۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
حفاظت پیرامونیمقالات

افزایش حفاظت مشاغل در دوران کرونا

بسیاری از مشاغل در حال حاضر انواعی از حفاظت را نصب و راه اندازی کرده اند، اما آنچه اغلب مورد بی توجهی قرار می گیرد، لزوم ارزیابی این نکته است که آیا حفاظت کنونی برای ماهیت کسب و کار آنان مناسب، کافی و کارآمد هست یا خیر.

از آنجا که با توجه به ادامه پاندمی کرونا، در شرایطی غیر قابل پیش بینی به سر می بریم، حفاظت از کسب و کارمان بسیار مهم است؛ به ویژه در خارج از زمان کار. بنابراین به منظور تضمین حفاظت کسب و کار، چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

حفاظت پیرامونی مشاغل و جلوگیری از نفوذ عوامل بیگانه

برای بسیاری از عوامل بیگانه، عبور از حفاظت ساختمان یک هدف نهایی و فرصتی است تا آنچه که در مجموعه می توانند بیابند را مشاهده کنند و اغلب برنامه یا اطلاعاتی از هشدارهای ساختمان ندارند. با توجه به این موضوع، بهتر است ورودی های مجموعه خود را به راهکارهای پیشگیرانه ای نظیر سیستم تولید مه مجهز کنیم.

سیستم تولید مه یک بازدارنده سریع برای ورود افراد بیگانه در مشاغل به شمار می رود. هنگامی که این سیستم فعال می شود، یک ماده مشابه دود سفید تولید شده از حرارت، مه غلیظ و نفوذناپذیر تولید می کند که سطح اتاق یا مکان دارای تجهیزات ارزشمند را می پوشاند، امکان دیده شدنشان را از بین می برد و تا زمان رسیدن مسئولین مربوطه از آنها در برابر سرقت یا آسیب جلوگیری می کند.

محافظت از تجهیزات

بررسی های روتین مانند ممیزی منظم دارایی ها و تجهیزات می تواند به ردیابی تجهیزات کمک کند و مسئولیت کالاهای به خصوصی را به کارکنان محول سازد. برچسب زدن به کامپیوترها و ثبت جزئیات شماره سریال ها به ردیابی تجهیزات سرقت شده کمک می کند.

سیستم قفل

باید یک سیستم قفل مناسب نیز در مشاغل نصب و راه اندازی شود. در کشور انگلستان استانداردی وجود دارد که بر اساس آن مجموعه باید به حداقل دو نقطه قفل درب های خارجی مجهز باشد.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات هر یک از کارکنانی که کلید دارند و می توانند به ساختمان وارد شوند را ثبت کرده اید؛ برای نظارت راحت تر بهتر است تعداد این افراد در حداقل ممکن باشد.

مات کردن پنجره ها

بهتر است پنجره هایتان را مات کنید. نصب شیشه های لمینت شده، لایه دیگری ایجاد می کند؛ بنابراین پنجره ها محکم تر شده و ورود به ساختمان از طریق آنها مشکل خواهد شد. رفلکسی کردن شیشه ها نیز مانع از آن می شود که افراد از بیرون بتوانند داخل ساختمان را ببینند.

نگاهی به سیستم آلارم مجموعه

حتماً در حال حاضر دوربین مداربسته در مجموعه خود دارید. از آخرین باری که سیستم نظارت تصویری خود را برای سرویس و چک کردن آزمایش کرده اید چقدر زمان می گذرد؟ بهتر است از یکی از مهندسین بخش حفاظت خود بخواهید تا به شما بگوید چگونه می توان فناوری ها و تجهیزات نظارت تصویری و آلارم را سرویس کرد.

خطرات را فراموش نکنید

وسایل برقی می توانند بزرگترین عوامل وقوع حریق باشند. در وهله اول، یکپارچگی شبکه برق، خطوط گاز و برق و لوله کشی باید بررسی شوند. تمامی وسایل برقی باید توسط یک مجموعه مجاز و معتبر تعمیر و یا نصب شوند تا خطر وقوع آتش سوزی به حداقل برسد.

روشنایی زیاد

اگر ساختمان شما در محیطی کم نور قرار دارد، بهتر است از سیستم روشنایی برای فضای پیرامونی ساختمان استفاده کنید. بهتر است سیستمی را نصب کنید که سوئیچ خودکار داشته باشند و در صورتی که در هنگام کاهش نور محیط، روشن شوند. این سیستم روشنایی باید فراتر از بخش حفاظت مشاغل راه اندازی شود؛ ورودی ها و خروجی ها، پیاده روها، گذرگاه ها و پارکینگ اتومبیل ها باید نوردهی مناسبی داشته باشند تا ایمنی کارکنان و مراجعین حفظ شود.

ثبت یک پاسخ