۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

گیت تشخیص چهره پاناسونیک در فرودگاههای ژاپن

کمپانی پاناسونیک اعلام کرده که گیتهای پاناسونیک خودکار تشخیص چهره بیشتری را برای کاربری در برخی فرودگاههای ژاپن و همچنین برای مسافران خارجی به کار خواهد برد. با این سفارش گیتهای جدید، تعداد گیتهای تشخیص چهره پاناسونیک نصب شده در فرودگاههای ژاپن از 123 واحد به 203 واحد افزایش می یابد.

دولت ژاپن با هدف افزایش جذب توریست و نیز افزایش تعداد بازدیدکنندگانی که به ژاپن می آیند (تا سال 2020 به 40 میلیون نفر و تا سال 2030 به 60 میلیون نفر در سال)، با کمک وزارت دادگستری این کشور، تلاش ها و اقدامات بسیاری را انجام داده است. یکی از این تلاشها، که از تاریخ 18 اکتبر 2017 آغاز شد، سه واحد گیت تشخیص چهره بود که اولین بار در بخش کنترل مهاجرت فرودگاه بین المللی هاندای توکیو راه اندازی شدند. تا سال 2018، 137 واحد در پنج فرودگاه اصلی ژاپن نصب و راه اندازی شد.

این سیستم بدون نیاز به ورود اولیه داده های بیومتریک، تصاویر چهره مسافرین در چیپ IC موجود در پاسپورتها را با یک تصویر گرفته شده در گیت تشخیص چهره مقایسه میکند تا هویت فرد را ارزیابی نماید. به گزارش وزارت دادگستری این کشور، حدود 80 درصد از تمام مسافران ژاپنی از گیتهای تشخیص چهره پاناسونیک استفاده میکنند.

گیت تشخیص چهره پاناسونیک طراحی شده، تا جزئیات پروازهای خروجی و ورودی را به شکلی ساده، امن و مطمئن بررسی کند به گونه ای که هم کاربرانی که برای اولین بار سفر میکنند و هم کاربران باتجربه تر بدون تأخیر، سردرگمی یا اشتباه از گیت عبور کنند. مشخصات این گیت عبارتند از: (1) قابلیت کاربری آسان به دلیل طراحی ارگونومیک و فناوری پیشرفته در ریدرهای پاسپورت؛ (2) موتور تشخیص چهره با فناوری پیشرفته ای که می تواند ویژگیهای ظاهری نظیر سن، آرایش، حالات چهره و کیفیت تصویر را تشخیص دهد و (3) طراحی فضایی که می تواند در فضایی بسته و محدود، چهره ها را به شکلی بهینه تشخیص دهد.

علاوه بر این، به منظور کار با این سیستم برای پروازهای خروجی، پاناسونیک موتور تشخیص چهره را توسط آزمایشات میدانی با همراهی وزارت دادگستری بهبود و ارتقا داده است.

پاناسونیک همچنان به مقامات در انجام کنترل مهاجرت سریع اما محدود در فرودگاهها و بنادر ژاپن کمک خواهد کرد؛ زیرا هدف این کشور آن است که از سال 2020 به بعد به یک جامعه توریستی تبدیل شود. همچنین این کمپانی با ترکیب فناوریهای تشخیص پاسپورت و تشخیص چهره، سعی میکند تا راهکارهای متعددی را برای کاربران ارائه دهد. علاوه بر این، این کمپانی به ارتقای راهکارهای تشخیص چهره خود ادامه می دهد تا در سیستمهای خود نه تنها برای آژانسهای عمومی بلکه برای ادارات خصوصی نیز فناوریهایی را به کار ببرد و به صنعت حمل و نقل ایمنی، حفاظت و بهره وری بیشتری ببخشد.

مشخصات گیت تشخیص چهره پاناسونیک

پاناسونیک فناوریهای پیشرفته متعددی را به کار برده تا نیازهای ضروری برای استفاده صحیح از گیتها را برآورده سازد. این فناوریها عبارتند از حذف پیشرفته عواملی که می توانند منجر به رد کردن کاذب شوند، اقدامات متقابل در برابر ورود غیر مجاز و موتور تشخیص چهره با عملکرد پیشرفته.

به منظور بهبود و ارتقای کاربری، پاناسونیک قابلیتهای زیر را نیز به کمک تحقیقات و آزمایشات میدانی به همراه تحقیقات دانشگاهی دیگر به دست آورده است.

  • واحدهای گیت با کاربری آسان برای کاربران مبتدی و با تجربه
    • یک ریدر پاسپورت جدید که پاسپورتهای مختلف را میپذیرد
    • طراحی ارگونومیک و فشرده گیت تشخیص چهره با قابلیت کاربری بهتر
    • چیدمان گوناگون نمایشگر ترمینال برای اجرا و مدیریت سیستم که میتواند بر اساس آزمایشات مختلف انتخاب شود
  • موتور تشخیص چهره با عملکرد پیشرفته و تشخیص کلاهبرداری
    • موتور تشخیص چهره با دقت بالا که میتواند با وجود تغییر حالت چهره کاربران باز هم تشخیص درستی داشته باشد
    • قابلیت تشخیص ورود غیر مجاز مانند tailgating یا ورود دو نفر در یک زمان
  • طراحی فضایی که امکان تنظیمات بهینه را در فضایی محدود فراهم میسازد
    • چیدمانهای منعطف مربوط به تعداد واحدها و محدوده نصب
    • طراحی کاربر پسند در منطقه بررسی مهاجرت

ثبت یک پاسخ