۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
سیستم های یکپارچهمقالات

راهکارهای حفاظتی یکپارچه در دوران شیوع ویروس

علاوه بر راهکارهایی که دمای بدن را اندازه گیری می کنند و به مدیریت حوادث مهم می پردازند، اهمیت بعضی از راهکارهای حفاظتی نیز بعد از شیوع ویروس کرونا بیشتر مورد توجه قرار گرفت. گذشته از همه اینها، واکنش صحیح در برابر این ویروس آن است که از افراد مبتلا فاصله بگیریم. کمپانیهای حفاظتی نیز سالها سعی در تکامل بخشیدن به راهکارهایی داشته اند تا افراد غیرمجاز را دور نگاه دارند. همچنین مبحث اینترنت اشیا و فناوری IOT نیز در این مقطع بیش از گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

لو ییپ، مدیر مارکتینگ در کمپانی OT Systems اظهار داشت: حفاظت از مردم در برابر ویروسها به فناوریهای متفاوتی نیاز دارد، معمولاً از فناوریهای پزشکی گرفته تا بیولوژیکی و فناوریهای پیشرفته ای نظیر سی تی اسکن را شامل می شود. اما امروزه فناوری اینترنت اشیا یا (IoT) می تواند این مسئولیت را به اشتراک بگذارد. راهکار ما یک دوربین حرارتی را با یک مینی کامپیوتر ترکیب میکند که برای پرسنل، کاربری و جابجا کردن آن بسیار راحت خواهد بود و پرسنل می توانند این سیستم را به هر گوشه و کناری ببرند.

سیستمهای کنترل دسترسی

یکپارچه سازی هویت با سیستم دسترسی به آسانسور می تواند تعداد دفعات لمس شدن نقاط رایج (مانند دکمه های آسانسور و غیره) را کاهش دهد.

پاتریک لیم، مدیر گروه استراتژی در کمپانی Ademco Security اظهار داشت: ما یک مشتری داریم که از ما خواسته سیستم کنترل دسترسی مجموعه شان را با یک اتاق ضدعفونی یکپارچه سازی کنیم تا اطمینان حاصل کنند کاربرانشان در آنجا حداقل به مدت 15 ثانیه می مانند. ما همچنین موانعی را طراحی کرده ایم تا تجهیزات در محفظه ضدعفونی بمانند و فرد آن تجهیزات را از جهت دیگری بردارد که این کار تضمین می کند فرستنده تجهیزات و گیرنده آنها با یکدیگر تماسی نداشته اند.

لیم افزود: در عوض این سیستم را با یک سیستم 2FA مجهز به تشخیص چهره و تشخیص هویت دیجیتالی موبایلی جایگزین کردیم که قفلها را تنها به یک نقطه تماس مشترک کاهش دهیم و کاربران می توانند دستهای خود را بلافاصله بعد از دست زدن به آن تک قفل ضد عفونی کنند. این راهکارها تا حد چشمگیری، زمان لازم برای ضدعفونی کردن دستها در مناطق مختلف را کاهش داده است.

سیستمهای مدیریت مراجعین

این احتمالاً اولین خط دفاعی برای مجموعه های تجاری به شمار می رود. در یک پست وبلاگ، Stanley Security اظهار داشته شرکتهایی که کیوسکهای مدیریت مراجعین دارند می توانند از این راهکار برای غربالگری افراد با سؤالات زیر استفاده کنند:

  • آیا اخیراً تب، سرفه و یا مشکلات تنفسی داشته اید؟
  • آیا اخیراً از چین، ژاپن، ایتالیا، کره جنوبی یا دیگر کشورهای درگیر با کروناویروس بازگشته اید؟
  • آیا تماس مستقیم با شخصی که ابتلای وی به کروناویروس تأیید شده داشته اید؟

این سؤالات اطلاعات ارزشمندی درباره مراجعه کننده به شما می دهند. یک سیستم مدیریت مراجعین که با کنترل دسترسی یکپارچه شده باشد می تواند سطح حفاظت مجموعه را بسیار بالاتر ببرد.

مدیریت از راه دور

یک پاسخ رایج و معمول به شیوع بیماری در تمام جهان، دورکاری کارکنان و انجام کار در خانه بوده است. در حقیقت، زمانی که این ویروس برای اولین بار در چین به وجود آمد، تحلیلگران این سؤال را مطرح کردند که آیا این اتفاق می تواند راه را برای بزرگترین تجربه کار در خانه هموار کند.

مسئله دورکاری کارکنان پیامدهایی در مدیریت حفاظت نیز در بر داشت. به کمک پیشرفتهای حاصل شده در فناوری، ما اکنون پلتفرمهای نرم افزار حفاظتی داریم که نظارت و مدیریت از راه دور و از طریق کامپیوترها و موبایلها را مقدور می سازند. مقدار بی سابقه ای از نرم افزارهای مدرن کنترل می توانند مدیریت حفاظتی را در صورت نیاز از خانه به فرد دیگر بدهند اما همچنان نیاز به اطمینان از حفاظت سایت وجود دارد.

راهکارهای دوربین

دوربینهای حرارتی که در تشخیص تب در افراد مؤثر هستند نیازی نیست که حتماً یک محصول مجزا و مستقل باشند. پال زرپیوشکو، مدیر توسعه کسب و کار استراتژیک در کمپانی FLIR Systems تشریح کرد که دوربینهای حرارتی وجود دارند که می توانند در راهکارهای حفاظتی یکپارچه شوند، مانند یک راهکار ثابت. این راهکار می تواند با قابلیتهای اندازه گیری دما ترکیب شود و سپس آلارمهایی برای VMS بفرستد.

دوربینهای حفاظتی معمولی همچنین زمانی که مقامات بهداشت و درمان با جمعیت بزرگی از افراد تحت قرنطینه مواجهند، نقش مهمی در صرفه جویی زمان، بازی می کنند. افراد ضدعفونی نشده باید از افراد ضدعفونی شده دور بمانند، اما دوربینهای نظارتی نیز می توانند با نظارت بر جمعیت، کمک کننده باشند.

در نهایت، راهکارهای ویدئوآنالیتیک پیشرفته نیز می توانند نقش مهمی در این شرایط ایفا کنند. لیم خاطرنشان کرد که ویدئوآنالیتیک می تواند نظارت کند که آیا جمعیت در حال شکل گرفتن به حالتی غیر معمول می باشد یا اینکه فاصله لازم بین آنان حفظ شده است.  زمانی که ویدئوآنالیتیک با تشخیص چهره یکپارچه شود، آنان همچنین در صورت وجود مورد مبتلا به ویروس در محل، می توانند افراد در حال حرکت را دنبال کنند.

 

ثبت یک پاسخ