۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
Droneمقالات

پهپاد حفاظتی و محبوبیت روز افزون آن

سیستم های حفاظتی پهپاد به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیاز به اتوماسیون، اخیراً شاهد افزایش تقاضا بوده اند . هدف از پهپادها کاهش هزینه ها و بهبود کارآیی است. به ویژه پهپاد حفاظتی خودکار توجه بسیاری از مشتریان را جلب کرده اند. کمپانی های تولیدکننده و ارائه دهنده سیستم های حفاظتی پهپاد در سال 2020 با استقبال فراوانی مواجه شدند. به عنوان مثال، کمپانی Nightingale Security با افزایش تقاضای پنجاه درصدی مواجه بوده که به عقیده خودشان، یک چهارم این افزایش تقاضا به دلیل پاندمی کرونا بوده است.

جک وو (Jack Wu) مؤسس و مدیرکل کمپانی Nightingale Security اظهار داشت: «بی تردید کرونا مردم را آگاه کرد که نگهبانان ممکن است به بیماری مبتلا شوند. زمانی که یک نگهبان بیمار شود، باید کل پرسنل شیفت قرنطینه شوند. نگهبانان حفاظتی از وسایل نقلیه مشترک استفاده می کنند. آنان از یک اتاقک، یک یخچال، یک سرویس بهداشتی، یک مرکز فرماندهی، یک صفحه کلید و یک موس مشترک استفاده می کنند. ضمن اینکه معمولاً سیستم تهویه بسیار خوبی برای مراکز فرماندهی در نظر گرفته نمی شود».

بنابراین زمانی که یک نگهبان بیمار شود، باید کل پرسنل شیفت قرنطینه شوند. به دلیل بروز چنین مشکلاتی، علاقمندی به سیستم های حفاظتی پهپاد خودکار بیشتر شده است. این پهپادها کلیه کارها را به تنهایی انجام می دهند، از پرواز تا فرود و هر آنچه بین این دو باید انجام دهند. دوربین های نظارتی پهپادی نسبت به روزهای اول تولیدشان پیشرفت های فراوانی کرده اند و تصاویری باکیفیت ارائه می کنند.

پهپادهای نظارتی در سال 2021

پاندمی کرونا توجه بسیاری از مشتریان را به اتوماسیون جلب کرد. Wu معتقد است که سال 2021 سالی خواهد بود که در آن پهپادهای حفاظتی خودکار رواج بیشتری می یابند.

وی خاطرنشان کرد: «به نظر می رسد که فرصتی برای ما به وجود آمده تا از پاندمی کرونا به عنوان شتاب دهنده ای برای بهره برداری از اتوماسیون اشیا استفاده کنیم؛ اتوماسیون اشیایی که دیر یا زود باید به وجود می آمدند؛ حتی اگر کرونا به وجود نمی آمد؛ چرا که این اتوماسیون از نظر زمان و هزینه بسیار به صرفه تر است. این فناوری ها ایمن تر نیز هستند؛ زیرا در مشاغل پرخطر، دیگر نیازی نیست که از نیروی انسانی استفاده کنیم. در اغلب موارد، برای پاسخ به یک شرایط اضطراری، نگهبان حفاظتی خود را به محل حادثه می رساند در حالی که نمی داند با چه صحنه ای مواجه خواهد شد؛ آنان فقط یک هشدار دریافت کرده اند. داشتن یک پهپاد حفاظتی، سطحی از آگاهی نسبت به موقعیت را فراهم می سازد که یک نیروی انسانی قادر به آن نیست».

در زیر تعدادی از پیشرفت های پهپادهای حفاظتی را خواهید دید که انتظار داریم در سال 2021 شاهد باشیم.

  • فعالیت در هر شرایط آب و هوایی

مسلماً قابلیت های بسیاری وجود دارد که کمپانی های سازنده پهپاد باید برای برآورده سازی نیازهای مشتریان بر آنها تمرکز کنند. به عنوان مثال، پهپادهای حفاظتی باید بتوانند در هر نوع شرایط آب و هوایی کار کنند؛ چه آب و هوای سخت و چه آب و هوای معتدل و خوب. آنها باید در شب و یا حتی در هوای مه آلود پرواز کنند؛ چرا که ممکن است در هر زمانی به حفاظت نیاز پیدا کنید.

  • یکپارچه سازی قدرتمندتر

یکپارچه سازی عامل مهمی است که به مصرف کننده امکان بهره مندی از بیشترین امکانات پهپاد نظارتی را می دهد. این عامل، نه تنها امکان یکپارچه سازی بین پهپاد و سیستم های زمینی را شامل می شود، بلکه ارتباط بین پهپادها را نیز در بر می گیرد.

  • خودمختاری کامل

پهپاد حفاظتی کاملاً مختار یا تمام اتوماتیک، به مشتریان اجازه می دهد تا اطمینان حاصل کنند که سیستم حفاظتی شان می تواند بدون دخالت انسان از بروز هر مشکلی جلوگیری کند.

  • ابعاد و موقعیت مکانی محدوده

 Wu یادآور شد که محدوده های کوچک، مانند محدوده هایی به مساحت یک تا چهار هکتار، بهتر است از دوربین مداربسته استفاده کنند. شما به عنوان کاربر باید ببینید که مثلاً اگر موقعیت مکانیتان وسیع است و می بایست به سرعت به ورودهای غیر مجاز پاسخ دهید، اما نیروی انسانی کمی دارید یا اینکه تعداد دوربین ها و سنسورهایتان محدود است، از پهپاد حفاظتی استفاده کنید.

  • سیستم حفاظتی موجود

اگر محدوده وسیعی دارید که به حفاظت و امکان عکس العمل سریع نیاز دارد، پهپاد حفاظتی خودکار می تواند این کار را برایتان به شکلی ارزان تر، بهتر و سریع تر انجام دهد.

ثبت یک پاسخ