۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

شهرهایی که بیشترین دوربین های نظارتی را دارند

بر اساس تحقیقی توسط وبسایت تحقیقاتی Comparitech ، بسیاری از شهرهایی که بیشترین دوربین های نظارتی را دارند در کشور چین واقع شده اند. این کشور به طور قابل توجهی از فناوری نظارت تصویری استفاده می کند و در میان 150 شهر پرجمعیت جهان، شهرهای چین مکرراً مشاهده می شوند.

شهر تائی یوان واقع در استان شانکسی در حدود 500 کیلومتری جنوب غربی پکن است. این شهر با 120 دوربین مداربسته به ازای هر 1000 شهروند، در میان شهرهای پر نظارت، مقام اول را دارد. نظارتی ترین شهر غیر چینی جهان، شهر لندن است. لندن با 67 دوربین در ازای هر 1000 نفر، به نظارت شدید و سختگیرانه در فضاهای عمومی شهرت دارد. در ایالات متحده نیز شهر لس آنجلس در مورد تعداد دوربین های نظارتی بالاترین مقام را دارد که به ازای هر 1000 شهروند، 6 دوربین مداربسته در این شهر نصب و راه اندازی شده است.

فناوری دوربین مداربسته در بسیاری از نقاط جهان موضوعی بحث برانگیز است. این در حالی است که طرفداران آن مدام در مورد مزایای دوربین های نظارتی تعریف می کنند و از مبارزه با جرائم می گویند. از سوی دیگر مخالفان دوربین های نظارت تصویری در مورد احتمال استفاده از نظارت به عنوان ابزاری برای کنترل عموم و نقض حریم خصوصی مردم هشدار می دهند. دست اندرکاران این تحقیق اظهار داشتند که تقریباً ارتباط مستقیمی بین نرخ پایین تر جرائم یا بالا بودن احساس امنیت و نظارت در شهرها وجود ندارد.

ثبت یک پاسخ