۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
End Userمقالات

ابر ترکیبی برای چه کسانی مناسب است؟

نظارت تصویری می تواند به مدل ابر ترکیبی یا ابر هیبریدی مجهز شود و کاربرانی را که می خواهند از راهکارهای ابری استفاده کنند، بهره مند سازد. به ویژه کاربران نهایی نظیر فروشگاه ها، مراکز بهداشت و درمان و زیرساخت های حساس از این فناوری جدید می توانند به خوبی بهره برداری کنند.

راهکارهای ابر هیبریدی برای نظارت تصویری که در آن ویدئوی ضبط شده در هر دو نوع حافظه ابری و فیزیکی توزیع می شود، می تواند برای کاربرانی که ویژگی های زیر را دارند، مفید باشد:

نصب تعداد زیادی دوربین

تعداد دوربین می تواند عاملی تعیین کننده در انتخاب نوع ذخیره سازی باشد. Tom Buckley (تام باکلی)، مؤسس کمپانی Qumulex اظهار داشت: «حافظه ابری خالص می تواند در صورتی مفید باشد که تعداد کمی دوربین داشته باشید و نیز تمامی دوربین هایتان به یک تولیدکننده تعلق داشته باشند تا آسیب پذیری های حفاظت سایبری مجموعه تان کاهش یابد. سیستم های ویدئو در مناطق مسکونی نیز بهتر است ابر خالص باشد. برای سیستم های تجاری با تعداد بیشتری دوربین از انواع مختلف و رزولوشن های گوناگون، یک سیستم ابر ترکیبی می تواند بهترین امکانات را در اختیار آنان قرار دهد: ذخیره سازی محلی ارزان همراه با شبکه هایی با تأخیر پایین و مزایای ابر با امکان دسترسی در هر مکانی».

محدودیت های پهنای باند

 برای سازمان هایی که محدودیت پهنای باند ذخیره سازی دارند نیز ابر هیبریدی گزینه مفیدی به شمار می رود که در آن تنها ویدئوهای به خصوصی به ابر منتقل شوند. Dean Drako (دین دراکو)، مؤسس و مدیر کل کمپانی  Eagle Eye Networks اظهار داشت: «در حقیقت هر مشتری که می خواهد از مزایای ابر بهره مند شود، اما محدودیت بودجه یا پهنای باند دارد (می تواند از ابر هیبریدی بهره ببرد). اگر یک سیستم به قدری بزرگ باشد که مقدار داده های تولید شده آن به دلیل مقدار پهنای باندی که دارند از طریق ابر قابل انتقال نباشد، یک سیستم هیبریدی یا ترکیبی می تواند گزینه ای مناسب برای افزایش سرعت انتقال داده باشد».

نیاز به حافظه فیزیکی

برای سازمان هایی که به دلایل حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها، نیازمند ذخیره سازی داده های به خصوصی در محل و به صورت فیزیکی هستند، ابر هیبریدی می تواند مفید و کاربردی باشد. Viachaslau Hrytsevich (ویاکاسلا ریتسویچ) مدیر کل کمپانی 3dEYE در این مورد گفت: «نیاز به خرید سخت افزار یا یک دوربین به خصوص برای بهره مندی از فناوری ابر بدان معنا است که آسان ترین روش برای مشتریانی که در حال حاضر از VMS یا NVR های محلی برای نظارت ویدئو استفاده می کنند، ابر ترکیبی یا ترکیبی خواهد بود. معمولاً چنین مشتریانی نیاز ویژه ای به ذخیره سازی داده ها در محل دارند، اما با این حال مایلند از خدمات ابری نیز برای ذخیره سازی خارج از محدوده، اطلاع رسانی، رابط کاربری شبکه و به اشتراک گذاری کلیپ استفاده کنند».

به عبارت دیگر، از نقطه نظر بازار مصرف، کاربران نهایی زیر به طور ویژه می توانند از راهکارهای ابر ترکیبی بهره مند شوند.

فروشگاه ها

راهکارهای ابر هیبریدی می توانند برای فروشگاه ها مفید و کاربردی باشند. Buckley در این مورد خاطر نشان کرد: «از دیدگاه مصرف کننده، سیستم های ویدئوی ابر ترکیبی به طور ویژه برای فروشگاه ها مفید هستند. این فناوری علاوه بر امکان کنترل و ذخیره سازی از راه دور، قابلیت ذخیره سازی محلی بیشتر ویدئوها و ذخیره کردن ویدئوهای با پهنای باند محدود را در فروشگاه ها فراهم می سازد تا تراکم مشتریان هنگام پرداخت را بهتر کنترل کنند».

صنایع نظامی

همانطور که اشاره شد، سازمان های مصرف کننده که برنامه هایی برای مهاجرت داده هایشان دارند اما می بایست برخی اطلاعاتشان در محل حفظ شود می توانند از روش هیبریدی یا ترکیبی استفاده کنند. به عنوان مثال ارتش ایالات متحده، یک پروژه هدایت ابر ترکیبی را در منطقه رداِستون آرسنال در ایالت آلاباما آغاز کردند. طبق گزارش وبسایت ارتش این کشور، ساختار هیبریدی عبارت است از ترکیب محیط های ابر وزارت دفاع، ارائه دهندگان ابر تجاری و محیط های ابری فدرال.

بهداشت و درمان

ارائه دهندگان خدمات بهداشت و درمان نیز می توانند از مزایای ابر ترکیبی بهره مند شوند؛ چرا که حجم زیادی از داده های ویدئویی مربوط به بیماران باید در محل حفظ شوند. به علاوه، در دوران کرونا که بسیاری از بیمارستان ها بخش های موقتی مخصوص بیماران کرونایی را راه اندازی کرده اند و این بخش ها باید با نظارت تصویری محافظت شوند، راهکارهای ابری می تواند مفید واقع شود.

ابر ترکیبی؛ مناسب برای مشاغلی با بینش مالی گسترده

در مجموع و به طور خلاصه، بررسی مزایای ساختار هیبریدی برای هر کاری نیازمند توجه به مشکلات ویژه مشاغل است؛ مشکلاتی که با راه اندازی این سیستم ترکیبی حل خواهد شد. Laurent Villeneuve (لارنت ویلنیو)، مدیر مارکتینگ محصول در کمپانی Genetec اظهار داشت: «یک دانشکده، با شبکه گسترده فیبر و دیتا سنتری که دارد ممکن است برای ذخیره سازی آرشیو با کیفیت پایین، به ابر نیاز داشته باشد. گروه دیگری از مشکلات کسب و کار می تواند توسط ابر ترکیبی حل شود؛ مشاغلی که بینش مالی گسترده ای دارند».

ثبت یک پاسخ