۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
End Userمقالات

پیش بینی سال 2021 از دیدگاه مدیران حفاظتی

به استثنای آنچه در سال 2020 اتفاق افتاد، بیشتر کمپانی ها و مدیران حفاظتی رشد و پیشرفت این صنعت را پیش بینی می کنند. اما عوامل و نیروهای محرکه این رشد و پیشرفت سؤالی بسیار پر اهمیت است. پاندمی کرونا تقاضا و نیاز به تجهیزات سنتی را به حاشیه راند. آیا در سال های آینده و با کمرنگ شدن کرونا، به تقاضاهای قدیمی باز می گردیم یا باید منتظر ظهور فناوری های جدیدتر و متفاوت تر باشیم؟

Ray Mauritsson (ری ماریتسون)، مدیرکل کمپانی Axis Communications اظهار داشت: «با توجه به آنچه طی ماه های گذشته شاهد بودیم، امیدواریم که تداوم این رشد فناوری ها را در ادامه نیز ببینیم. مردم نیاز اجتناب ناپذیری به امنیت و سیستم های نظارت تصویری دارند؛ همانطور که شاهد این تجهیزات در محیط های خصوصی و عمومی هستیم. این فناوری ها می توانند به ایجاد فضایی امن تر و ایمن تر کمک کنند. بسیاری از فناوری هایی که در دوران کرونا در خط مقدم قرار گرفتند، از راهکارهای اکسس کنترل بدون تماس گرفته تا فناوری شمارش افراد در فروشگاه ها، در آینده نیز ارزشمند و کارآمد خواهند ماند».

Joon Jun (جون جان)، رئیس بخش تجارت جهانی کمپانی IDIS نیز دیدگاه های مشابهی را ارائه کرد و انتظار دارد شاهد رشد مداوم این فناوری ها در سال 2021 باشیم. با این حال، پیش بینی دقیق با وجود متغیرها و بهبود وضعیت اقتصادی جهان در بخش های مختلفی نظیر میزان پیشرفت در ساخت واکسنی کارآمد و مؤثر، مشکل خواهد بود.

تقاضا برای راهکارهای کرونایی کمرنگ تر خواهد شد

Jun خاطرنشان کرد که تقاضا برای راهکارهای موقتی مربوط به کووید در سال آینده، احتمالاً فروکش خواهد کرد. با این حال، ناگفته نماند که افزایش اقدامات و تدابیر امنیتی و مراقبتی که در پاسخ به پاندمی به اجرا درآمده اند، به احتمال زیاد بر استانداردهای جدیدتر و بیشتری برای تسهیلات مختلف تأثیر خواهد داشت.

آنالیتیک بیشتری در راه است

تولیدکنندگانی که در این مصاحبه شرکت کردند، بر این باورند که نوآوری های بیشتری پیشِ رو داریم. برای مثال، در سال آینده کمپانی IDIS راهکار تشخیص سقوط را برای فروشندگان، کارکنان پاساژها، مراکز لجستیک و اپراتورهای انبار راه اندازی خواهد کرد. در این بخش ها، سُر خوردن، افتادن، لغزیدن و سقوط به کرات اتفاق می افتد و منجر به بروز آسیب، خسارت و اتلاف زمان و هزینه بسیاری می شود.

Jun در ادامه یادآور شد که تقاضا برای حفاظت سایبری چند لایه در نظارت تصویری به افزایش خود ادامه خواهد داد؛ فناوری که قبل از دوران کرونا نیز پر اهمیت و پر کاربرد بود و پس از این نیز اهمیت آن رو به افزایش است.

تأکید بر دغدغه های ایمنی

کشف واکسن کووید می تواند تقاضا برای راهکارهایی مانند دوربین های حرارتی و تب سنج را کاهش دهد. اما بعضی از کمپانی ها پیش بینی می کنند که راهکارهای مربوط به کرونا به طور کامل عقب نشینی نخواهند کرد.

Keen Yao (کین یائو)، نایب رئیس کمپانی Hikvision اظهار داشت: «یکی از موضوعات رایج و کلیدی مؤثر در رشد صنایع مختلف در سال 2021، همگرایی فناوری ها خواهد بود. انتظار دارم شاهد آن باشیم که چگونه فناوری ها و راهکارهای جدید تب سنجی، تشخیص ماسک و کنترل جریان می توانند برای کاربران نهایی ارزشمند و سودآور باشند. معتقدم که این فناوری ها برای مشتریانمان بی اندازه مفید هستند و می توانند به آنان در بهبود کارآییشان کمک کنند. البته چالش کنونی آن است که چگونه فناوری ها توسط بازار مصرف پذیرفته شوند».

Yoon Chang-Soo (یون چانگ سو)، رئیس و رهبر فروش خاورمیانه، اروپا، آسیا و اقیانوسیه در کمپانی Hanwha Techwin افزود که کرونا نیاز به فناوری هوش مصنوعی را در بازار نظارت تصویری افزایش داد و نقش شایان توجهی نیز در گسترش بازار نظارت تصویری ایفا کرد. در دوران کرونا نیاز به کارآیی در فعالیت ها با استفاده از هوش مصنوعی (مانند تشخیص اشیا و طبقه بندی آنها) بیشتر شد.

Fu Liquan (فو لیکوان) رئیس کل و مدیر کمپانی Dahua Technology اظهار داشت: «توسعه فناوری 5G هوش مصنوعی اشیا را قادر به پیشرفت از سطح مشتری محور به سطوح صنعتی، گسترش می دهد. سنسورها، دوربین ها، زیرساخت های شبکه، داده های بزرگ، ابر و فناوری های هوش مصنوعی عوامل و نیروهای محرکه اصلی هوش مصنوعی اشیا خواهند بود».

آنچه کمپانی ها بیشتر نیاز دارند

به گفته Thomas Lausten  (توماس لاستن)، مدیر کل کمپانی MOBOTIX، انعطاف پذیری دستگاه ها عاملی کلیدی به شمار می رود. مشاغل در سراسر جهان برای ماه ها آتی و شاید هم سالهای پیشِ رو با کرونا آماده می شوند، اما آنان باید دوران بعد از اتمام پاندمی را نیز مد نظر قرار دهند.

Lausten خاطرنشان کرد: «بدین ترتیب، لازم است اطمینان حاصل کنیم که فناوری ها به قدری منعطف هستند که بعد از کرونا نیز برای نوع راهکار متفاوتی اجرا شوند و در شرایط دیگری نیز نصب و راه اندازی گردند. امروزه یک راهکار حفاظتی چیزی فراتر از یک ابزار نظارتی است؛ بلکه یک سرمایه گذاری برای آینده ای هوشمندتر تلقی می شود و در نتیجه باید به قدری منعطف و تطبیق پذیر باشد که نیازهای متفاوت را در زمان های گوناگون برآورده سازد».

ثبت یک پاسخ