فناوری‌های سال 2018 در مبحث نظارت تصویری خواهد بود.

Andrey Belousov مدیر عامل کمپانی Elvees Neotek

به نظر من مهم‌ترین موضوع و عنوان نظارت تصویری در سال 2018، مبحث اینترنت اشیا یا پلتفرم‌های IoT خواهد بود. همچنین یـــکپارچـــه‌سازی ویدئوآنالیتیک در دوربین‌های نظارت تصویری یکی از مهم‌ترین موضوعات سال جاری به شمار می‌رود. کمپانی‌ها تلاش می‌کنند دوربین‌هایی تولید کنند که هوشمندی بالاتری داشته باشند و به فناوری‌ها و الگوریتم‌های گوناگون ویدئوآنالیتیک مجهز شوند.

Mohamed Rabah مدیر فروش و بازاریابی خاورمیانه در کمپانی SensorTec

به نظر من یادگیری عمیق، رایج‌ترین موضوع نظارت تصویری در سال 2018 خواهد بود. یادگیری عمیق که نوعی ویدئوآنالیتیک است در سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت. در این فناوری، یادگیری عمیق به  طور مداوم از تصاویر، موقعیت مکانی و صحنه‌های ویدئویی به دست آمده از دوربین‌های نظارت تصویری، داده‌ها را دریافت می‌کند و به یادگیری و درک آن‌ها می‌پردازد. در نتیجه تفاوت میان انسان‌ها، حیوانات، اتومبیل‌ها، اتوبوس‌ها و غیره را تشخیص داده و آن‌ها را از یکدیگر تفکیک می‌کند.

Nikos Kalafatis مدیر عامل کمپانی Cubitech

به نظر من ویدئوآنالیتیک چند سالی است که مهم‌ترین موضوع سال به شمار می‌رود. در سال 2018 نیز شاهد پیشرفت روزافزون فناوری‌های ویدئوآنالیتیک و یادگیری عمیق خواهیم بود. به عبارت دیگر، آنالیز تصاویر، اهمیت بیشتری می‌یابد تا بتواند در نهایت کیفیت کار را در صنعت نظارت تصویری به حداکثر برساند.

Yannick Herve مدیر توسعه تجاری Genetec

در سال 2018 آلارم و اعلام هشدار در نرم‌افزارهای نظارت تصویری بسیار مهم می‌شود. از این رو در اتاق‌های کنترل شاهد تعداد زیادی دوربین هستیم که آلارم‌های متعددی را دریافت می‌کنند. تلاش ما بر آن است تا آلارم‌های اشتباه را به حداقل برسانیم. همچنین موضوعات مهم دیگر سال عبارتند از مباحث ویدئوآنالیتیک، یادگیری ماشین و حفاظت سایبری.

Santosh Kumar Gairola مدیر منطقه‌ای خاورمیانه، آفریقای شمالی کمپانی Promise Technology

مهم‌ترین و رایج‌ترین موضوع سال 2018 در نظارت تصویری، گذار هر چه بیشتر محصولات نظارت تصویری به سیستم‌های IP و نیز هوشمندتر شدن این تجهیزات خواهد بود. در سال 2018 به ویژه در بازار خاورمیانه، شاهد غلبه‌ی هر چه بیشتر دوربین‌ها و سایر تجهیزات نظارت تصویری IP خواهیم بود. بنابراین پیش‌بینی من آن است که تا پایان سال 2018 بالغ بر 90 درصد از سیستم‌های نظارت تصویری منطقه، از نوع IP خواهند شد.

ثبت یک پاسخ