۹ فروردین ۱۴۰۳ |
کنترل دسترسیمقالات

داغ‌ترین مباحث سال 2019 در حوزه‌ی کنترل دسترسی چیست؟

امروزه کنترل دسترسی از جمله موضوعاتی است که در مرکز توجه تمامی صاحبان صنایع و تأسیسات قرار گرفته است. در سال‌های گذشته گذار سیستم‌ها و تجهیزات کنترل دسترسی از آنالوگ به دیجیتال، انقلابی عظیم و مقدمه‌ای برای پیشرفت‌های چشمگیر تلقی می‌شد. به دنبال آن فناوری‌های جدیدی نظیر بیومتریک و احراز هویت موبایلی پا به عرصه‌ی کنترل دسترسی نهادند که موجبات تحولی باورنکردنی را در تجهیزات این حوزه فراهم ساختند. آیا اهمیت این فناوری‌ها در سال 2019 نیز به قوت خود باقی خواهد ماند؟ آیا فناوری‌های جدیدی جهت یکپارچه شدن با تجهیزات کنترل دسترسی به این حوزه راه می‌یابند؟ موضوعات داغ کنترل دسترسی در سال 2019 چه خواهند بود؟ تعدادی از کارشناسان از کمپانی‌های قدرتمند دنیا در بخش کنترل دسترسی در این مورد با دنیای حفاظت گفتگو کرده اند.

Jochem van Ruijven-Managing Director-Nedap

سال گذشته دیدیم که موضوعات رایج در کنترل دسترسی، سیستم‌های باز و حفاظت سایبری بودند.‌ امسال موضوعات مهم و داغ علاوه بر موارد سال گذشته، مبحث هوشمند سازی خواهد بود؛ مانند ساختمان‌های هوشمند و شهر هوشمند؛ چرا که مردم بیش از پیش به سمت دستگاه‌های هوشمند روی آورده‌اند. آنان از موبایل‌های هوشمند برای مقاصد حفاظتی و کنترل دسترسی استفاده می‌کنند. همچنان موضوعات سال گذشته نظیر پلتفرم‌های باز، حفاظت سایبری و تهدیدات سایبری در سیستم‌های حفاظت فیزیکی از اهمیت بالایی برخوردارند.

Mohamed El Shenawy-Regional Sales Director-Suprema

در سال 2019 خواهیم دید که تمامی فناوری‌های کنترل دسترسی به سوی عدم نیاز به تماس مستقیم حرکت می‌کنند. بنابراین بیشتر تولیدکنندگان در این صنعت به سمت تولید فناوری‌ها و تجهیزاتی می‌روند که نیازی به تماس مستقیم نداشته باشند. مانند فناوری‌های تفکیک یا شناسایی چهره و حتی اثرانگشت بدون نیاز به تماس مستقیم فرد با دستگاه.

Pierre-Antoine de Morel-Sales Director-Stid

موضوع داغ کنترل دسترسی در سال 2019 آغاز انقلاب جدیدی در حوزه‌ی کنترل دسترسی خواهد بود. در حقیقت سال جدید با کاربری همزمان دو فناوری کنترل دسترسی با کارت و موبایل همراه است. امسال سال انتقال و گذار تعداد قابل توجهی از کاربران به فناوری‌های موبایلی به جای کارت می‌باشد؛ اما در عین حال کارت‌ها نیز تا حدودی جایگاه خود را حفظ خواهند کرد؛ چرا که در حوزه‌ی کنترل دسترسی با کارت نیز شاهد فناوری‌های جدید‌تر و پیشرفته‌تری هستیم. همچنین کاربران از فناوری‌های کنترل دسترسی مجزا به استفاده از فناوری‌های پیش‌فرض در کارت‌های دسترسی بیش از پیش روی می‌آورند.

Andrew Fulton-Product Manager for access control systems-Vanderbilt

به نظر من در سال 2019 خبرهای زیادی در مورد بیومتریک و ریدرهای بلوتوثی می‌شنویم. موضوع دیگری که زیاد شنیده خواهد شد آن است که تجهیزات کنترل دسترسی تا چه حد کاربری آسانی دارند و چه کارهایی می‌توان با این سیستم انجام داد و در مجموع ارائه‌ی محصولاتی با کاربری آسان و قابلیت‌های متنوع و کارآمد، بسیار پر اهمیت خواهند بود. فناوری‌هایی که در سال جدید به کنترل دسترسی افزوده خواهد شد کاربری بیشتر بیومتریک و قطعاً فناوری‌های جدید بسیاری در زمینه‌ی فناوری تفکیک چهره عرضه می‌شود. همچنین کاربری اثرانگشت کمتر می‌شود زیرا بعضی افراد اثرانگشت ندارند. مشاهده‌ی ورود فناوری‌های تشخیص چهره با قیمت مناسب‌تر نیز جالب خواهد بود.

 

ثبت یک پاسخ