۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتهوش مصنوعی

چگونه فناوری های هوشمند به کنترل کرونا کمک می کنند؟

تغییر ناگهانی شرایط کسب و کار در سال 2020 که در نتیجه پاندمی کرونا پدید آمد، مشاغل زیادی را وادار کرد تا فناوری های اتوماسیون را برای تولید، توزیع و خدمات خود به کار گیرند. تأثیر کرونا بر اقتصاد و نیز بر تک تک مشاغل، نیاز کمپانی ها به اجرای راهکارهای کارآمدتر را افزایش داد.

اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان همچنان بر کار سنگین نیروهای انسانی متکی هستند، اما تعداد روزافزونی از مناطق جهان شروع به راه اندازی فناوری های هوشمند و اتوماتیک کرده اند؛ فناوری هایی نظیر واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)؛ به عنوان روشی برای سرعت بخشیدن به کارآیی، کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن نقاط تماس نیروهای انسانی به منظور حفظ فاصله گذاری اجتماعی.

سرمایه گذاری گسترده تر در اتوماسیون

آمار نشان می دهند که این تحول، به صورت ناگهانی و مقطعی صورت می گیرد. بالغ بر نیمی از اپراتورهای انبارها که در همه پرسی اخیر کمپانی Honeywell شرکت کردند گزارش داده اند که به دلیل پاندمی کرونا بیشتر مایلند برای راه اندازی اتوماسیون هزینه کنند. کمپانی های دیگر به ویژه در بخش تولید تجهیزات هوا فضا، نشان می دهند که 42 درصد از تولیدکنندگان به دنبال راه اندازی فناوری های اتوماسیونی همچون واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در دوازده ماه آینده هستند.

مزایایی همچون افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها چیزی است که می توان به وضوح در نهایت مشاهده کرد. با این حال، سایر عوامل نشان می دهند که این فناوری ها به ارتقای سیاست های جدید فاصله گذاری اجتماعی در دوران کرونا کمک می کنند.

افزایش انعطاف پذیری در تولیدی ها

پاندمی کووید 19 نیاز به انعطاف پذیری اجرایی بیشتر هنگام اجرای اتوماسیون و فناوری ها را نشان داده است. علاوه بر این، قابلیت افزایش یا کاهش مقیاس برای مواجهه با مهلت اجرای پروژه ها، بدون تحت تأثیر قرار دادن تغییرات ساعتی، به تولیدکنندگان کمک بیشتری کرده است.

فناوری هایی مانند روباتیک و اتوماسیون نیز در کارخانجات رایج تر و فراوان تر شده اند؛ به ویژه از آنجا که در تابستانی که گذشت نیاز به زنجیره تأمین و تقاضای لجستیک بسیار پر اهمیت شده است. اگرچه این موارد در صنایعی همچون خودروسازی، کالاهای مصرفی، محصولات پاک کننده و تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی برای پاسخ به تقاضای خرید آنلاین به این فناوری ها وابسته تر شده اند.

اهمیت فناوری های اتوماسیون مبتنی بر ابر

فناوری های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای تولیدکنندگان اتوماتیک بسیار نویدبخش بوده اند. چنین راهکارهایی به طراحان و تولیدکنندگان اتوماتیک امکان تجسم سه بعدی آنی کامپیوتری محصولاتی که قرار است تولید کنند را می دهد در نتیجه در تسریع دوره های آموزشی نیز مؤثر خواهد بود.

هشداری که مدیران تسهیلات باید در نظر بگیرند آن است که همه فناوری های اتوماسیون به شکلی برابر تولید نمی شوند. باید به زیرساخت های فناوری توجه داشت و پلتفرمی را انتخاب کرد که مبتنی بر ابر باشد. تولیدکنندگان با استفاده از پلتفرم های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی مبتنی بر ابر و مبتنی بر سرور مجهز به ساختار ابر توزیع شده و هوش مصنوعی سه بعدی بصری، محدودیت های جدید خود را برطرف می سازند. این پلتفرم های ابری عملکرد مطلوبی برای ایجاد نوآوری در صنعت ارائه می کنند.

ثبت یک پاسخ