۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

قفلهای آسا ابلوی برای ایمن سازی پنج دانشگاه دنیا

در بیشتر دانشگاههای جهان از سیستمهای کنترل دسترسی و قفلهای قدیمی استفاده میشود. اما برای نظارت دقیق و کامل روی تمامی بخشهای دانشکده ها باید از سیستمهای کنترل دسترسی جدید استفاده شود تا از رفت و آمد همگان در کلاسها، اتاقهای کامپیوتر، سمینار و کنفرانس و غیره مطلع شد. همچنین باید از ایمن بودن دانشجویان به صورت شبانه روزی اطمینان حاصل کرد، بدون اینکه احساس آزادی و نشاط آنان در فضای دانشگاه خدشه دار شود.

حفاظت دربهای قدیمی

قفل و کلیدهای مکانیکی قادر به انجام تمام این وظایف نیستند. مدیریت کلیدهای فراوان، سهولت کار را از پرسنل صلب میکند. دانشجویان نیز کلید فایلهای شخصی خود را مدام گم میکنند و از طرفی ساختن دوباره و دوباره کلیدها کاری سخت و هزینه بر است. نصب و راه اندازی دربهای الکترونیکی مجهز به ریدر کارت نیز هزینه بالایی دارد. بنابراین باید به دنبال گزینه بهتری بود.

لارس آنجلین، مدیر توسعه تجاری قفلهای بی سیم AssaAbloy در منطقه EMEA میگوید: قفلهای الکترونیکی باتری خور با ریدرهای RFID خود روشی مقرون به صرفه و ارزان برای ارتقای سیستمهای کنترل دسترسی دانشگاهها به شمار میروند. وی افزود: قفلهای بیسیم Aperio ساخت کمپانی آسا ابلوی به خوبی میتوانند با بیش از 100 سیستم حفاظتی مختلف، یکپارچه سازی شوتد. حتی نیازی به تعویض کارتهای هوشمند قدیمیتان نیز نخواهید داشت، این سیستم با انواع دربها سازگار است.

همچنین ادامه داد: از آنجا که این قفلها باتری دار و بیسیم هستند، نصب و راه اندازی آنها نسبت به حفاظت دربهای الکترونیکی سنتی بسیار مقرون به صرفه تر خواهند بود. پنج دانشگاه زیر، سیستم جدید AssaAbloy را تجربه کرده اند:

دانشگاه لیورپول انگلیس

جایزه کیفیت BREEAM به دلیل نوآوری در ساختار و زیبایی ظاهری به این دانشگاه اعطا شد. علل برنده شدن این جایزه آن است که بخش Vine Court این دانشگاه مجهز به سیستم برداشت آب باران، گرمایش آب خورشیدی و قفلهای الکترونیکی باتری دار Aperio آسا ابلوی میباشد.

دانشکده حقوق دانشگاه لاند سوئد

دانشکده حقوق این دانشگاه قصد داشت سیستم کنترل دسترسی خود را تعویض کند، بدون اینکه مجبور شود از 50 هزار دانشجو و پرسنل خود بخواهد تا کارتهای هوشمند موجود خود را جهت تعویض، تحویل دهند. Aperio این کار را بدون اطلاع رسانی به سایرین انجام داد.

دانشگاه ابردین اسکاتلند

در این دانشگاه، سیلندرها و قفلهای حفاظتی آنلاین Aperio بر روی تمامی دربها با سطوح و درجات مختلف حفاظتی نصب و راه اندازی شد. کم هزینه بودن این سیستم از مرحله نصب آغاز شد؛ چرا که نیاز به کابل کشی نداشت و در نتیجه هزینه استخدام برقکاران نیز حذف گردید. این کاهش هزینه ها در تمام طول عملیات اجرای قفلها ادامه می یابد.

دانشگاه هافنسیتی هامبورگ در آلمان

همکاری و مشارکت دو کمپانی زیمنس و آسا ابلای (SIEMENS & ASSA ABLOY) منجر به ارائه کنترل دسترسی الکترونیکی هوشمند و کارآمدی در این دانشگاه شد. قفلهای الکترونیکی Aperio دسترسی به مرکز رسانه ها، کتابخانه، کافه تریا، اتاقهای سمینار، اتاقهای پرسنل، آزمایشگاهها و دفاتر را فیلتر میکنند.

دانشگاه بیرمنگهام انگلیس

قفلهای Aperio هم اکنون حدود 1800 درب را با راهکاری ارزان قیمت ایمن ساخته که دسترسی و مدیریت کلیدها را برای پرسنل تسهیل نموده است. همه چیز توسط رابط کاربری Gallagher کنترل میشود و از آنجا که Aperio قابل تغییر ابعاد است، میتوانند دربها و ساختمانهای جدید را هر زمان که بخواهند به این سیستم کنترل دسترسی اضافه نمایند.

ثبت یک پاسخ