۹ فروردین ۱۴۰۳ |
End Userمقالات

رویدادهای مجازی، راهکاری کلیدی برای جذب مشتری در دوران کرونا

پاندمی کرونا مشاغل مختلف را وادار به دورکاری کرد. این جریان در رسانه ها بسیار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اما موضوع اصلی مورد بحث این بود که چگونه مشاغل در دوران کرونا رضایت مشتریان را با وجود محدودیت تردد در دفاتر و مجموعه ها جلب کردند. پاسخ واضح و روشن، فعالیت های آنلاین و رویدادهای مجازی بود. بسیاری از کمپانی های حفاظتی شروع به اجرای وبینارهای آنلاین و نمایشگاه های مجازی برای معرفی محصولات خود کردند.

سؤالی که در اینجا مطرح می شود آن است که شما برای جلب توجه مشتری در فضای مجازی و اینترنت چه می کنید؟

Christian Morin (کریستین مورین)، معاون رئیس خدمات ابری و مدیر ارشد حفاظت در کمپانی Genetec توضیح داد که آنان فعالیت های خود را به صورت دورکاری انجام می دهند. از ارائه خدمات گرفته تا مهندسی و تأیید فنی، همگی در دوران کرونا به صورت آنلاین درآمده است. رویدادهای مجازی جایگزین نمایشگاه ها و سمینارهای فیزیکی و حضوری شدند.

کارکنان به اندازه مشتریان اهمیت دارند

Tomohiro Tsuji (توموهیرو تسوجی)، مدیر کل برنامه ریزی و ارتقای کسب و کار در بخش حفاظت کمپانی OPTEX اظهار داشت که مجموعه آنان تلاش می کند ارتباط و تماس مشتریان را از طریق وبینار و نمایشگاه های مجازی حفظ کند. وی خاطر نشان کرد: «فضای زیادی وجود دارد که باید بهبود یابد. تقاضا برای فناوری یا ابزارهای واقعیت مجازی پا به پای فرهنگ سازی برای رواج هر چه بیشتر رویدادهای مجازی و از راه دور افزایش خواهند یافت تا کارکنان و مشتریان هر دو از خطر ابتلا به بیماری و قرار گرفتن در معرض آلودگی در امان بمانند».

تلاش برای کسب و کار آنلاین

با وجود پاندمی، بسیاری از کمپانی ها، استراتژی های کسب و کار خود را مانند قبل دنبال می کنند. Thomas Lausten (توماس لاستن) مدیر کل کمپانی MOBOTIX اظهار داشت که کمپانی آنان می تواند محصولات و راهکارهای خود را برای کمک به کارکنان و مراجعین خود در پیشگیری از موقعیت های خطرناک به کار ببرند. آنان همچنین می توانند این راهکارها را به مشتریان خود ارائه دهند.

Lausten یادآور شد: «اما بیش از همه، ما تلاش می کنیم محصولات و راهکارهای جدیدی ارائه کنیم. هر شش ماه، نوآوری های خود را به مشتریانمان ارائه می کنیم و حفظ این روند برایمان از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما نمی توانیم امسال مشتریان و شرکای خود را به کنفرانس حضوری دعوت کنیم تا دستاوردهای جدید خود را به آنان نشان دهیم، اما به کمک جلسات آنلاین می توانیم در سطح جهانی به آنان دسترسی یابیم. نمایشگاه ها و رویدادهای مجازی و آنلاین فرصت هایی طلایی برای نمایش دادن دستاوردهای جدید هستند».

فراتر حرکت کنید

در نهایت پاندمی کرونا نیروی محرکه ای برای خلاقیت و تفکرات بیشتر توسط تولیدکنندگان شده است تا تلاش هایی فراتر از جذب مشتریان به صورت آنلاین گام بردارند. برای مثال کمپانی VIVOTEK تمرکز چشمگیری بر برگزاری وبینارهای جذب مشتری دارد. اما در طی روزهای اول شیوع ویروس کرونا، زمانی که جهان با تهیه ماسک و ادوات مربوطه دست و پنجه نرم می کرد، این کمپانی تصمیم گرفت تا به مردم جهان کمک کند.

Peter Chang (پیتر چانگ) مدیر بخش توسعه محصول در کمپانی VIVOTEK اظهار داشت: «می دانیم که برای همگان دوران سختی است، بنابراین سخت تلاش می کنیم تا نگرانی خود را نشان داده و به شرکایمان در حفظ سلامت و بقایشان یاری برسانیم. کمپانی VIVOTEK نه تنها در دوران کمبود ماسک در جهان، برای بعضی از شرکای خود در خارج از کشور ماسک های قابل شستشو ارسال کرد، بلکه به منظور خرید محصولات ضد اپیدمی برای مشتریان از جمله ماسک، شیلد و برچسب های نشانگر حفظ فاصله اجتماعی، نمایندگان توزیع محصولات این کمپانی را در مارکتینگ منطقه ای پشتیبانی و حمایت کرد».

ثبت یک پاسخ