۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
RFIDمقالات

چگونه امنیت ریدر RFID را افزایش دهیم؟

در سالهای اخیر، شرکت های چند ملیتی مانند فیسبوک، یوبر و بسیاری دیگر، به دلیل نقض حفاظت داده ها و مسائل امنیتی جریمه های سنگینی را متحمل شده اند. با توجه به اینکه حجم داده های جمع آوری و به اشتراک گذاشته شده در  فضای مجازی به سرعت رو به افزایش است، در طی این سال ها، قوانین حفاظت سایبری بیشتری نیز به تصویب رسیده اند. بنابراین، هنگام انتخاب یک دستگاه حفاظتی مانند ریدر RFID که حامل داده های حساس و مهم است، باید قابلیت های حفاظتی و امنیت ریدر RFID را مد نظر قرار دهید.

ریدر RFID منبع داده های شناسایی کاربران است که معمولاً این داده ها به یک سیستم میزبان مانند کامپیوتر منتقل می شوند. یک فرستنده RFID غیر فعال، یک ابزار احراز هویت نرم افزاری مانند یک اپلیکیشن موبایلی با استفاده از NFC، بلوتوث یا کارت هوشمند و سایر ابزارهای احراز هویت مبتنی بر تماس همگی می توانند داده های حساس یا اطلاعات شخصی را به همراه داشته باشند. در مورد کارت هوشمند، ذخیره اطلاعات شخصی نظیر نام، آدرس یا تاریخ تولد در مقایسه با ابزارهای احراز هویت بدون تماس که در آن شماره شناسایی به کار می رود، رایج تر است.

مفهوم حفاظت و امنیت ریدر RFID 

به طور کلی، حفاظت به عنوان یک مفهوم، همیشه به کل سیستم مربوط می شود؛ یعنی مجموعه ای از ابزارهای احراز هویت RFID (چه تماسی چه بدون تماس)، ریدر RFID، سیستمِ میزبان یا هاست و پایگاه داده یا سرور ابری. باید عواقب و پیامدهای هر گونه حمله و نفوذ حفاظتی را به دقت ارزیابی کرد یا اینکه در صورت جابجا شدن هر گونه اطلاعات حساس از تگ RFID به هاست، متوجه آن شویم.

تناسب با نیازهای کاربر

در مجموع انتخاب یک ریدر کارتی که از حفاظت قدرتمندی برخوردار باشد بسیار ضرورت دارد، اما نکته مهم تر آن است که قابلیت های حفاظتی باید متناسب با نیازهای مصرف کننده باشند. یکپارچه سازان در ابتدای امر باید موارد کاربردی امنیت ریدر RFID را در مجموعه به طور کامل ارزیابی و بررسی کنند. آنها باید با متخصصان در این زمینه کار کنند و نیازها و اهداف را دریابند.

بعد از مشخص شدن مفهوم امنیت ریدر RFID ، یکپارچه ساز، جریان داده ها و نیز کانال های مختلف ایمن، تنها آن زمان است که می توان سیستم های حفاظتی مورد نیاز را شناسایی کرد. این فرآیند نه تنها به استحکام حفاظت کلی سیستم کمک می کند، بلکه الزامات دقیق حفاظتی را نیز مشخص خواهد کرد.

در نتیجه، انتخاب یک محصول RFID که نه تنها قابلیت های حفاظتی نامبرده را داشته باشد، بلکه دارای سیستمی با طراحی منعطف باشد و در آینده با تغییرات سازگار شود، گزینه مناسبی برای یکپارچه سازان و کاربران محسوب خواهد شد.

ثبت یک پاسخ