۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

چگونه مناسب ترین دوربین دید در شب را انتخاب کنیم؟

دوربین مداربسته دید در شب در هر سیستم حفاظتی فضای باز می تواند سرمایه ای ارزشمند به شمار رود، اما با وجود گزینه های متعدد در بازار، انتخاب مناسب ترین دوربین دید در شب کار مشکلی خواهد بود. در این مطلب در مورد برخی از بزرگ ترین عواملی که هنگام انتخاب مناسب ترین دوربین نامبرده باید در نظر گرفت، یعنی رنگ تصویر، محیط و نوردهی صحبت می کنیم.

دوربین دید در شب رنگی در مقایسه با دوربین IR سیاه و سفید

دوربین های حفاظتی دید در شب مجهز به فیلترهای مادون قرمز که به دوربین IR-cut نیز معروفند، تصاویری سیاه و سفید تولید می کنند. با این حال، پیشرفت در فناوری دوربین مداربسته، مانند سنسورهای تصویر و فناوری مربوط به محیط های کم نور، قابلیت های دید در شب رنگی را ارتقا بخشیده اند.

با توجه به اینکه امروزه گزینه های بیشتری موجود است، اولین نکته ای که باید هنگام انتخاب دوربین دید در شب مناسب در نظر بگیریم آن است که آیا می خواهید تصاویری رنگی بگیرید یا داشتن تصاویر سیاه و سفید برایتان کافی است. اگرچه ظاهراً این مرحله، نقطه شروع ساده ای به نظر می رسد، Andres Vigren (آندرس ویگرن)، مدیر تولید جهانی در کمپانی Axis Communications توضیح می دهد که پاسخ به این سؤال تعیین کننده راهکاری است که در نهایت انتخاب می کنید.

وی اظهار داشت: «ثبت بهترین تصاویر به صورت رنگی نیازمند منبع نور مناسب است و باید با نیازهای دوربین مطابقت داشته باشد. مدل های جدید تری در بازار وجود دارد که فناوری های مناسب محیط کم نور بهتری ارائه می دهند که به نور کمتری نیاز دارند».

در صورت کم نور بودن محیط، لازم است بررسی کنید که آیا مادون قرمز یا IR در دوربین کافی هست یا اینکه به یک مادون قرمز مجزا نیاز دارید. اگر نور مادون قرمز موجود در دوربین برای نوردهی، کافی نباشد، موجب می شود گوشه های تصاویر سیاه نشان داده شود.

علاوه بر این، باید تعیین کنید که می خواهید مادون قرمز مورد نیاز شما کاملاً پنهان باشد یا نیمه پنهان. اگر کاربر بخواهد که دوربین هایش کاملاً نامحسوس باشند، نور IR پنهان که برای چشم انسان غیر قابل مشاهده است، گزینه مناسبی خواهد بود.

سایر ملزومات نوردهی 

تغییرات نور محیط در طول سال، از دیگر ملاحظاتی است که هنگام انتخاب یک دوربین دید در شب باید مد نظر قرار گیرد. دوربین هایی که در نور کم عملکرد خوبی دارند باید در طول روز هم کار کنند و تجهیزاتی که در شب کار می کنند بعضاً در سایر مواقع، عملکرد بهینه ای ندارند.

Vigren خاطرنشان کرد: «با تغییر سنسورها، نور خورشید به روش های مختلف، موجب داغ شدن دوربین ها می شود، به ویژه در فصل پاییز و بهار. دوربین باید بتواند به طور اتوماتیک خود را با محیط وفق دهد و بین فناوری سازگاری با نور کم و حالت WDR بسته به میزان نور محیط، تغییر وضعیت دهد».

محیط نظارت و مانیتورینگ را در نظر بگیرید

محیطی که در آن دوربین قرار است نصب و راه اندازی شود نیز عاملی مهم در انتخاب دوربین نظارت تصویری دید در شب مناسب به شمار می رود. اندازه محیط و اینکه آیا نیاز به تشخیص، شناسایی یا تمییز اشیا و افراد وجود دارد یا خیر نیز باید مد نظر قرار گیرند. به گفته Vigren، این عامل، مشخصات لازم دوربین دید در شب و لزوم یکپارچه سازی با سایر فناوری ها مانند سنسور حرارتی یا رادار را تعیین می کند.

جایی که دوربین قرار می گیرد نیز نقش مهمی در تعیین مشخصات لازم دوربین دید در شب ایفا می کند. به عنوان مثال، اگر دوربین در موقعیت مکانی پایین تر و قابل دسترس تری نصب شود، ممکن است دستخوش حملات یا ضربه هایی قرار گیرد. در این مورد، کاربران باید مقاومت دوربین یا رتبه IK (میزان ضد ضربه بودن دوربین) آن را در نظر بگیرند. اگر دوربین در معرض شرایط آب و هوایی سخت قرار داشته باشد (مانند باران، برق و غیر)، بنابراین محافظت خوب در برابر آب و هوا ضرورت دارد تا جلوی شیشه لنز را از رطوبت و بخار زدگی حفظ کند. قطرات باران و برف روی شیشه هنگامی که نور مادون قرمز روشن است، می توانند منجر به ایجاد انعکاس هایی شوند و در نهایت وضوح و کیفیت تصویر را کاهش دهند.

ثبت یک پاسخ