۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
اخباراخبار ایمنی و حفاظتیاخبار شرکت هامقالاتنظارت تصویری

جزئیات عدم همکاری Onvif با داهوا و هایک ویژن

به گزارش دنیای حفاظت، ONVIF در اکتبر 2019 کمپانیهای داهوا و هایک ویژن که دو شرکت چینی سازنده سیستمهای نظارت تصویری هستند را به حالت تعلیق درآورد. این تعلیق پس از ممنوع شدن استفاده از دوربینهای مداربسته داهوا و هایک ویژن در مراکز دولتی ایالات متحده صورت گرفت. گفته می شود علت این ممنوعیت، نقض قوانین حقوق بشر به ویژه در مورد مسلمانان در چین بوده است.این تعلیق از سوی ONVIF بدان معناست که شرکتهای نامبرده، دیگر حق دسترسی به انجمنها، ابزارها، مشخصات فنی، استانداردها و اسناد و مدارک ONVIF را نخواهند داشت.

طی یک خبر منتشر شده، کمپانی Hikvision خطاب به نمایندگان فروش محصولات خود اظهار داشت که آنان پیرامون این تعلیق با ONVIF در حال برقراری ارتباطاتی می باشند. شرکتهای چینیِ مذکور میگویند از آنجا که استانداردهای ONVIF عمومی هستند، می توانند به استفاده از امکانات ONVIF برای محصولات خود ادامه دهند.با این وجود، onvif بصورت رسمی تاکید دارد دستگاهها و سخت افزارهای داهوا و هایک ویژن نمی توانند تأییدیه ONVIF را دریافت نمایند و قادر به دستیابی به فناوریهای جدید ONVIF نخواهند بود.

بر اساس خبر منتشر شده در وبسایت رسمی  ONVIF، کمپانیهای به تعلیق درآمده توسط این مجموعه  عبارتند از:

  • Dahua Technology
  • Hikvision Digital Technology
  • Huawei Technologies
  • Shanghai Yitu Technology
  • (Pixel Design Sdn. Bhd – Affiliate (Hikvision Digital Technology
  • (Lorex – Affiliate- (Dahua Technology
کدام محصولات تحت استاندارد ONVIF باقی میمانند؟

به گزارش دنیای حفاظت، ONVIF اظهار داشت محصولاتی که تا قبل از تاریخ مذکور عرضه شده و مورد تأیید قرار گرفته بودند، همچنان مورد تأیید میمانند. حال آنکه محصولات جدیدی که پس از این تاریخ ارائه میشوند، قادر به دریافت تأییدیه ONVIF نخواهند بود.

کمی بعد این خبر منتشر شد که برخی محصولات دیگرِ این شرکتها مجدداً به لیست اعضای ONVIF اضافه میشوند. دو کمپانی داهوا و هایک ویژن همچنان میتوانند آن دسته از نرم افزارهای خود را که مبتنی بر چارچوبهای ONVIF هستند، گسترش و ارائه دهند؛ چرا که این چارچوبها عمومی هستند.

با این حال از آنجا که شرکتهای نامبرده، دیگر از اعضای فعال ONVIF به شمار نمی روند و تأیید نمی شوند، نمی توانند رسماً در میان شرکتهای مورد تأیید این مؤسسه باشند.

همچنین به دلیل بزرگ بودن خط تولید دو کمپانی Dahua و Hikvision، بسیاری از رکوردرها یا نرم افزارها، محصولات آنان را پشتیبانی میکنند. البته لازم به ذکر است که وقتی یک محصول end-to-end داهوا یا هایک ویژن خریداری شود، نیازی به پشتیبانی ONVIF نخواهد بود. ولی تعداد زیادی از کمپانیها برای ترکیب شدن با محصولات داهوا و هایک ویژن، باید محصولات خود را با ONVIF یکپارچه سازی نمایند.

بسته به اینکه این تحریمها تا چه زمانی باقی بماند، قوانین ONVIF، استفاده از برخی سیستمهای هایک ویژن و داهوا را تضعیف و کمرنگتر خواهد کرد.

تأثیر تحریمها

قطعاً مناظراتی در مورد میزان گستردگی تأثیرات این تحریمها بر روی دو کمپانی داهوا و هایک ویژن برگزار شده است. محدودیت آشکاری که به وجود می آید، افزایش استفاده از کالاهای تولید ایالات متحده مخصوصا در خود آن کشور است. (مانند چیپ ستهای اینتل یا هارد دیسکهای وسترن دیجیتال). اما از آنجا که ONVIF ماهها است که بر روی کمپانی هواوی تأثیر تحریمها را ارزیابی میکند ، مسلماً باور دارد که فناوریها و تجهیزات  شرکتهای مذکور نیز تحت تأثیر این تحریمها قرار خواهند گرفت.

ثبت یک پاسخ