۹ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

نرم افزار حفاظتی و نظارت تصویری در سال 2021

با علاقمندی روزافزون مردم به سیستم نظارت تصویری ، تقاضا نسبت به نرم افزار حفاظتی یا VMS برای دوربین مداربسته نیز بیشتر می شود. تا همین اواخر، آگاهی بازار نسبت به نرم افزارهای حفاظتی به ویژه نرم افزاهای شرکت های غیره که وظیفه مدیریت ویدئوها را بر عهده داشتند پایین بود. اما اکنون، مشتریان دریافتند که با کمک VMS ، دوربین مداربسته کارآمدتر و مدیریت آن آسان تر می شود.

طی چند سال اخیر، بازار از مزیت نرم افزارهای مجهز به ویدئوآنالیتیک بهره مند شده است. آنالیز محتوای ویدئو در زمان و انرژی صرفه جویی کرده و در عین حال حفاظت را نیز به طور کلی افزایش می دهد.

در سال 2020، استفاده از ویدئوآنالیتیک دوربین مداربسته به میزان قابل توجهی افزایش یافت تا دستورالعمل های سلامت و بهداشت در برابر پاندمی کرونا، از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را بهتر نظارت کنند.

تمامی این پیشرفت ها به ما کمک کرد تا بتوانیم سال 2021 را بهتر پیش بینی کنیم. همین که مشاغل از مزایای VMS بیشتر بهره برداری می کنند، برای دوربین مداربسته نیز اهداف بیشتری تعریف می شود تا فراتر از مقوله حفاظت، عمل کند.

1. سرعت بیشتر با موبایل

افزایش سرعت عمل با اپلیکیشن های موبایلی در راه اندازی VMS به منظور آگاهی بیشتر و پاسخ بهتر به حوادث نیز امری حیاتی تر شده است. به گفته لارنت ویلنیو ( Laurent Villeneuve)، مدیر مارکتینگ تولید در کمپانی Genetec، علاقه مندی روزافزون به موبایل منجر به سازگاری بیشتر با ساختارهای ترکیبی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: «ما شاهد استفاده بیشتر مشتریانمان از قابلیت نظارت بر سیستم ها از راه دور هستیم؛ بنابراین انتظار داریم کاربری مبتنی بر وب نیز ارتقا پیدا کند. این مسئله بر رواج ساختارهای هیبرید یا ترکیبی تأکید دارد که روشی مطلوب برای بسیاری از سازمان ها به شمار می رود. پیش بینی می کنیم قابلیت های زیادی به VMS افزوده شود که امکان مهاجرت به ابر را آسان تر خواهد کرد؛ البته در سیستمی با بستر ترکیبی».

2. کاربری بیشتر فناوری ابر و VSaaS

اجرای یک محیط بسته بدون هر گونه قابلیت ابری به معنای فقدان انعطاف پذیری و کاربردی بودن آن سیستم است. برای مثال، خدمات متصل، به مشتریان کمک می کنند تا به روز و ایمن باقی بمانند و نیز از آپدیت های VMS و firmware مرتباً بهره مند شوند. درگاه های ابری به مشتریان کمک می کند تا همکاری خود را با سایر مجموعه ها ارتقا بخشند.

Villeneuve افزود: «حافظه ابری اولین گام مهم به سوی نصب و راه اندازی VMS ترکیبی سازمان است. این فناوری نه تنها بهبودی بعد از حادثه را افزایش می دهد، بلکه به سازمان ها کمک می کند تا با سیاست های بقا مطابقت یابند و نیز انعطاف بیشتری در مورد نحوه ذخیره سازی ویدئو به آنان می بخشد.

3. ساختار باز آماده برای سخت افزارهای جدید

سال 2020 نشان داد که چگونه VMS و صنعت حفاظت می توانند رشد کنند و با یک بحران جهانی مقابله نمایند. امروزه تعداد دستگاه های متصل در جهان بیش از همیشه است، و انواع جدیدی از اطلاعات از جمله دما، فاصله، سرعت، موقعیت مکانی و غیره را تولید می کنند.

به گفته بنجامین لو (Benjamin Low)، نایب رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه در کمپانی Milestone Systems، این گسترش غیر منتظره، مشتریان را از مزایای بیشتر ساختار باز VMS بهره مند ساخت.

Low اظهار داشت: «با پیش بینی امسال در 2021، می توان حدس زد که چشم انداز فناوری با سرعت بالایی تغییر خواهد کرد و این تغییر سریع، مقدار و کیفیت داده ها را افزایش می دهد.

نیاز به VMS با ساختار باز فراتر از ذخیره سازی و پردازش داده ها در ابر یا داخل دستگاه خواهد رفت. باید به مشتریان این قابلیت داده شود تا این داده ها را برای تصمیم گیری با کمک بهترین نتایج استفاده کنند».

4. یکپارچه سازی بیشتر با نرم افزارهای ویدئو آنالیتیک

Low انتظار دارد در سال پیشِ رو، شاهد افزایش نصب و راه اندازی سیستم های ویدئویی مجهز به راهکارهای ویدئوآنالیتیک باشیم؛ چرا که تعداد کارکنانی که به دورکاری روی می آورند روزافزون است.

وی یادآور شد: «سازمان ها به محل کاری با زیرساختهای هوشمند و منعطفی نیاز دارند که با نیاز ها و چالش های در حال تغییر موجود در شرایط نرمال جدید سازگار باشند.

VMS یا نرم افزارهای نظارت تصویری، سنگ بنای یکپارچه سازی راهکارهای نظارت تصویری به شمار می رود و قابلیت هایی نظیر اکسس کنترل، تشخیص مجاورت، تشخیص دما، ردیابی تماس و غیره را فراهم می سازد تا در نهایت محل کار برای کارکنان بسیار کارآمدتر و ایمن تر شود.

ثبت یک پاسخ