۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
End Userمقالات

چالش های صنعت سیستمهای حفاظتی در سال 2021

2020 سال عجیبی برای صنعت حفاظت بود. چالش های عظیمی بر سر راه قرار گرفت که پیش بینی نشده بودند. با این وجود، آیا دلیلی وجود دارد که امیدوار باشیم انتظاراتمان از سال 2021 به حقیقت نزدیک باشد؟ آیا می توانیم در این سال پیشرفت خوبی داشته باشیم و برای چالش های پیش رو برنامه ریزی کنیم؟ در این مطلب، تعدادی از کارشناسان صنعت حفاظت به این سؤال پاسخ داده اند که: بزرگترین چالش صنعت سیستمهای حفاظتی در سال 2021 چه خواهد بود؟

اندرو الویش (Andrew Elvish) از کمپانی Genetec

عوامل اقتصادی در سال جدید نیز چالش‌های قابل توجهی در سراسر صنعت حفاظت به وجود خواهند آورد. بسیاری از کسب و کارها و دولت ها به دلیل محدودیت در بودجه مجبور خواهند شد تنها افرادی را ترجیح دهند که بهره وری بالاتری در مدت زمانی کوتاه داشته باشند. کمپانی های کوچک تر در این صنعت با چالش های گردش مالی مواجه خواهند شد. از نظر فناوری، صنعت حفاظت در دوران پاندمی با شتاب ناگهانی در رشد فناوری های دیجیتالی روبرو شد. صنعت ما برای جلوگیری از بروز مشکلات در انتخاب یکی از دو روش حافظه ابری یا فیزیکی، باید مدل های توسعه ترکیبی را پیش گیرد.

پِر بیورکدال (Per Björkdahl) از مؤسسه ONVIF

یکی از ویژگی های سال 2021، بازگرداندن معنای رایج «وضعیت نرمال» است. سال 2020 برای تعداد زیادی از افراد و مشاغل در صنعت حفاظت بسیار مخرب و ناخوشایند بود؛ هیچ نمایشگاه یا رویدادی در صنعت به صورت فیزیکی برگزار نشد.

فعالیت های مجازی و آنلاین بسیاری وجود دارد که شاید به ادامه حیات مشاغل کمک کردند، اما تعامل انسانی، عاملی است که در رویدادهای مجازی هنوز نیاز به پیشرفت و توسعه دارد. بدون بعضی از تعاملات رو در رو، ما در برقراری ارتباطی ظریف و عمیق که بتواند جایگزین جلسات فیزیکی و حضوری شود، موفق نخواهیم شد.

برای مقابله با این موانع، سال 2021 احتمالاً سالی خواهد بود که توانایی های ما را برای سازگار شدن با شرایط جدید در هر دو محیط کار و زندگی شخصی، محک می زند. در سال جدید ما سعی داریم با شرکای خود در صنعت، ارتباط و تعامل کاری سالم تر و ایمن تری داشته باشیم.

رابرت مور (Robert Moore) از کمپانی Axis Communications

صنعت حفاظت از ابتدای کار خود عادت به برقراری تعاملات رو در رو با مشتریان و شرکای خود داشته است. ویروس کرونا جلوی برگزاری جلسات حضوری و نمایشگاه ها و رویدادهای فیزیکی دیگر را گرفت و به نظر می رسد که این شرایط در سال 2021 نیز به قوت خود باقی خواهد ماند.

بر پا کردن این تعاملات به صورت مجازی و غیر حضوری ضمن تقویت ارتباطات داخلی و خارجی، هم چالش و هم فرصتی برای صنعت حفاظت به شمار خواهد رفت. سرمایه گذاری در تهیه ابزارها و پلتفرم ها برای هدایت تعاملات دیجیتالی، شتاب بیشتری یافته اند.

کمپانی هایی که از این کانال های دیجیتالی جدید استقبال کنند و روش های نوآورانه ای برای بهره برداری از آنها در راستای برقراری ارتباط با همکاران، مشتریان احتمالی جدید، مشتریان قدیمی و شرکای خود بیابند، در نهایت در شرایط «نرمال جدید» نیز موفق به حفظ رشد و پیشرفت در کسب و کارشان خواهند شد. یافتن روش های دیگری برای تعامل به غیر از تعاملات دیجیتالی نیز حائظ اهمیت است. برای مثال، اگرچه شیوه ای سنتی و از مد افتاده به نظر می رسد، اما ارائه نمونه های محصول به مشتریان این امکان را می دهد تا محصولات را از نزدیک لمس کنند که این از دموی محصول به صورت مجازی می تواند بسیار مؤثرتر باشد.

از نظر کارشناسانی که در این مطلب اظهار نظر کردند، مواجهه با چالش های طولانی پاندمی کرونا، بخش اعظم توجه صنعت حفاظت را در سال 2021 به خود جلب خواهد کرد. بعضی از این چالش ها، با بهبود یافتن صنعت، عوامل اقتصادی نامطمئن را در بر خواهند گرفت. برخی دیگر عبارتند از ادامه کسب و کار تا زمانی که به یک شرایط «نرمال جدید» بازگردیم که امیدواریم بتوانیم در آن شرایط، جلسات رو در رو برگزار کنیم؛ جلساتی که هم سطح با جلساتی باشند که قبل از سال 2020 برگزار می شد. همچنین حملات سایبری نیز به شکلی روزافزون اتفاق خواهند افتاد. آیا با ادامه مشکلات و محدودیت های فعلی، شرایط «نرمال جدید» بوجود خواهد آمد؟

ثبت یک پاسخ