مقالاتنظارت تصویری

موضوعات داغ نظارت تصویری در سال 2019

هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و یادگیری ماشین، شبکه‌های نورونی، حفاظت سایبری و … از جمله واژگان جدیدی هستند که در سال 2018 به دفعات در صنعت نظارت تصویری به کار برده شدند. در سالی که گذشت، فناوری‌های نظارت تصویری با تمرکز بر ارتقای کاربری هوش مصنوعی در قالب ویدئوآنالیتیک، پیشرفته‌تر و هوشمندتر شدند تا دستیابی به هدف اصلی نظارت تصویری، یعنی تشخیص و تفکیک دقیق و درست رویدادها را محقق سازند. به موازات پیشرفت این فناوری‌ها نباید از اهمیت آسیب‌پذیری سیستم‌های نظارت تصویری و پیشرفت روزافزون هکرها چشم‌پوشی کرد. آیا در سال 2019 نیز روند پیشرفت فناوری‌ها مشابه سال‌های قبل خواهد بود؟ چه موضوعاتی در سال پیشِ رو در این صنعت مورد توجه تولیدکنندگان، یکپارچه‌سازان و کاربران قرار می‌گیرد و دلیل اهمیت این موضوعات چیست؟ برای پاسخ به این سؤالات مجله علمی، تخصصی دنیای حفاظت با تعدادی از کارشناسان و متخصصان نظارت تصویری از کمپانی‌های باتجربه‌ی جهان گفتگو کرده است.

Ahmad Younes-Regional Sales Manager ME-Mobotix

در سال 2019 به نظر من تمرکز زیادی روی مفاهیمی نظیر Blockchain، حفاظت سایبری و حفاظت هوشمند خواهد بود؛ چرا که امروزه دیگر دوربین‌های نظارتی وظایفی فراتر از حفاظت نیز بر عهده دارند.‌ در حال حاضر مشکل ویدئوها و تصاویر cctv آن است که اولاً سیستم‌های موجود از حفاظت سایبری بالایی برخوردار نیستند و بسیار آسیب‌پذیر بوده و هک کردن دوربین نسبتاً آسان است. دوم اینکه این ویدئو به عنوان یک مدرک قابل استفاده و استناد نیست؛ زیرا به دلیل ضعیف بودن فناوری‌هایی که بسیاری از تولیدکنندگان و یکپارچه‌سازان دوربین‌های نظارتی به کار می‌برند، از این محتواها و تصاویر ویدئویی نمی‌توان به عنوان مدرک معتبری جهت تشخیص جرم استفاده کرد.

Ettiene Van Der Watt-Director for Business Development-MEA- Axis Communication

موضوع داغ و رایج سال 2019 در صنعت نظارت تصویری داده‌های بزرگ می‌باشد. اینکه بخش نظارت چنین داده‌های بزرگ و حجیمی را دائماً دریافت می‌کند و چگونه کمپانی‌ها با این داده‌ها مواجه می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال در محیط‌های فروشگاهی داده‌‌های نظارتی اطلاعات زیادی از فروشگاه را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ مثلاً اینکه چگونه مردم در فروشگاه تردد می‌کنند، چند نفر هم اکنون در فروشگاه حضور دارند یا اینکه از این تعداد چند نفرشان در حال خرید هستند.  همچنین می‌بینیم که IoT اهمیت روزافزونی یافته است و اطلاعاتی فراتر از نظارت تصویری سنتی فراهم می‌سازد؛ به طور مثال، شاهد فناوری ویدئوآنالیتیک بر روی برخی سیستم‌های نظارت تصویری هستیم که این آنالیتیک فرصتی تجاری و فراتر از نظارت نیز محسوب می‌شود. در نهایت یکی دیگر از موضوعات رایج سال پیشِ رو، حفاظت سایبری خواهد بود. اینکه سیاست‌ها و برنامه‌های کمپانی‌ها برای اجرای حفاظت سایبری چیست؟ و فضای سایبری مشتریان و کاربران محصولات، تا چه حد امن می باشد. دادن این اطمینان به آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

Marco Fornier-Sales Director MEA-Barco

من فکر می‌کنم یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها و موضوعات بازار حفاظت در سال 2019، چگونگی تفسیر داده‌ها می‌باشد؛ زیرا داده‌ها همواره و به شکلی روزافزون حضور دارند. ما تعداد زیادی دوربین و حسگر داریم، اما مشکل اصلی، مقدار زیاد اطلاعات است. باید بدانیم که چگونه از میان این اطلاعات، موارد لازم را فیلتر کنیم؟ اینجا است که ویدئوآنالیتیک به کمک می‌آید، به فیلتر کردن اطلاعات می‌پردازد و تنها اطلاعات مرتبط و کلیدی را به اپراتورها ارائه می‌نماید.

