۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
End Userمقالات

ویروس کرونا نیاز کاربران نهایی به اکسس کنترل را تغییر داد

پاندمی کرونا یا COVID-19 کاربران را بر آن داشت تا بر فناوری های اکسس کنترل تجدید نظر کنند. فناوری های مختلفی از تشخیص چهره تا احراز هویت موبایلی روز به روز رایج تر می شود؛ زیرا اغلب مردم بر این باورند که این راهکارها از انتشار کرونا جلوگیری می کنند. با این حال، تضمین حفاظت و مدیریت هویت هنگام استفاده از فناوری ها را نیز نباید نادیده گرفت.

همه می دانیم که کرونا نحوه اجرای کسب و کارها را تغییر داده است. فاصله گذاری اجتماعی و قوانین مشابه دیگری وضع شده اند که باید از آنها پیروی کرد. دمای بدن پرسنل پیش از ورود آنان به مجموعه ها اندازه گیری می شود. با توجه به نرمال های جدید، چگونگی اجرای اکسس کنترل، به موضوع مهمی برای کاربران نهایی تبدیل شده است؛ کاربرانی که به دنبال فناوری هایی غیر از کارت کلیدها یا اثر انگشت هستند تا ایمنی و سلامت پرسنل، مراجعین و شرکای خود را تضمین نمایند.

فناوری های رایج اکسس کنترل در دوران پسا کرونا

یکی از فناوری های اصلی رایج اکسس کنترل در عصر بعد از کرونا، راهکارهای بدون تماس است که مانع از لمس کردن نقاط مشترک توسط افراد مختلف می شود و اینگونه از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می کند. در میان فناوری های بدون تماس، تشخیص چهره و احراز هویت موبایلی، بیشتر مد نظر قرار می گیرند.

به ویژه، احراز هویت موبایلی که در آن ابزارهای احراز هویت کاربر در موبایل وی ذخیره می شود، با پیشرفت تکنولوژی، راحتی و امنیت بیشتری را به ارمغان می آورد. David Helbock (دیوید هلباک)، مهندس ارشد فروش در کمپانی Identiv اظهار داشت: راهکارهای چندگانه مختلف، ابزارهای احراز هویت موبایلی را به کمک بلوتوث یا NFC مورد استفاده قرار می دهند. بهره مندی از این فناوری ها می تواند مبتنی بر روش هایی نظیر QR کد و کد پین باشد. تلفن ها، اپلیکیشن ها و ابزارهای مدیریت دستگاه، از ابزارهای متعددی روی دستگاه ها استفاده می کنند که می تواند اطلاعات رمز توکن را ذخیره کند. همین توکن هنگامی که تلفن نزدیک دستگاه اکسس کنترل باشد، به عنوان یک عامل احراز هویت موبایلی (همچون اثر انگشت کاربر) مورد استفاده قرار می گیرد.

راهکار ابری، شیوه ای مقرون به صرفه تر

علاوه بر این، با توجه به تأثیر مخرب کرونا بر اقتصاد، صاحبان مشاغل به دنبال راه اندازی اکسس کنترلی هستند که کمتر آنان را متحمل سرمایه گذاری های کلان کند. به همین منظور، راهکار اکسس کنترل مبتنی بر ابر به عنوان یک سرویس، گزینه ای ایده آل تر به شمار می رود.

Helbock خاطر نشان کرد: «اگر کاربر سیستمی را برای ذخیره سازی آسان مدیریت می کند و به یک گزارش کار مربوط به دسترسی، ورود غیر مجاز و وضعیت ویدئو نیاز دارد، بهتر است یک فناوری با مدیریت متمرکز ابری را انتخاب کنید. مزایای راهکار ابر برای کاربر نهایی ارزان بودن قابل توجه آن و هزینه های نگهداری مناسبی است که دارد. در واقع، برای مدیریت دسترسی ها، نیازی نیست بابت سرور، محل کار، تأییدیه های اضافی و هزینه های مربوط به ساخت یک سیستم جدید، متحمل پرداخت هزینه شوید».

ثبت یک پاسخ