۹ فروردین ۱۴۰۳ |
اخباراخبار ایمنی و حفاظتیاخبار شرکت هامقالاتنظارت تصویری

واگذاری 80 درصدی سهام سیستمهای حفاظتی پاناسونیک

کمپانی بزرگ و باسابقه‌ی پاناسونیک (panasonic) در سال 2019 طی یک قرارداد همکاری که از اکتبر 2019 به بعد مفاد آن مورد اجرا قرار گرفته است، 80 درصد از کسب و کار بخش سیستمهای نظارت تصویری پاناسونیک را به یک گروه سرمایه گذاری خصوصی ژاپنی با نام Polaris فروخت. اما 20 درصد از سهام خود را نگاه داشته و طبق توافق انجام گرفته تمامی تجهیزات سیستمهای نظارت تصویری و دوربین مداربسته پاناسونیک (panasonic) کماکان با نام ولوگو برند معروف پاناسونیک عرضه خواهند شد. همچنین توافقات انجام گرفته در غالب ایجاد یک کمپانی جدید شکل گرفته است.

در همین راستا دنیای حفاظت به نقد و بررسی جزییات این توافق گسترده در سال 2019 و دلایل آن پرداخته است.

  

گروه سرمایه‌گذاری Polaris، در سال جاری 80 درصد از سهام بخش سیستم‌های حفاظتی پاناسونیک را خریداری کرد

کمپانی ژاپنی پُلاریس در زمینه‌ی همکاری مالی و سرمایه‌گذاری استراتژیک با تولیدکنندگان و کمپانی‌های بزرگ، تجربه‌های متعددی را دارد. بر اساس این تجربه، انتظار می‌رود که این شرکت بتواند به سرعت و بدون وقفه ساختار لازم برای ایجاد یک کسب و کار قدرتمندتر را برای تجهیزات حفاظتی و دوربینهای پاناسونیک در دنیا فراهم سازد. همچنین هدف از این همکاری، «به حداکثر رساندن سود شرکت » می‌باشد.

عرضه تجهیزات وسیعتری از پاناسونیک

کمپانی جدیدی با نام کمپانی Solutions Co., Ltd. Panasonic i-PRO Sensing شامل بخش کسب و کار سیستمهای حفاظتی کمپانی راهکارهای متصل پاناسونیک و دپارتمان تحقیق و توسعه (R&D) دوربین کامپکت پزشکی و صنعتی ایجاد گردیده است. نرم افزارهای حفاظتی و دوربینهای پاناسونیک توسط این کمپانی جدید با نام و برند پاناسونیک به فروش می رسند. فروش این محصولات و راهکارها در بازار ایالات متحده مستقیماً توسط این کمپانی جدید، در بازار ژاپن توسط کمپانی Panasonic Solutions Japan Co., Ltd (PSSJ) و در سایر مناطق از جمله اروپا، چین، آسیا، جنوب شرقی آسیا، اقیانوسیه و کانادا توسط شرکتهای فروش پاناسونیکِ موجود انجام می شود.

بخش کسب و کار سیستمهای حفاظتی پاناسونیک در تولید دوربین مداربسته پاناسونیک تجربه و سابقه 60 ساله دارد و با توافق جدید سرمایه گذاری، تلاش می کند تکنولوژیها و تجهیزات وسیع تری را به مصرف کنندگان سیستمهای حفاظتی در دنیا عرضه نماید .

سرمایه گذاری وسیع در ارائه نرم افزارهای تشخیص چهره پاناسونیک را می توان از اثرات توافق سال 2019 دانست.

تأثیر پاناسونیک بر بازار ایالات متحده

پاناسونیک درسال 2015 با خرید کمپانی ویدئویی به نام Houston در ایالات متحده رویکرد کسب و کار و فروش سیستمهای حفاظتی خود را گسترش داد. کمپانی Houston که به ارائه نرم افزارهای مدیریت ویدئویی می پردازد، فرصت فروش را در بازار آمریکای شمالی افزایش داد.

در سالی که گذشت، پاناسونیک تلاش کرد تا با تأکید بر بخش تحقیق و توسعه و تولید محصولات جدید از جمله ارائه هوش مصنوعی تحولی گسترده ایجاد کند. به همین جهت به ارائه سیستم تشخیص چهره و یادگیری عمیق FacePro با بهره گیری از تکنولوژی تشخیص پیشرفته و حسگرهای پیشرفته پرداخته است تا علاوه بر شناسایی دقیق افراد، در زمان مناسب هشدارهای لازم را نیز بدهد.

با تمام این تفاصیل، کسب و کار و تجارت اصلی تجهیزات نظارت تصویری با حضور کمپانی‌ های چینی و تجهیزات ارزان قیمت‌تر، رقابتی تر از همیشه است. به نظر میرسد که پاناسونیک تسلط خود را در بازار سیستمهای حفاظتی حفظ نماید؛ در نتیجه با مدیریت جدید و تمرکز بیشتر که در نتیجه ی تغییرات جدید حاصل شده، بهتر میتواند با چالشها و جزر و مد بازار نیز مقابله کند.

بخش فروش تجهیزات و راهکارهای Public Safet کمپانی راهکارهای سیستمهای پاناسونیک آمریکای شمالی (PSSNA) و کمپانی تولیدکننده‌  دوربین حفاظتی پاناسونیک به نام Panasonic System Networks Suzhou Co., Ltd. (PSNS) طی این قرارداد، شرکت های تابعه‌ این کمپانی جدید هستند.

نام کمپانی جدید
Panasonic i-PRO Sensing Solutions Co., Ltd
سهامداران
Polaris Private Equity Fund IV, L.P., etc. (80%)

Panasonic (20%)

کسب و کار اصلی
کسب و کار سیستمهای نظارتی (نظارت هوشمند)

کسب و کار صنعتی (راهکارهای عمومی)

کسب و کار در بخش پزشکی و صنعتی

 

ثبت یک پاسخ