۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

بازگشایی استادیوم پس از کرونا چگونه خواهد بود؟

طرفداران رویدادهای ورزشی منتظر بازگشایی استادیوم ها و مجموعه های ورزشی برای تماشای رویدادها و مسابقات هستند. در بیشتر کشورهای جهان، زمان دقیقی برای بازگشایی این مکان ها و ورود تماشاچیان اعلام نشده است. هنوز طرفداران تیم های ورزشی مختلف نمی دانند چه زمانی می توانند به شکل دسته جمعی رویدادهای ورزشی را به صورت زنده از استادیوم تماشا کنند. خوشبختانه می توان گفت در نهایت این روز بازخواهد گشت؛ هر چند با اجرای تعدادی پروتکل مربوط به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا همراه خواهد بود.

برنامه ریزی برای بازگشایی استادیوم ها

استادیوم ها و مراکز ورزشی در حال برنامه ریزی برای تعیین زمان بازگشایی هستند. بنابراین، سعی دارند دستورالعمل هایی را از مسئولان سلامت و بهداشت بگیرند تا پروتکل های غربالگری را برای پرسنل و تماشاچیان تعیین نمایند و ورود افراد بیمار را به حداقل برسانند. همچنین آنان در جستجوی دستورالعمل هایی برای بررسی نحوه استفاده از ماسک، اندازه گیری تب  و نیز اطمینان از فاصله گذاری اجتماعی هستند تا خطر آلودگی افراد حین برگزاری رویدادهای ورزشی را تا حد امکان کاهش دهند.

لزوم فاصله گذاری اجتماعی

یکی از برجسته ترین تغییراتی که تماشاچیان هنگام بازگشایی استادیوم ها و ورزشگاه ها مشاهده خواهند کرد، اجرای فاصله گذاری اجتماعی است. جشن ها و مراسم های قبل از شروع بازی که معمولاً با تجمع تعداد زیادی از افراد همراه بود، از این پس لغو خواهد شد، ضمن اینکه مسئولین بررسی افراد وارد شده به ورزشگاه با دقتی بسیار بیشتر از قبل بر ورود افراد نظارت می کنند تا از حفظ فاصله مناسب بین افراد مطمئن شوند. صفوف مربوط به استفاده از سرویس بهداشتی یا بوفه ها بسیار طولانی تر خواهند شد؛ چرا که فاصله میان افراد باید حفظ شود. گنجایش صندلی ها نیز کاهش خواهد یافت؛ زیرا برای برقراری فاصله، تعدادی از این صندلی ها باید خالی بماند.

ایستگاه های تب سنجی

ایستگاه های تب سنجی و اندازه گیری دمای بدن در نزدیکی گیت های ورودی نیز جزو تجربه های جدید ورود به استادیوم خواهند بود؛ همچنین افرادی که دمای بدنشان بالا تشخیص داده شود توسط پرسنل پزشکی، به محل غربالگری دقیق تر هدایت می شوند تا این اطمینان حاصل شود که آیا این افراد می توانند برای تماشای بازی وارد استادیوم شوند یا خیر. همچنین ناگفته نماند که در مورد پوشیدن ماسک، پروتکل هایی اجرا خواهد شد.

همچنان که جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، شاید مشخص نباشد که دقیقاً چه زمانی رویدادهای ورزشی به شکل سابق خود برپا خواهند شد. اما بالاخره روزی این امکان فراهم می شود و ما باید خود را با تغییرات لازم بازگشایی استادیوم ها برای کنترل پاندمی کرونا تطبیق دهیم.

ثبت یک پاسخ