۹ فروردین ۱۴۰۳ |
اخباراخبار ایمنی و حفاظتیاخبار محصولاتمقالاتنظارت تصویری

رونمایی از دوربین تب سنج جدید ضد کرونای سانل

به دنبال شیوع پاندمی کرونا و گسترش آن در تمام جهان، استفاده از راهکارها، تجهیزات و فناوری های هوشمند، نقش قابل توجهی را در تشخیص و کنترل این بیماری همه گیر ایفا نمودند. سامانه های تشخیص دمای بدن و دوربین تب سنج از تجهیزات کارآمد این حوزه می باشد که در ماههای گذشته در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفت.  

در ابتدا شروع بیماری کووید-19 کمپانی معتبر سانل تولید کننده تجهیزات به روز نظارت تصویری و دوربینهای حرارتی، سامانه تب سنج استاندارد دوربین پاندا را با موفقیت تمام معرفی نمود و این دوربین تب سنج در اقصی نقاط دنیا به کار گرفته شد. در کشور ما نیز در این دوران، تجهیزات حفاظتی متعددی با هدف تشخیص دمای بدن افراد، توسط شرکتها و کمپانی های مختلف داخلی و خارجی معرفی و ارائه شد. اما متأسفانه برخی از این تجهیزات فاقد استانداردهای لازم جهت استفاده در مراکز مختلف بودند.

به گزارش اختصاصی دنیای حفاظت کمپانی سانل از دوربین تب سنج جدید خود در راستای کنترل و پیشگیری هر چه بیشتر بیماری کرونا رونمایی کرد. این دوربین تشخیص تب سانل با کارایی بالا و بصورت استاندارد، قابلیت استفاده در مکانهای دارای تراکم جمعیتی و ساختمانهای پرتردد را نیز دارا است. همچنین این دوربین با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه ارائه می گردد و  امکان اندازه گیری دمای بدن افراد بصورت گروهی و همزمان را نیز مهیا می سازد.

قابلیت های فنی و امکانات دوربین جدید حرارتی تشخیص تب سانل مدل SN-F22
  • امکان نمایش دما بر روی خود دوربین
  • امکان استفاده و کاربری راحت بدون استفاده از رایانه و نرم افزار
  • اندازه گیری دمای بدن انسان به صورت جمعی و گروهی (تا حداکثر 30 نفر به صورت آنی و همزمان)
  • تولید آلارم در صورت تشخیص دمای فرد بالاتر از میزان تنظیمی
  • اندازه گیری دقیق با دقت 0.3+ درجه سانتیگراد
  • خروجی تصویر مبتنی بر شبکه می باشد
  • دارا بودن دو دوربین حرارتی و رنگی و ارائه تصویر واقعی فرد به همراه اطلاعات دمایی بدن افراد
  • دارای کاور مناسب (Housing) و امکان نصب بر روی دیوار (wall mount) سقف و سه پایه
  • قابلیت تشخیص و ثبت حرارت بدن انسان در صورت دارا بودن پوشش ماسک توسط افراد
  • سازگار با پروتکل ONVIF
  • قرارگیری دوربین در فاصله 1 الی 3 متر از سوژه
  • قابلیت پشتیبانی توسط نرم افزارهای مایلستون، جنتک، اکسون سافت و …
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
فناوری بلک بادی

فناوری Black Body (بلک بادی) یک قطعه سخت افزاری (بورد) است که در دوربین های تشخیص دمای بدن به صورت پیش فرض حساسیت و دقت عملکرد دوربین را به حداکثر می رساند. بنابراین بلک بادی در نقطه مشخصی از دوربین حرارتی قرار گرفته و دمای آن نقطه را اندازه گیری می کند. سپس سایر نقاط دید خود را با این دما مقایسه می نماید و نهایتاً دقت عملکرد دوربین بالا می رود.

قابل ذکر است که استفاده از پنل بلک بادی برای این دوربین ضروری نیست؛ چرا که مرز و ملاک پایش سلامت افراد، اعداد کوچکی نظیر 0.4 یا 0.3 درجه سانتیگراد نمی باشد. بنابراین می توان از بلک بادی نیز استفاده نکرد.

دلیل موفقیت دوربینهای تشخیص تب سانل

بیشتر دوربین ها و تجهیزات تشخیص دمای بدن که این روزها در مراکز مختلف به منظور تشخیص و غربالگری بیماران مبتلا به ویروس کرونا به کار می روند، پس از شیوع کرونا و در شرایطی با محدودیت در زمان و آزمون و خطا به بهره برداری رسیده اند. وجه تمایز دوربین تشخیص دمای بدن سانل با بیشتر تجهیزات مشابه از برندهای دیگر این است که دوربین پاندای سانل، پیش از به وجود آمدن و شیوع پاندمی کرونا به بهره برداری رسیده است. تاریخچه تولید و ارائه این دوربین به سال 2018 باز می گردد. کمپانی سانل در آن زمان، این سامانه را با عنوان سامانه ضد تروریست، طراحی و تولید کرد تا افراد تروریست را که قصد انجام عملیات تروریستی در مراکز حساسی همچون فرودگاه ها داشتند، شناسایی کند؛ چرا که این افراد معمولاً به دلیل استرس و اضطراب بالا و بعضاً به دلیل مصرف مواد مخدر، دمای بدنشان افزایش می یابد.

۲ نظرات

ثبت یک پاسخ