Gus Brecher-Business Development & Marketing Director-Cathexis

موضوع داغ نظارت تصویری در حال حاضر مسلماً هوش مصنوعی، شبکه‌های نورونی و یادگیری ماشین است که در هر یک از این موضوعات فناوری‌های جدیدی ارائه می‌گردد. موضوع مهم دیگر، مبحث حفاظت سایبری می‌باشد که باید تأکید زیادی روی آن داشت و موضوع سوم که در امسال زیاد شنیده خواهد شد و باید به آن اهمیت دهیم، موضوع نظارت تصویری مبتنی بر ابر به عنوان سرویس خواهد بود. به نظر من مشکل تصاویر ویدئویی در حال حاضر آن است که ویدئو ممکن است به دامنه‌ی عمومی برود و برای جلوگیری از انتشار عمومی ویدئو باید برای آن پسورد تعریف کرد.

Ottavio Campana-Director of R&D-Videotec

داغ‌ترین موضوع نظارت تصویری در سال 2019 به نظر من حفاظت سایبری خواهد بود؛ زیرا همانطور که در صنعت نظارت تصویری و بازار خود مشاهده می‌کنیم؛ تقاضای کاربران نسبت به معتبر و قابل اطمینان بودن دوربین‌ها رو به افزایش است. مشتریان همیشه خواستار آن هستند که دوربین‌های نظارتی‌شان از نفوذ، حمله و سوءاستفاده سایبری مصون و ایمن باشد. در نتیجه حفاظت سایبری رایج‌ترین و داغ‌ترین موضوع در بازار نظارت تصویری می‌باشد.‌ دومین موضوع مهم، رو به رشد بودن فناوری‌های دوربین‌های حرارتی است که شاهد گسترش چشمگیری در این زمینه هستیم و موضوع بعدی که در صنعت بسیار مهم شده، مبحث آنالیتیک می‌باشد. ویدئوآنالیتیک، هم اکنون فناوری پیشرفته و روز صنعت نظارت تصویری به شمار می‌رود. این فناوری در ابتدای پیدایش، بسیار پر سر و صدا بود، ولی به دلیل مشکلات ذخیره سازی و پهنای باند، مدتی بعد توجه عموم را تا حدی از دست داد. اما اکنون مجدداً به موضوع داغ صنعت تبدیل شده است.

Ng Chin Lam-Sales Director(Asia Pac & Middle East)-Kedacom

به نظر من موضوع داغ سال 2019 مبحث ویدئوآنالیتیک و داده‌های بزرگ است. در سال‌های گذشته بیشتر فناوری تشخیص حرکت حائظ اهمیت بود؛ اما اکنون نحوه پردازش و تفکیک داده‌هایی مانند انسان‌، حیوان، اتومبیل و غیره در نظارت تصویری بسیار مهم شده است. باید هر یک از این انواع داده را به صورت مجزا دسته‌بندی کرد. همچنین در سال 2019 پیشرفت بسیاری را در صنعت GPU شاهد خواهیم بود.

Peter Y.I. Kim-Senior Director,Head of Global Technical Support Center Global Business Division-IDIS

به نظر من موضوعات داغ سال 2019 در نظارت تصویری، حفاظت سایبری و ویدئوآنالیتیک خواهند بود که همه‌ی افراد در صنعت به آن توجه می‌کنند.

Mahamed Rabah-Marketing Manager, ME-Sensortec

موضوع داغ سال به نظر من قابلیت های فناوری ویدئو آنالیتیک می باشد.بطور مثال  امروزه بسیاری از کشورها در تلاش برای محافظت روزافزون از مرزهای خود هستند. بنابراین در جستجوی راه‌هایی برای جلوگیری از ورود تروریسم به داخل مرزهایشان می‌باشند. کاربران نهایی، فناوری‌های نظارت تصویری و دوربین‌هایی را جستجو می‌کنند که نه تنها واکنش سریع و مناسبی به وقایع انجام دهند بلکه قابلیت پیش‌بینی نیز داشته باشند. در حقیقت یک سیستم نظارت تصویری خوب باید بتواند پیش از وقوع حادثه هشدار دهد؛ همچون پیش از ورود غیر مجاز به مرز کشور، یا انجام یک حمله‌ی تروریستی.

ثبت یک پاسخ