۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

تجهیز بندر تاورانگا به راهکارهای کنترل دسترسی Gallagher

بندر Tauranga به عنوان بزرگ‌ترین و پر رفت‌وآمدترین بندر نیوزلند، 190 هکتار مساحت دارد و هر سال بالغ بر 1500 کشتی و 840 هزار قایق بیست فوتی در آنجا تردد می‌کنند. این بندر همچنین دروازه‌ی شلوغی برای صادرات و واردات به شمار می‌رود.

بنابراین تاورانگا به دلیل وسعت زیاد و وجود راه‌های ارتباطی دریا، جاده و راه‌آهن، از نظر حفاظت و ایمنی باید به دقت مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد و به راهکارهای قدرتمند و پیشرفته‌ای مجهز گردد. در سال 2004 بندر تاورانگا با معرفی قانون حفاظت تسهیلات کشتی و بندر (قانون ISPS) با چالش‌های حفاظتی جدیدی مواجه شد.

دلیل تصویب قانون حفاظتی جدید

این قانون جدید به دنبال حملات یازدهم سپتامبر 2001 در ایالات متحده مصوب شد و معیارهای جدیدی را برای دولت‌ها، کشتی‌ها و بندرها تعیین کرد.

یک عامل کلیدی برای اجرای این قانون در بندر تاورانگا، محدود کردن و کنترل دسترسی در بندر و اطراف آن بود. به منظور مدیریت نقاط ورود و خروج این بندر که تعدادشان نیز کم نبود، سیستم کنترل دسترسی کمپانی Gallagher در 12 گیت دسترسی جاده‌ای، 4 گیت دسترسی راه‌آهن و بیش از 60 درب نصب شد. کمپانی استرالیایی Gallagher تولیدکننده‌ی تجهیزات و راهکارهای کنترل دسترسی، فنس‌ها و حفاظت پیرامونی می‌باشد.

این کمپانی به منظور ارائه‌ی یک سیستم کنترل دسترسی استاندارد از سیستم نظارت تصویری یکپارچه نیز استفاده کرد. راهکار کمپانی به نام Callenge به اپراتورها این امکان را می‌دهد تا هویت افرادی که کارت دارند را به کمک تصویر زنده‌ای که از نقطه‌ی دسترسی مورد نظر گرفته شده، بررسی کنند. این قابلیت نیاز به حضور پرسنل مراقب در کنار گیت‌ها را به شدت کاهش داد. به دلیل تعداد بسیار زیاد افرادی که هر روز در این بندرگاه تردد می‌کنند، به یک سیستم قدرتمند نیاز بود تا بتواند پایگاه داده‌ی بزرگ و وسیعی را مدیریت نماید. اگرچه پرسنل حفاظتی بندر تنها 170 نفر بودند، در حال حاضر 9000 کاربرِ دارای کارت دسترسی در بندر تردد می‌کنند.

سیستم کنترل دسترسی Gallagher موجب شد تا مدیریت پایگاه داده‌ی پرسنل بندر در حداقل زمان ممکن صورت گیرد. وجود این سیستم باعث شده که هم اکنون پس از گذشت بیش از 10 سال و با وجود افزایش چشمگیر فعالیت‌ها و فضای بندر، تعداد پرسنل بخش حفاظت از سال 2004 تاکنون ثابت باقی بماند.

ثبت یک پاسخ