۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

سه بازاری که می توانند از دوربین حفاظتی هوشمند بهره مند شوند

چالش های سلامت، ایمنی و حفاظتی که صاحبان مشاغل و مدیران در سال 2020 با آن مواجه بودند، یک حقیقت مهم را آشکار کرده است: کرونا شتاب بیشتری به تغییرات سرمایه گذاری در فضاهای تجاری، اداری و عمومی داد. چنین سرمایه گذاری هایی می توانند در بلند مدت به سود برسند و در شرایط مختلف به کار روند. اینجا است که دوربین های حفاظتی هوشمند متصل به اینترنت اشیا می توانند کارآمد باشند. یک دوربین حفاظتی به دلیل قابلیت انعطافی که در مجهز شدن به هوش مصنوعی و ویدئوآنالیتیک دارد، می تواند برای تشخیص ماسک و نقشه های حرارتی به کار رود. ضمناً این دوربین ها می توانند به بهبود فروش در فروشگاه ها نیز کمک کنند. صرف نظر از موارد کاربری در حفاظت و ایمنی، در اینجا سه بازار مصرف کننده مختلف معرفی شده است که می توانند از قابلیت های سیستم دوربین هوشمند بهره مند شوند.

افزایش فروش و بهبود عملکرد فروشگاه ها

بسیاری از فروشگاه ها به دنبال راهکاری هستند که به آنان در ایجاد محیطی امن برای مشتریان و پرسنل کمک کند. این محیط باید هم در برابر تهدیدات و خطرات امنیتی و هم از انتشار ویروس کرونا ایمن باشد. اما همین تجهیزات را می توان برای مدیریت فروشگاه نیز به کار برد. این کار از طریق شمارش افراد صورت می گیرد تا رفتارها و عادات خرید مشتریان مشخص شده و به افزایش فروش کمک کند.

اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند از طریق آنالیز رفتار مشتری کارها را آسان تر کنند. با ارزیابی تردد مشتریان در ساعات مختلف روز، مدیران می توانند برای زمان ها و نقاط اوج شلوغی برنامه ریزی کنند و فروش خود را بر اساس آن افزایش دهند. اپلیکیشن های تشخیص اشیا می توانند حجم کالا در قفسه ها را نظارت کنند و به پرسنل هشدار دهند تا قبل از اتمام موجودی کالاها، قفسه های مربوطه را مجدداً پر کنند. اپلیکیشن های شمارشگر که برای مدیریت تراکم جمعیت مشتریان به کار می رود، می تواند الگوی تردد مشتریان را در نقاط مختلف فروشگاه آنالیز کند.

کاهش مصرف انرژی در ساختمان های تجاری

نقش اصلی ویدئوآنالیتیک هوشمند برای مدیریت آسان تر و کارآمدتر ساختمان ها ضروری است. دوربین های هوشمند با اندازه گیری گنجایش فضا و تطبیق سطح تهویه با آن می توانند به کاهش مصرف انرژی کمک کنند. دوربین ها با تشخیص اینکه چند نفر در یک بازه زمانی در یک مکان حضور دارند می توانند به کنترل گرما و سرما در محیط کمک کنند. این قابلیت به ویژه در اداراتی کاربرد دارد که سیستم تهویه باید از راه دور کنترل شود. این کار به مدیران ساختمان امکان کنترل کارآمد مصرف انرژی را می دهد.

علاوه بر این، دوربین ها می توانند فضاهای باز کار و جلساتی را که امکان فاصله گذاری اجتماعی در آنها وجود دارد شناسایی کنند و از آخرین باری که فضاها ضدعفونی شدند مطلع گردند. همچنین می توانند تشخیص دهند که آیا چراغ ها و تجهیزات اتاق کنفرانس روشن مانده اند یا خیر.

مدیریت پارکینگ ها

اغلب یکی از کارهای خسته کننده و دشوار برای بسیاری از افراد، جستجوی جای پارک است که به صبر زیادی نیاز دارد. با استفاده از دوربین های مجهز به مدیریت پارکینگ مبتنی بر هوش مصنوعی، جریان ترافیک را می توان با تشخیص فضاهای خالی یا پر بودن پارکینگ مدیریت و هدایت کرد. این دوربین ها همچنین در کنترل جریان ترافیک در ساعات اوج شلوغی برای جلوگیری از راهبندان یا انتظار زیاد افراد برای خروج مؤثر هستند. یکپارچه سازی دوربین حفاظتی هوشمند با سیستم های پرداخت، امکان پرداخت کاملاً دیجیتالی و بدون تماس را فراهم می کند.

تهیه دوربین حفاظتی هوشمند که می تواند بعدها برای مقاصد دیگری نیز به کار رود به مالکان و مدیران در تمامی صنایع کمک می کند تا یک سیستم پایدار برای انواع مقاصد را طراحی کنند. راه اندازی این فناوری نظارتی می تواند قابلیت های ساختمان تجاری را ارتقا بخشد، فروش را افزایش دهد، به مدیریت مراجعین کمک کرده و رضایت مشتری را تضمین نماید.

ثبت یک پاسخ