۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |
سیستم های یکپارچهمقالات

استاندارد ONVIF در آینده چه تغییراتی خواهد داشت؟

ONVIF، مؤسسه تعیین استانداردهای جهانی برای محصولات حفاظت فیزیکی IP ، به تازگی اعلام کرده که در پلتفرم توسعه منابع باز آنلاینی به نام GitHub به صورت زنده حضور خواهد داشت. بر اساس این همکاری مؤسسه استاندارد ONVIF، مشخصات رابط شبکه ONVIF زبان و روشی را تعریف می کند که بر اساس آن تجهیزات و مشتریان می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

این مشخصات، استانداردهای باز هستند که قرار است همیشه برای عموم در وبسایت ONVIF در دسترس باشند. این تغییر سیاست های ONVIF چه پیامدهایی خواهد داشت؟ آیا در آینده به سازگاری بیشتر تجهیزات حفاظتی با یکدیگر خواهد انجامید؟

تطابق با تقاضای متغیر بازار

باز بودن پلتفرم تجهیزات حفاظتی مزایای بسیاری دارد که موجب افزایش مخاطبین و مصرف کنندگان خواهد شد. Björkdahl (بیورکدال)، رئیس کمیته هدایت ONVIF تشریح کرد که با اتخاذ روش های پلتفرم باز، کمپانی های خارج از استاندارد ONVIF و احتمالاً تولیدکنندگان صنایع مختلف، می توانند مشخصات خود را وارد کنند. از آنجا که راهکارهای یکپارچه مجهز به فناوری هایی نظیر هوش مصنوعی و IP، در صنعت حفاظت روز به روز بیشتر می شوند، این موضوع نیز ضروری تر خواهد شد.

وی افزود: «توافق ما با GitHub که یک پلتفرم باز آنلاین است، بدان معنا است که فرآیند ایجاد مشخصات رابط شبکه ای ONVIF به طور چشمگیری سریع تر انجام می شود؛ زیرا GitHub به ما این امکان را می دهد تا جزئیات بیشتری را اتوماتیک سازیم که برای ارائه مشخصات فنی به آن نیاز داریم. امیدواریم که دسترسی پلتفرم باز و اتوماسیون ارائه شده توسط GitHub منجر به افزایش نوآوری و همکاری شود تا استاندارد ONVIF در آینده بتواند نیازهای بازار را بهتر پاسخ دهد».

انتظارات از جامعه پلتفرم باز

تولید پلتفرم باز آسان تر و مقرون به صرفه تر شده است و به عنوان یک فناوری رایج، موفقیت آن برای بسیاری از سازمان ها اثبات شده است؛ چرا که منجر به افزایش شفافیت، همکاری و گسترش افق دید خواهد شد و به این سازمان ها امکان رشد و توسعه بیشتری می دهد.

Björkdahl خاطر نشان کرد: «با این ذهنیت، استاندارد ONVIF در تار و پود صنعت حفاظت نفوذ کرده و افزایش قابلیت همکای آن با کمپانی ها و محصولاتشان فرصت بیشتری برای همکاری با فناوری های دیگر را نیز فراهم خواهد کرد. توسعه پلتفرم باز با کمک GitHub، پُلی بین فناوری حفاظت و سیستم های اتوماسیون ساختمان یا سایر سیستم های جانبی ایجاد خواهد کرد تا داده های آنها نیز بر اساس استانداردهای سازگاری با محصولات دیگر تولید شود».

تولیدات IoT در آینده

ONVIF اظهار داشت که ورود به GitHub می تواند به تولیدکنندگان در حوزه های مختلف IoT، هوش مصنوعی و خدمات ابری کمک کند تا اطلاعات و داده های لازم را ارائه کنند.

Björkdahl در نهایت یادآور شد: «اگر منطقی به موضوع نگاه کنیم، در شیوه ای که یکپارچه سازان سیستم ها و کاربران محصولات دارای استاندارد ONVIF را استفاده می کنند تغییری ایجاد نخواهد شد و آنان همچنان قادر خواهند بود بهترین راهکارها را برای مصرف کنندگان و یا سازمان های خود راه اندازی نمایند. وی افزود: ما پیش بینی می کنیم که فرآیند مهندسی مشخصات با GitHub به ما این قابلیت را می دهد تا پیشرفت های جدیدی را به سرعت وارد بازار کنیم. همچنین پیش بینی می کنیم که مشارکت نرم افزارها با تجهیزات حفاظتی دیگر و فناوری های جدیدتر آسان تر شود».

ثبت یک پاسخ