۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
اخباراخبار ایمنی و حفاظتیمقالاتنظارت تصویری

دلیل حذف بیانیه ONVIF؛ سیرنزولی پروژه های هایک ویژن و داهوا

به گزارش دنیای حفاظت، در ابتدای ماه ژانویه 2020،ONVIF بیانیه تعلیق را که برای کمپانیهای داهوا، هایک ویژن، هواوی و سایر کمپانیهایی دیگر اعمال نموده بود، از روی وبسایت رسمی خود حذف کرد. در پی بررسی های انجام شده نسبت به دلیل حذف بیانیه فوق و گمانه زنی ها در ارتباط با شروع مجدد ارائه خدمات onvif به کمپانی های تعلیق شده، در تاریخ 13 ژانویه 2020 برابر با 23 دی ماه 1398 onvif اظهار کرد این کمپانیها همچنان در وضعیت تعلیق باقی خواهند ماند.

ONVIF در اکتبر ۲۰۱۹ کمپانیهای داهوا و هایک ویژن و چند شرکت دیگر که سازنده سیستمهای نظارت تصویری هستند را به حالت تعلیق درآورد. این تعلیق از سوی ONVIF بدان معناست که شرکتهای نامبرده، دیگر حق دسترسی به انجمنها، ابزارها، مشخصات فنی، استانداردها و اسناد و مدارک ONVIF را نخواهند داشت.

به دنبال این تعلیق کمپانی Hikvision خطاب به نمایندگان فروش محصولات خود اظهار داشت که آنان پیرامون این تعلیق با ONVIF در حال برقراری ارتباطاتی می باشند. شرکتهای چینیِ مذکور بر این باور بودند که از آنجا که استانداردهای ONVIF عمومی هستند، می توانند به استفاده از امکانات ONVIF برای محصولات خود ادامه دهند. اما onvif در چند ماه گذشته بصورت رسمی و بر روی وب سایت خود تاکید کرد دستگاهها و سخت افزارهای هایک ویژن و داهوا نمی توانند تأییدیه ONVIF را دریافت نمایند و قادر به دستیابی به فناوریها و خدمات جدید ONVIF نخواهند بود.

با وجود اینکه ONVIF در وبسایت رسمی خود بیانیه تعلیق 6 کمپانی چینی را در اوایل ماه ژانویه حذف کرده است، اظهار داشته که این تعلیق برقرار خواهد بود. ONVIF توضیح نمی دهد که چرا بیانیه خود را حذف کرده، در حالی که اذعان می دارد این تحریم کماکان پایدار و برقرار است.

در ادامه طبق بررسی کارشناسی این فرضیه مطرح می گردد که شرکت های تولید کننده تجهیزات نظارت تصویری مذکور، نیازمند عضویت فعال onvif  می باشند و در نتیجه کمپانی های هایک ویژن و داهوا و 4 کمپانی دیگر به علت اینکه در حال از دست دادن پروژه های خود می باشند و سیر نزولی فروش تجهیزات نظارت تصویری آن ها اتفاق افتاده است، به onvif  اعتراض کرده اند. حذف این بیانیه عمومی، شاید به این کمپانیها (هرچند به شکلی غلط انداز) کمک می کند تا ادعا کنند که مورد تعلیق قرار نگرفته اند.

گفتنی است کمپانی های به تعلیق درآمده عبارتند از:

Dahua Technology

Hikvision Digital Technology

Huawei Technologies

Shanghai Yitu Technology

(Pixel Design Sdn. Bhd – Affiliate (Hikvision Digital Technology

(Lorex – Affiliate- (Dahua Technology

ثبت یک پاسخ