۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

تشخیص دقیق تر جمعیت با یادگیری عمیق و Wi-Fi

آنالیتیک تشخیص جمعیت به کمک یادگیری عمیق، روز به روز دقیق تر می شود. کمپانی ها حتی از داده های ناشناس جمع آوری شده توسط دستگاه های مجهز به Wi-Fi برای شمارش جمعیت استفاده می کنند. این روش های شمارش جمعیت، به کاربران گزینه هایی می دهد که می تواند جایگزین خوبی برای مدل های سنتی تشخیص باشد.
افزایش دقت با یادگیری عمیق

یادگیری ماشین زیربنا و شالوده آنالیتیک تشخیص جمعیت است. با این حال، از آنجا که هوش مصنوعی پیشرفته تر شده است، یادگیری عمیق نیز دقت و اعتبار نتایج حاصل از شمارش جمعیت را بهبود و ارتقا بخشیده است.

به گفته Tom Hofer (تام هوفر)، مدیر محصول در کمپانی Senstar، با توجه به اینکه امروزه سخت افزارهای رده بالا در دسترس هستند، اما محدودیت های کنونی آنالیتیک تشخیص جمعیت معمولاً مجموعه داده های موجود برای آموزش دادن به سیستم ها هستند.

استفاده از مکانیزم های یادگیری عمیق (شبکه های نورونی محرمانه) و افزایش اندازه و کیفیت داده ها، آنالیتیک تشخیص جمعیت امروزی را دقیق تر کرده است. یادگیری عمیق کاربران را قادر می سازد تا داده های بزرگ و آنالیتیک دقیق را استفاده کنند. علاوه بر این، داده های مختلفی برای ابعاد جمعیت گوناگون وجود دارد.

Hofer تشریح کرد: «یادگیری ماشین به یادگیری داده ها می پردازد و ممکن است از نظر اندازه محدود باشد؛ بنابراین راه اندازی آن دشوارتر است و کاربر باید بخشی از داده ها را خود وارد سیستم کند. الگوریتم های یادگیری عمیق از پیش آموزش داده شده باید به کاربران اجازه دهند تا محیط مطلوبی را انتخاب کنند و بنابراین برای موارد کاربری به خصوص، از داده های از پیش آموزش داده شده بهره مند شوند».

استفاده از چارچوب های یادگیری عمیق که نیاز به ورود اطلاعات توسط انسان را کاهش می دهند، قابلیت های بسیاری را ارائه می نمایند و در نتیجه دقت عملکرد به ویژه در جمعیت های شلوغ تر و بزرگ تر بالا می رود.

به کار بردن داده ها از شبکه های Wi-Fi

کمپانی های آنالیتیک ابر نیز داده های ناشناس به دست آمده از شبکه های مبتنی بر Wi-Fi (مانند تلفن های همراه هوشمند و غیره) را برای شمارش جمعیت استفاده می کنند. بعضی از محققان اظهار می دارند که شمارش جمعیت به وسیله Wi-Fi مزایا و برتری هایی نسبت به آنالیز جمعیت مبتنی بر ویدئو دارند. برای مثال، استفاده از داده های Wi-Fi مشکلات روشنایی محیط را برطرف می کند؛ چرا که در محیط های تاریک تر و کم نور، آنالیتیک جمعیت مبتنی بر ویدئو ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که از دقت و اعتبار داده ها بکاهد.

شمارش جمعیت با استفاده از داده های تشخیص داده شده توسط شبکه های Wi-Fi موجود می تواند به سازمانها در مدیریت فاصله گذاری اجتماعی و محافظت از پرسنل و مشتریان کمک کند.

Chris Bruce (کریس بروس)، مدیر کمپانی GlobalReach Technology اظهار داشت: «راه اندازی راهکار ما با استفاده از نقاط دسترسی Wi-Fi اصلی بسیار آسان است. بزرگترین مزیت آن، این است که به سازمانها اجازه می دهد تا در مدیریت فاصله گذاری اجتماعی پیش بینانه عمل کنند؛ چرا که در مورد جمعیت اطلاعات کافی داشته و می توانند خطرات را پیش از بروز مشکل کاهش دهند. در نهایت، مسئله اصلی، داده های موجود Wi-Fi برای اطمینان دادن به شهروندان است تا خطرات را به حداقل برسانند».

لازم به ذکر است که این روش، از داده های شبکه Wi-Fi حاصل از دستگاه های متصل به Wi-Fi محلی استفاده می کند. فناوری تخمین می زند که تقریباً 80 درصد از موبایل های هوشمند قابلیت اتصال به Wi-Fi را دارند. Bruce خاطر نشان می کند که با برقراری این اتصال، می توان هشدارهایی را با سطحی قابل تنظیم، فعال سازی کرد.

انتخاب راهکار مناسب

در پایان، همه چیز بستگی به نیاز کاربر دارد. آیا منطقه مورد نظرتان معمولاً بسیار شلوغ و پر تردد می شود؟ آیا نقاط دسترسی Wi-Fi موجود دارید؟ اگرچه هیچ راهکاری برای تمامی مناطق و شرایط، کامل و بی نقص نیست یا روشی که دقت عملکرد آن 100 درصد باشد وجود ندارد، اما انتخاب راهکار مناسب می تواند به سازمان ها کمک کند تا انتظارات و نیازهایشان را به درستی برآورده کنند.

ثبت یک پاسخ